Reply on: 6503 #2:
Naopak, robiť rekonštrukciu za prevádzky je závan západnej Európy. Na Balkáne sa robí rekonštrukcia spravidla za úplnej výluky (aj pri banálnej oprave), veľmi pozvoľným tempom, v lepšom prípade s mizernou NAD, v horšom úplne bez NAD. Takýto Balkán sme mali kedysi aj v Bratislave. Pripomínam rekonštrukciu trate v úseku ŽST Vinohrady - Vozovňa Krasňany, kde sa krátky úsek rekonštruoval celé leto s na nič nenadväzujúcou NAD s biednymi intervalmi v podobe C 734 v réžii Zájazdov Bratislava. Najbalkánskejší spôsob je však najprv trať na niekoľko rokov zavrieť pre zlý technický stav a po tom, čo sa konečne podarí získať nejaké peniaze na jej opravu začať s jej siahodlhou rekonštrukciou. Tak ako pred pár rokmi v Bratislave trať na Hlavnú stanicu. Aj takýto Balkán sme tu voľakedy mali.Rekonštrukcia trate Zátišie - Zlaté piesky prebehla za pomerne krátky čas, s čiastočným zachovaním prevádzky električiek v jednom úseku, čo je na naše pomery naozaj celkom dobré (v ostrom kontraste s výstavbou trate v Petržalke). Krátky však nebol iba čas samotnej realizácie a myslím si, že za tak rýchlo pripravenú rekonštrukciu si infraštruktúrny úsek DPB zaslúži pochvalu. Kiež by v takomto tempe išli aj ďalšie projekty.