Pri tých starších pruhoch (napr. tých zelených cyklistických v Petržalke) sa mi zdá, akoby použili hrubšiu vrstvu farby (vyzerá to ako keby nestriekali iba tenkú vrstvu farbe, ale normálne rozotierali farbu z plechovky štetcom). Pri tých nových pruhoch (napr. teraz na Americkom nám.) mi príde vrstva farby veľmi tenká a jemná, preto možno aj vydrží menej.
Nemoze to byt aj tym, ze na taketo nieco je dnes potrebne pouzit ekologickejsie farby, ktore vydrzia menej, ale nepredstavuju zataz pre prostredie? Len spekulujem.
Kedysi v 1990s ked sa zacali robit cyklocesty, tak boli rozdelene chodniky v strede ciarou na dva protismerne “pruhy”. Len som si nikdy nevedel realne predstavit, ako sa do jedneho pruhu zmesti chodec a bicykel naraz.
Ale zaujimave je, ze tie farby vydrzali 30 rokov a dnesne znacenia su po 2-3 rokoch neviditelne.
Beriem späť, myslel som si, že tá značka je otočená.
Ale teda pri priblížení vidno zelenú čiaru v strede toho chodníka, takže vlastne je značka v poriadku (akurát netuším, ako sa majú minúť dvaja cyklisti)
"Cestička pre vyznačených užívateľov [Z1] sa používa voblasti cyklistickej dopravy pre označenie samostatnej cestičky pre cyklistov a chodníka pre chodcov, ktoré sa nachádzajú pri sebe, resp. medzera medzi cestičkou pre cyklistov a chodníkom pre chodcov nie je väčšia ako 0,75 m." https://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp/tp_085.pdf
Niekto by to mohol ísť zmerať či to náhodou nie je viac než trištvrte metra
Dik. Tak potom je to dobre blba znacka a tipujem, ze 90% ludi ju bude povazovat za zdielanu. To uz pri tom pocte stlpov nemohli cyklo oznacit normalne a chodnik tiez?
Pritom tento kúsok neslúži ani tak pre cyklistov, ale ide o obyčajné rozšírenie pre otáčajúce sa vozidlá, čo vidno aj na stopách na povrchu. Pôvodný zámer bol zrejme iný, cestička pre cyklistov mala ísť zrejme súbežne s chodníkom (vidno oblúk chodníka) mimo vozovku, podobne ako je to na opačnom konci Blumentálskej.