Ich glorifikovaniu napomohlo jedine to, že boli namiesto Ikarusov vybrané na GO. Keď si napr. ešte v roku 2010 porovnal pôvodnú +-15ročnú Karosu a pôvodný Ikarus, tak to bol úplne iný vesmír. Možno okrem hluku z motorovej časti, tam Ikarus strácal
Popri Ikarusoch bola Karosa len škaredá a chudobná sestra? Dnešnému glorifikovaniu Karosy určite dopomohol produkt menom SOR, ktorý razom katapultoval Karosu in-memoriam do posvätného večného života ...?
Dobré vozidlá v porovnaní s Ikarusmi 280, lebo boli tichšie a oproti Tambusom mali polstrované sedačky.
V Karosách sedenie nad 2. nápravou proti smeru jazdy bolo možno pre beznohých, tí s nohami ich museli strkať pod sedadlá oproti. Rovnako nad 3. nápravou pri 4. dverách nebolo miesto na nohy, trčali do priestoru schodov. Okrem toho mali Karosy suverénne najhoršie prechodové mechy ktoré stále vŕzgali a nepomohlo ani napatlanie vazelínou, od ktorej som si neraz v tých autobusoch zašpinil hlavu.
Najväčšia chyba bola v slabom ráme. Nepamätám si že by som u iných typov kĺbových autobusov videl ako sa bočnica voči podlahe hýbe 5 cm hore dolu pri kĺbe, pričom madlá pre držanie cestujúcich na seba prevzali aj nosnú funkciu, čoho dôkazom boli praskliny v obložení v mieste ich uchytenia do strechy. Neraz sa tie madlá ľúbili aj lámať. Jediný autobus ktorý je rovnako labilný v oblasti kĺbu je SOR NB 18. Niektoré kúsky sa už pozvoľna začínajú približovať Karosám.