Ale v čase, keď tie vozy išli na GO, ešte nikto nemohol ani tušiť, že sa o pár rokov komplet obnoví celý vozidlový park trolejbusov. Nerátalo sa s tým. Po obnove už nebolo treba staré vozy s GO, tak dojazdili. Zostatková hodnota nebola dôležitá.
Ja neobhajujem stav 14/15 Tr pred GO, len píšem, že to, že ich vyradili takmer všetky naraz bol nezmysel. V 2015 bolo 104 poradí na tbusových linkách a 42 trolejbusov po GO. Keby ponechali 6-7 služieb na denných (nie nočných) linkách, na ktorých by sa tie vozy točili dovtedy čo si za GO zaplatili, tak by to bolo oveľa lepšie hospodárenie.
@Mhr1: Mega dodávky sú nezmysel aj preto, lebo ak je nejaká seriózna závada s daným vozom, tak si úplne v háji. Našťastie sa tak u nás nestalo.
Aj vyraďovanie treba plánovať. Treba mať vždy vopred vytipované vozy na vyradenie a už do nich investovať len toľko, aby vydržali. Nezmyslom sú aj megadodávky vozidiel, potom treba vyradiť naraz veľa vozidiel, a to potom znamená, že sa tam pripletú aj kusy, čo na vyradenie nie sú. Ale diali sa takéto zverstvá, bohužiaľ, vždy. Posledné generálkované T2 nabiehali na 1.VP po GO presne v dobe, keď sa na JD uvoľňoval priestor pre dodávku prvých 20 T3SU. A vyradili sa práve tie, čo po GO jazdili len 4 roky. A tie 10 rokov po GO jazdili ďalej...
Stačí si len spomenúť, v akom stave boli 14/15 Tr pred dodaním nových vozov a že na generálku ísť jednoducho museli. A hlavne, to dodanie komplet 120 nových trolejbusov v tom čase nebolo vôbec isté.
V podstate sa to stálo aj tu, keď vyradili 7757+58 8 mesiacov po VP, 7719 3 roky po dôkladnej rekonštrukcii, a nespočetné množstvo 14/15 Tr po GO v Zlineri. A už vidím, že o chvíľu sa toto zverstvo zopakuje, keďže posledné T3G/T3'M (7733, 7839 a 7845) po VP viac stoja než jazdia a od 4.10 sú vo "väzení" v Juráku.
+ #10 :
Myslel som, že to je známy prípad, ale teda hľadaj rok 2011, projekt „Náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou dopravou v meste Banská Bystrica“ z OPŽP. Podmienkou na dodanie 19 trolejbusov bola likvidácia 19 starších autobusov. A keďže DPmBB reálne toľko starín nemal, tak sa okrem prvých Karos 9xx na konci životnosti šrotli aj mladšie Karosy, ktoré kvôli ťahaniciam so SADZV odjazdili sotva sedem rokov - z toho posledný polrok umelo na trolejbusových linkách, len aby tá náhrada papierovo sedela
1) Fondy zakazujú DZP panely? Fondy sú proti ekológii? Či čo tým chcel básnik povedať?
2) "Z fondov" sa robia všelijaké absurdity, lebo si do operačných programov radi vsúvame koniny. Napr. v Bystrici šrotovali takmer nejazdené autobusy. To je nejaké merítko správnosti?
Prečo by nie? Ten jeden rozdrolený panel z inej foto mohli vymeniť, ale toto kým drží a drážky sa nerozsypali, tak nejaké obité rohy fakt nemajú vplyv na životnosť. DZP sú kdekade po meste ako trvalé riešenie a problémy so životnosťou tej skladby nie sú, je to štandardná technológia.