"2) Vodiči vozidiel, pre ktorých je vyhradený jazdný pruh určený, sú povinní vyhradený jazdný pruh použiť prednostne."
Nikde nie je napísané, že ten pruh myši využívať exkluzívne. Keďže ty si túto fotku nespravil, a nebol si prítomný, tak vôbec nemôžeš vedieť prečo ten bus bol v ľavom pruhu. Možno v bus pruhu bol iný pokazený voz, možno ho tam blokovali robotníci, alebo taxikár, alebo autíčkar ktorý si myslí že zákon pre neho neplatí. Tieto informácie samozrejme nemáš, ale keďže sme na IMHD, treba sa na niekoho dobre rozčúliť, však?
Tu je jasne vidieť, že prekážku neobchádza, cyklisti sú ďaleko pred nim. Každý deň stretávam vodičov MHD, ktorí porušujú vyhlášky. Ja do BUS pruhu ako šofér auta nepáchnem, aj keď je o 100 metrov odbočovací pruh, v ktorom nikto nestojí.
Tvoj prispevok predstavuje nadherny priklad, ako by sa mal spravat kazdy jeden cyklista v premavke najma co sa ohladuplnosti tyka, kedze v dnesnej dobe "pumpicky" poznaju iba svoje prava, no na svoje povinnosti a pravidla cestnej premavky akosi uz pozabudli, a navyse su drzi jak opice, ked ich clovek co i len upozorni.
Popísal si to presne..."keď ešte nikoho policky nezaujímali" ...keď nebola propaganda tak vedeli spolu fungovať všetky typy dopravy...cyklisti sa držali na krajnici,jazdili za sebou ,rešpektovali rýchlejšie vozidla a to že sú zraniteľní...objem cyklistov sa za tie roky až tak rapídne nezvýšil,zmenilo sa akurát správanie...
K tým cyklistom a BUS pruhom. Škoda, že už medzi ľuďmi nefunguje zdravý rozum. V čase, keď ešte nikoho politicky cyklisti nezaujímali, a zo zákona ani poriadne nebolo jasné, či do BUS pruhu cyklista môže alebo nie, som takmer denne jazdil bicyklom v BUS pruhu cez Prievozskú kde jazdilo 5 liniek MHD a SADka, a nikdy si nespomínam na nejaké zdržiavanie ani konflikty. Keď bol pruh voľný, tak som v ňom normálne jazdil a nikomu to nevadilo, a keď náhodou išiel za mnou trolejbus, tak ma predbehol čiastočne cez druhý pruh, prípadne keď bola zápcha, tak som proste uhol do odbočky alebo na chodník, aby som nezdržoval ďalších 150 ľudí.
Súhlasím, že spájanie bus+cyklopruhu nie je najšťastnejšie riešenie, obzvlášť v miestach, kde jazdí veľa spojov MHD. Lenže otázka je, čo je lepšie riešenie a či vôbec na niektorých miestach existuje. Bolo by lepšie mať cyklistov na Štefánikovej či Záhradníckej vo vnútornom pruhu? Povolenie jazdy po chodníkoch na týchto uliciach tiež nie je podľa mňa dobré riešenie.
Inak často zaznieva argument proti budovaniu cyklistickej infraštruktúry, že cyklistov je málo a pruhy pre nich určené sú nevyužívané. A že v zime nejazdí takmer nikto. Ak je to pravda, tak by vlastne kombinované bus+cyklo pruhy nemali byť problémom, pretože neexistujúci alebo zriedkaví cyklisti nemôžu blokovať MHD
Cieľom aktivistov je proti sebe poštvať cyklistov, vodičov áut, vodičov MHD aj cestujúcich. Oni nechcú nič zlepšovať, oni chcú rozvrátiť existujúci spoločenský poriadok. Lebo inak sa ich počínanie nedá racionálne vysvetliť.
Cyklista je veľmi pomalá individuálna doprava. V tom autobuse je možno 40 ľudí, ktorí sa šuchcú kvôli jednotlivcovi, je to rovnaká analógia ako v prípade IAD. Toto spájanie pruhov nie je najšťastnejšie riešenie.
Štefánikova je dobrý príklad, hlavne ak je kolóna áut od SAV po Hodžovo námestie. Vtedy ten autobus prejde celú kolónu rýchlosťou cyklistu, lebo ho nemá ako predbehnúť a strata je odhadom aj 3 minúty.
To je prave ta chyba - ze to je busocyklopruh. Na Stefanikovej casto vidim cyklistu v buspruhu ist stylom "MAM PRAVO!", "NIE, NEUHNEM!". Bus sa za nim plizi, lebo v lavom rada aut.