Takže keď tvoj pradedo pred 100 roki nechcel elektrinu, lebo od toho kravy prestávajú dojiť, nemáš si čo vyskakovať a aj tvoje prevnúčatá majú svietiť petrolejkou?
Spomínať niečo čo sa udialo pred poldruha storočím, je tak trochu mimo misu, nezdá sa vám? Ako súvisí rozhodnutie spred toľkých rokov so súčasným stavom?
V prvom rade to musí chcieť kraj ak chce dostať reálne aj ľudí z áut do MHD. Samotná malá obec to ťažko zaplatí ak to nechce robiť nadivoko s dákym Tranzitom..
V Šenkviciach to parkovisko je fakt malé ak počítame ako spádovú oblasť aj Modru pre , ktorú tam predpokladám zastavujú aj Rexy.
Čo môže pokryť obec? Profesák a licenciu? A prečo by to mala robiť, keď odvádza dane ako každá iná? To, čo uvádzaš, sú polonelegálne záležitosti s výnimkou tej kompolinky, ktorá je navyše dotovaná.
A tu by som povedal, že mestá ako napríklad Levice, či trebárs Dunajská Streda by možnosti na to v pohode mali. V Leviciach som vyrastal, v Dunajskej Strede žijem teraz. Možno malomestská MHD v Nových Zámkoch by mala problém pokryť efektívne príchody a odchody mnohých vlakom mnohými smermi. Ale v takých Leviciach či DS by to, podľa mňa, vzhľadom na intenzitu železničnej dopravy reálne bolo. Tam je to len o chcení.
Samozrejme, v menších obciach vymýšľať nejakú mikrobuspvú prepravu je totálny nonsens, takže tu vidím naozaj význam v P+R parkoviskách.
Dodávka pre 10-15 ľudí je už autobus a prečo by taký vodič robil za pár šupov, ak môže s rovnakou kvalifikáciou jazdiť s veľkým autobusom do vedľajšej dediny.
Ďaleko väčšie obce či mestá s tým majú problém. Napr. v N.Zámkoch či Šali sa skôr uchytili 2€ taxíky. MHD je tam fakt iba pre návoz na smeny a pre školákov.
K vlakom to chodí náhodne. Koho uprednostia? Rýchliky či osobáky? v NZ na ktorý smer ? NR,LV, Stúrovo či BA..
Ono by bolo pre obce zas takým problémom v tom hodinovom intervale točiť voľajakú dodávku pre 10-15 osôb? Podľa CP viem že v šenkviciach stoja vlaky vtedy a vtedy, tak 5min pred príchodom vlaku príde mikrobus, a 2minúty po odchode (s poznámkou že čaká na vlak) odíde = som v obci, ide mi mikrobus na stanicu a odtiaľ vlak, nečakám, lebo ide presne vtedy kedy potrebujem....a ide sa. V každej obci sa nájde dakto kto nemá vysoké finančné nároky a točenie volantom dodávky zvládne.
Áno pozrel, nič zaujímavé, čo by nemalo vlastnú stanicu v okolí nie je. Zato keď pozerám Šenkvice je to najbližšia vlaková stanica pre Modru (9000 obyvateľov), čo je celkom signifikantné mesto.
S tým nemôžem úplne súhlasiť, pretože asi 5 km odtiaľ je Parndorf, ktorý má vlastné parkovisko pre asi 200 a smerom na Viedeň má každá ďalšia obec svoju zastávku, takže až toľko ľudí by nemuselo dochádzať priamo do Brucku. Nič to ale nemení na tom, že pre Šenkvice je takéto spádové mesto Pezinok, ktoré má ale 20 000 obyvateľov, čomu opäť nezodpovedá 300 postavených miest.
ja byvam v Bratislave v okrajovej mestskej casti a na najblizsiu zastavku MHD mam viac ako 1 km, ak chcem pouzit MHD, tak sa k tej zastavke tiez presuvam autom
a mesto sice prevadzkuje verejnu dopravu, ale naozaj neocakavam aby do dlhej uzkej ulice veducej do doliny v karpatoch, kde je problem vyhnut sa aj 2 protiiducim autam, niekto tahal linku MHD; ta by okrem toho aj tak mala takmer s istotou "zaujimavy" interval...
PS: potencialny problem predstavuje prave parkovacia politika, pretoze kym doma a v praci parkujem na pozemkoch ku ktorym mam nejaky vztah (patria mi resp. firma ma v prenajme), tak ak mi spoplatnia parkovanie pri zastavke tak mi len znevyhodnia pripadne pouzitie verejnej dopravy....
Len pre porovnanie uvediem, že v susednom Rakúsku mestečko Bruck an dre Leitha (7700 obyvateľov v roku 2015) má na stanici 600 parkovacích miest a okolo 250 miest pre bicykle, ktoré sú každý deň využité na cca 90%, možno aj viac. Šenkvice majú podľa googlu 4500 obyvateľov. Otázka je, ak nie sú peniaze teraz, keď sme na vrchole ekonomického rastu a 85% platí EU, tak kedy budú?