Juuuj nepodceňuj houmlesákov v roku 2024 ...káričky a kočíky sú prežitok,tí najšikovnejší sú už davno vybavení plošinovými vozíkmi z OBI alebo Hornbachu a to už čo to odvedzie
A hlavne šrot je oštara,je to nespratné,potrebuješ toho vela aby sa to oplatilo (napriklad plech do 4mm hrúbky je iba okolo 16c/kilo...
Teraz fičia europalety...naskladá 10 kúskov na vozík a padík vo vačku
Je zaujímavé, že pôvodné úzke podvozky B-1 neskôr poslúžili ako vzor pre normálno- a širokorozchodné podvozky PCC a ČKD Tatra. Úzke podvozky B-1 sa vyrábali prakticky bez zmien (okrem bŕzd pre all-electric verzie) až do roku 1948. Prečo sa vyvinul typ B-6 neviem, asi chceli využiť vtedy nový typ B-2 a aplikovať niektoré jeho konštrukčné prvky na úzky rozchod.
úzke podvozky B-6 mali tuhý "H" rám a mimoriadne zlé jazdné vlastnosti. Výrobca Clark Equipment na nich musel upravovať odpruženie a stále to nebolo dostatočné. Výrobca licenčných PCC La Brugeoise et Nivelles si vyvinul a vyrobil vlastné povozky pre metrový rozchod v počte 570 kusov, ktoré mali odlišnú konštrukciu a boli použité v rôznych prevádzkach v Európe.
ČKD Tatra si vyrobil takisto vlastnú konštrukciu, ktorá je však torzne mäkká, podobn ako pôvodné podvozky B-1.
Nerozumiem. Ak sa "boľševik vysral" na platenie licenčných poplatkov, tak prečo proste nezačal vyrábať B6 podvozky bezlicenčne, namiesto toho aby si spravil svoj vlastný výrobok pre 1000 mm?
Pretože podvozky na 1 435 mm majú vnútorný rám (zatiaľ čo podvozky na 1 000 mm vonkajší).
Mimochodom, nie je hanba nevedieť, ale keď ti chýbajú takéto úplne elementárne poznatky, skús prestať ostatných poučovať o tom, ako brzdí električka (narážam na diskusiu k inému článku). Máš sa ešte čo učiť.
Ak si dobre pamätám, je to preto lebo 1435 mm podvozky boli modifikácie amerického PCC podvozku B3, zatiaľ čo 1000 mm-vé boli bezlicenčný výrobok ČKD. Neviem prečo išli toutou cestou, 1000 mm verzie amerického podvozku existovali: typ B6 ako modifikácia B2 sa používal v Belgicku.
Prečo vlastne podvozky na 1435 mm (napr. v KE, Brne a Prahe) vyzerajú úplne inak a nemajú zboku kolesá zakryté/prichytené tou oceľovou konštrukciou? Ako je to u nich vyriešené, že tam nie je potrebné mať zboku takú konštrukciu?
Áno, sú to stredné netrakčné aj krajné trakčné podvozky. Konkrétne vpredu dva stredné, tretí motorový, posledný ťažko povedať, nevidím z neho dosť aby som jednoznačne určil. Ale povedal by som že to bude motorový podvozok, čiastočne "ošklbaný" o mechy.