Reply on: Viko #9:
Vyhodené peniaze to nie sú, ak sa VP amortizuje. To bývalo okolo 4 rokov, čiže približne 200-250 000 km. Ak toto súprava od teraz až do vyradenia najazdí, je všetko v najlepšom poriadku. Ale ak by ju vyradili napr. už po 2 rokoch, čo by pri špičkovej premávke nebolo ani zďaleka 100 000 km, bola by to strata minimálne polovice ceny VP. Je to to isté, ako keby si si nechal urobiť úplne novú strechu so zárukou na 10 rokov, ale ty by si sa rozhodol, že po 2 rokoch nastavíš poschodie, čiže by si de facto novú strechu zlikvidoval. To by bola finančná strata. Lepšie by bolo bývalo len provizórne opraviť zatekanie a novú strechu urobiť až po vybudovaní nadstavby. Čiže tak som to myslel s vyhodenými peniazmi. Nie že teraz sú to vyhodené peniaze, ak bude súprava jazdiť ešte 4 roky, je to naopak dobrá investícia. Ale boli by to vyhodené peniaze, ak by súprava jazdila napr. len tie 2 roky. Podobné zverstvá sme tu už mali - viď VP súpravy 7757+58, ktorá po VP nejazdila ani rok! Alebo odstavovanie 15TrM len pár rokov po GO v Zlineri. V minulosti napr. vyradenie posledných GO vozov T2, likvidovali sa 4 roky po GO! Hoci GO zhodnocuje voz o 12-15 rokov! Ak ich teda plánovali tak skoro vyradiť, tú GO pred 4 rokmi vôbec nepotrebovali, 4 roky by vydržali aj po obyčajnej VP.