Áno, pretože brúsenie pôvodne nebolo objednané a súčasťou projektu, na čo som od začiatku upozorňoval, že bude veľký problém. K tomu sa ešte pridal problém veľmi mizerne prebrúsených zvarov medzi jednotlivými koľajnicami, po ktorých vozidlá jazdili akoby po schodoch. Oni akosi zabudli, že doba je inde - máme ťažšie vozidlá a trať na pevnej jazdnej dráhe je na to o čosi viac citlivá.
Brúsenie nerieši geometriu polohy koľaje ale kvalitu stykovej plochy koleso/koľajnica.
Ale máš pravdu, že prevádzka kvalitu tejto stykovej plochy nezlepšuje ale zhoršuje.
Pravdepodobne jedným z prispievajúcich faktorov hlučnosti bolo práve neprebrúsenie pred zahájením pravidelnej premávky. Takže terajšie brúsenie bolo tzv. s náboženským symbolom po rozlúčkovom obrade ale vďaka aspoň za to.
"prebrusovanie" prevadzkovymi vozidlami nie je zrovna to co chces, tie ti tu geometriu praveze prevadzkou zdeformuju, u normalnych prevadzok by sa malo brusit tak povedal by som aspon 1x rocne celu siet....
Ale ak tomu dobre rozumiem, tak tu trat prebrusili az potom, co zistili ako je priserne hlucna, ci sa mylim? Keby nedunela tak by sa jazdilo po neprebrusenej? Alebo ju brusili dvakrat?
Zbrusu nové koľajnice sa pred začiatkom prevádzky v civilozovanje časti sveta VŽDY prebrusujú, povrchová úprava priamo z valcovacej stolice nie je na pojazďovanie ideálna.