Reply on: Color #10:
Ani nie. Je to projekt BA - hlavného mesta. Síce projekt vypracoval niekto iný, ale mesto dávalo pripomienky, ako to má vyzerať. Tak isto aj bežná verejnosť mohla dávať k projektu pripomienky. Pozri si hlavne hlavných partnerov mesta pri navrhovaní nových riešení dopravy, je to Cyklokoalícia. Stačí vidieť tie riešenia, čo sa aplikujú všade. Auto je nepriateľ č. 1, chodec/cyklista je tá najochraňovanejšia bytosť v doprave, vymýšľa sa XY riešení ako ich ochrániť a potom príde k tomu, že čakáš pri Moste SNP, na Šafku, pri TPD ako chodec/cyklista na zelenú a si jeden z mála, ktorý tam aj reálne čaká, ostatný šup na červenú, však nič nejde. Zákruty a oblúky také, že autobus to vyberá cez protismer, lebo nemá šancu to vytočiť.
Sám som za to, že áut by malo jazdiť po meste čo najmenej, ale vždy tu bude časť ľudí, čo to auto bude potrebovať. V momente keď sa rozhodneme zarezať autá, musí tu byť alternatíva v podobe MHD, ktorá musí fungovať. Ale v momente, keď mi niekto povie, že kvôli bezpečnosti chodcov/cyklistov, lebo sa správajú nezodpovedne nemôžem použiť auto, alebo to MHD trvá cesta namiesto 20 minút 35 minút, tak chápem nasranosť ľudí.
Cyklokoalícia rada argumentuje riešeniami, že pozrite, tu je holandské mesto a 80% obyvateľov v ňom jazdí bikom kam potrebuje (rozlohou je to mesto veľké ako Petržalka, teda cca 5km v priemere), alebo že Utrecht znížil počet parkovacích miest o 1000 kusov (mesto s 290 tisíc obyvateľmi čo som našiel má k dispozícii 103 tisíc parkovacích miest, kým Bratislava s oficiálne 440 tisíc obyvateľmi, neoficiálne 600 tisic obyvateľmi priznáva cca 75 tisíc parkovacích miest a to sa nejak stratilo po ceste, ale bude sa tvrdiť, že máme veľa parkovacích miest a treba ich rušiť). Alebo ti vytiahnu štatistiku, že 80% holanďanov v bežnom živote po užíva bike na dochádzanie do školy, roboty, či obchodu. Neklamú, ale na cestu do školy/roboty reálne ten bike využíva 23% obyvateľov, aj z toho okolo 80% nevykonáva trasu dlhšiu na ako 4km. Potom tam máš cca 80% obyvateľstva, čo chodí bikom do obchodu, či na návštevy atď, ale aj tam sa bavíme o tom, že 80% ciest nemá viac ako 4km. 50% trás má menej ako 2km. Neklamú, ale prezentujú len to, čo sa im hodí a nesmieš sa v tom hrabať.
V jednom rozhovore povedal predstaviteľ Cyklokoalície, je ich snahou je vytlačiť motorové vozidlá (a aj autobusy) z územia Starého mesta (pozri si mapu), lebo však bicykel rieši všetko. Ich snom je, že v žiadnom meste nebude žiadne motorové vozidlo... Ak nie si idiot, tak to za začneš pomaly osekávať, napríklad nábrežie, kde zrušili vnútorný okruh mesta. Však vidíte, jeden pruh ani nič sa nestalo, všetci žijú. Teraz to spravíme vedľa dubravsko-karloveskej radialy, však nech jazdia cez Sitinu. Potom osekajú Šancovu na 1 pruh v každom smere. Potom Staromestská na 1 pruh v každom smere. A zrazu vidíte? Načo máme Štefánikovu s 4 pruhmi, keď Šancová a Staromestská majú len 2 pruhy? Prečo máme medzi Mostom SNP a Molecovou 4 pruhy, ked od Molecovej smer Pri Kríži a od Mosta SNP smer Starý most máme 2 pruhy? Osekal si všetky hlavné ťahy, MHD je tam tiež uviaznutá v zápche a do roboty pôjdeš 3 hodiny. Mesto môže hrdo hlásiť, že po Vajanského nám prešlo za mesiac jún, júl, augusta cca 40 tisíc kusov cyklistov, čo vyzerá dosť, ale ak sa pozrieš lepšie, je to max 1600 kusov za 24 hodín obojsmerme. V mesiacoch november, december a január (to máme reaktívne žiadne zimy v Bratislave) sa bavíme od 2-4 tisíc cyklistov za mesiac obojsmerne. A keď si pozrieš hodinovky, tak v zimných mesiacoch, keď sa ponáhľaš ráno do roboty, tak tam máš obojsmerne za hodinu 20-30 cyklistov. Určite treba podporovať aj cyklotrasy atď, ale ak to znamená, že nejakých 20-40 tisíc ľudí denne cestuje kvôli 300 ľuďom za deň o 15+ minút dlhšie, evidentne sa niečo pokazilo.
V normálnom svete, by si tam mal obyčajný prechod, prípadne by tam dali semafor, kde by bežne svietila zelená pre chodcov, ale keď sa bude blížiť električka, naskočí im červená a koniec.