Občasná je taká, na ktorej nestojí žiadna riadna linka, ale iba výjazdové/dojazdové spoje, napríklad Vazovova, Pri strelnici. Ale môže byť asi aj zastávka, kde nestojí už vôbec nič, ale označník tam zostal pre prípad, že tam opäť raz niečo stáť bude (Vavilovova pri TPD, kde stávala 78, hoci mám pocit, že na tom označníku nezostalo vôbec nič). A služobná je napríklad na Patrónke pod nabíjacou strieškou alebo Ondrejský cintorín, kde stáva TZV.
Zdalo sa mi, že prax v posledných rokoch bola skôr taká, že ceduľa OBČASNÁ sa vyvesila tam, kde zrovna žiadna pravidelná linka nestála, ale samotný označník tam mal zostať.
Ťažko povedať, aj pri Vozovni Trnávka, dnes Rádiová? je tiež zastávka služobná/občasná, neviem už. Občasná by mala byť taká, ktorá je ako tu na obrázku, obsluhovaná len občasne, zachádzkami. Potom služobná je taká, keď vozidlo musí byť niekde odstavené pre služobné potreby (nastavenie PP, zmena tabúľ (dnes už nie), čerpanie prestávky a pod.). V súčasnosti mám ale pocit, že tieto béusácke móresy idú postupne do zabudnutia, pretože pri týchto pravidlách by bolo tých občasných zastávok podstatne viac. Aj mňa by však zaujímala podmienka intervalu spoja, kedy to už občasná je a kedy už nie je.
Podľa čoho sa rozhoduje, že je zastávka občasná, veď sem bežne chodí autobus? Napríklad ani taký Vodostav, alebo Potočná (za čias 56) nemajú takúto tabuľku a pritom tam chodí menej spojov, ako sem.