Miesto na prechádzanie je široké. Ak sa chodec "vyosí" z priamej línie pohľadu na návestidlo, tak nevidí kvôli pozorovaciemu uhlu (nevidí ani to, či vôbec svieti) a nie kvôli tomu, že nedovidí. Keby bolo napr. vypuklé, tak nemusím byť v priamej línii, resp. len v minimálnej odchýlke.
Niečo na princípe dopravného zrkadla alebo také niečo.
Na pozorovacom uhle podľa mňa až tak nezáleží, ale predovšetkým na veľkosti symbolu, kvôli čitateľnosti z väčšej vzdialenosti. Chodec s trojkami dioptriami si vonku v pohode vystačí bez okuliarov, ale na piktogram už jasne nedovidí. Ako sme si prečítali, rieši sa to maximálnou dovolenou vzdialenosťou návestidla.
Možná inovácia: čo tak napríklad šošovka alebo LED matica 40×40 cm?
Prosím ťa, čo by mohlo byť zameniteľné? Na semaforoch pre chodcov/cyklistov sú piktogramy s ich znakmi. Autá majú svoje šípky. Nerobme zase z ľudí úplných blbcov.
Ak je miesto na prechádzanie širšie ako 14 metrov, musia tam byť tri návestidlá pre chodcov (a cyklistov)
"Návestidlá sa umiestňujú prízemne na protiľahlej strane vozovky. Voči miestu na prechádzanie, ku ktorému sa vzťahujú, sa umiestňujú spravidla približne v polovici jeho šírky; ak sú vyznačené samostatné časti pre chodcov a cyklistov, umiestňujú sa na hranici týchto dvoch častí, resp. čo najbližšie k tejto hranici.
Vzdialenosť návestidla od okraja miesta na prechádzanie je ≤ 4,0 m. V prípade miesta na prechádzanie s veľkou šírkou sa použijú opakovacie návestidlá tak, aby sa táto vzdialenosť dodržala; zároveň vzdialenosť medzi návestidlami musí byť ≤ 6,0 m." (TP 117, bod 5.2.5.2)
a pritom tie vlakove elektricky by mohli mat zmysel, ale takymto stavanim uplne zlikvidovali vobec nejaky potencial ich zaviest najblizsich ~30 rokov....
Nebolo to vtedy nahodou tak, ze aby projekt presiel (v kontexte s operakom a prioritnymi osami), ohanali sme sa TramTrainmi? Uz co si ktory ujo vymyslel neviem, ale ku mne sa nieco taketo dostalo. Iste, ak by na tom niekto vo velkom baziroval, kludne by nam teraz mohli naparit vratenie fondov.
EÚ sa na 1435 mm rozchod nikdy nepozerala, to si vyfabuloval ten starý poltretinový ujo z ministerstva dopravy, aby si presadil svoj celoživotný šotosen.
A ešte zabudli pridať 1435 mm rozchod. Či teraz už sa EÚ "nepozerá"? (Niečo ako košické plány na vlaky cez mesto. Najprv navrhneš kvôli grantu a potom potichu zrušíš...)
Za 3 týždne a 3 dni sa tu má jazdiť? Ostávam skeptický, ak sa majú dodržať všetky technologické postupy betónovania. Ale tie vlastne ani nepoznám, možno tam dajú nejaký špeciálny betón, ktorý tvrdne rýchlo aj v mrazoch, ktoré by v noci nemali byť nič výnimočné.