Zas ale prerobenie tejto súpravy na statickú kaviareň by bolo oveľa lacnejšie než oprava zhnitého historičáku. A ani som nikde nenapísal že by to mal urobiť DPB, a ani že to musí byť hneď, ani že by práve môj nápad museli zvoliť. Ide len o špekuláciu.
S 7807 to zatiaľ vyzerá nádejné a to nerobí ani DPB, ani nejaká megakorporácia ktorá by si to mohla dovoliť.
Re Gejza: keby táto súprava bola pojazdná, tak už dávno je v premávke a nebavili by sme o alternatívnych vyuzitiach
Tak sú tu podstatnejšie veci na riešenie a financovanie, takže pokým nezačneme od opravy havarijných záležitostí, nemôžeme venovať pozornosť takýmto veciam. Ono je už len to, že to nemá platnú revíziu ale tlačili sa do toho peniaze na zamyslenie, ale to už je o inom.
Nezmysel bol uz len spravit z tychto dvoch voznov supravu a udrzovat ju v pojazdnom stave pod podla mojho skromneho nazoru falosnou zamienkou, ze je nedostatok elektriciek, pricom to bola v realite iba predrazena hracka pre sotousov, ktora bola iba par razy vypravena. V Kosiciach s tou jednou T3 Modkou velmi davno pochopili, ze "tadialto cesta nevedie". A to co pisal Andrej v prispevku 4, by to bol dobry napad do buducnosti aspon nad tym pouvazovat, navyse by sa takato investicia za nejaky cas vratila.
Všetko znie pekne, ale pri súčasnej hospodárskej situácii je nazvanie Tvojho plánu ako sci-fi, stále chabé. Najprv si zabezpečujeme poriadnu infraštruktúru, po ktorej môžu električky chodiť bez obmedzení a potom riešme sekundárne nezmysly, na ktoré peniaze nikdy nebudú.
Podľa mňa by bolo ideálne keby z tejto súpravy urobili kaviareň alebo reštauráciu po vzore Pražskej 7275 na Dlabačove. Postaviť slepú koľaj niekde v centre (Namestie SNP?) alebo pri Dunaji (a la 7807). Zošrotovanie by bol hriech, a myslím si že dané vozy sú dosť unikátne na to aby sa v nejakej forme zachovali.