Zjavne tam došlo k omylu. Podľa projektu tam má byť kamera. Tá by mala snímať (fakt teraz neviem presne, záleží aký typ) kľudne aj do 30-50 m ďaleko. Čiže zóna detekcie je tých 75+30-40 ... cca 100-110 m. To znamená cca 7 s pred prejazdom cez prichod, čo je aj s dochodom chodcov cca normálny čas. Obávam sa ale inej veci, ktorej sa ale zamedziť bez úplnej signalizácie asi nedá. Veľa chodcov aj na priamej trase po prejazde jednej električky automaticky za ňou prechádza bez toho aby vedeli, či z opačného smeru nejde iná. Tu sme navyše v oblúku (horší rozhľad je v smere od školy).
Reakcia bola tam, kde si to nedočítal - vzdialenosť snímača od priecestia. Ak to nebude mať nejaký 100m dosah, tak to bude snímať štýlom ako v Rači na obratisku. Až keď budeš doslova pod ním. A odtiaľ v 50km/h po to priecestie je príliš krátky čas, a stačí drobná nepozornosť a vbehneš. Na železničnom priecestí tiež platí nevchádzajte keď bliká prerušované alebo....blablabla...ale prerušované sa tiež nerozbliká 3 sekundy pred jazdou vlaku. Je tam nejaká vyprázdňovacia doba. A tá tu ak nie je signál diaľkový bude chýbať. Rátaj s tým že tadeto práve prechádzajú školáci, ktorým bude stačiť aj málo. Je to miesto s rizikovým prechodom, v oblúku, v lome horizontu, a školáci zo školy budú mať električku od chrbta vľavo dole kopcom...Samozrejme že je dôležitá domáca výchova, ale ak dokáže byť rozdiel čas kedy sa to rozbliká rozdielom medzi nehodou a prevádzkou, potom kľudne ten merač sa dá posunúť, a nepotrebuješ závory, snímače, ani nič iné.
Súhlasím, treba robiť čo najviac preto, aby sme minimalizovali riziko kolízií, lenže debata sa odvinula od názoru, že treba myslieť aj na ľudí, čo nedodržia úplne základné pravidlo premávky - pozrieť sa. A s tým jednoducho neviem súhlasiť. Lebo ok, najbezpečnejšie by bolo dať tam rad majákov, závory s plotom proti podliezaniu a detektor pohybu s automatickým zastavením vlaku, ale to je potom už dystopia a nie mesto príjemné na život, tak vzhľadovo ako aj koncepčne.
Lebo snaha urobiť veci čo najviac blbuvzdorne pokojne môže dopadnúť na štýl USA - miesto jedného piktogramu iksriadková tabuľa a miesto elementárnej logiky guideliny na každú trivialitu...
Cakal som taku nejaku reakciu, ale mozes sa ukludnit, ziaden nadchod sa tam nestavia. A ako som uz napisal, vzdy take riesenie treba dobre zvazit z kazdej strany predtym, ako sa zrealizuje, t.j. nepisal som, ze sa to tam ma postavit.
Najma, ked vidim ten flame, ktory sa tu rozbehol na temu kto ma do akej miery riesit prevenciu pred koliziami. Ci to ma byt mesto, rodicia alebo ucitelia.
Ta otazka vzdy bude balansovat na dileme, ci je pre nas podstatnejsia bezpecnost alebo nevytvaranie dalsich zbytocnych barier. Kompromisne riesenia si vzdy nejaku tu koliziu vynutia, pretoze 100% ludi nikdy neprevychovame. Na druhej strane, ma zmysel chranit pred koliziou niekoho, ktosi o nu (povedzme aj opakovane) koleduje? Ano, spomali to dopravu, nastve to dalsich ludi, ale stoji za to vsade stavat ploty a rozsekavat sidliska kvoli tymto notorickym typom? To bude otazka najblizsich rokov, kedy sa de facto budu vsetky tieto nove bezpecnostne prvky testovat.
Motivovat pouzivat nadchod sa da aj negativne, aj ked vzdy treba zvazit, co je lepsie. Keby sa dal z jednej strany plot so spicatymi koncami, t.j. nieco ako na Molecke, aspon 100m na kazdu stranu, to by nikoho nebavilo obchadzat.
Ale ved uvidime, ako to na tomto mieste bude vyzerat.
Pane bože, toto je ozaj výborný prístup, hľadať vinníka všade inde.
Taký pocit som mal z toho tvojho príspevku. Štandardný človek chápe, že by malo byť v záujme nás všetkých aby všetci robili všetko pre to aby tam bolo kolízií čo najmenej. Asi by som nechcel byť na mieste tvojich detí a rodičov.
Teda mesto a DPB má priechody stavať tak, aby aj ak sa niekto zabudne pozrieť doprava doľava, alebo sa pozrie doľava doprava a povie si, že to by ešte stihol tak ho svetelné znamenie upozorní na nebezpečenstvo. A samozrejme bude verejnosť aj vzdelávať informačnými kampaňami o tom ako bezpečne prechádzať.
Škola a škôlka bude učiť ako bezpečne prechádzať.
Rodičia budú učiť ako bezpečne prechádzať.
Teda ak tam príde ku kolízii je to chyba električkovej trate, mesta, rodičov aj školy. Ako fanatikiad spomenul, pod idúcu električku sa ani zďaleka nehádžu len školopovinné deti.
Čo sa týka nadchodu – pokiaľ je v prirodzenej pešej trase, prípadne by ním vybraná trasa trvala podobne rýchlo, prípadne kratšie bolo by to fajn. Ale ak by toto nebolo splnené odstránenie priechodu cez trať by úplne neodstránilo prechádzajúcich. Tí by iba prechádzali nepredvídateľne na rôznych miestach kde by ich nikto nečakal a bolo by to oveľa nebezpečnejšie (viď nadchod vs. prechádzajúci cez vozovku od zastávky Shopping Palace smerom ku Tescu, alebo podchod vs. prechádzajúci cez vozovku od zastávky električiek na Trnavskom mýte smerom na zastávku L39 a L78 na Krížnej).
ja len cisto teoreticku uvahu dam, nebude tento signal len nieco ako informacia pre vodica ci bola aktivovana vystraha na prechode ? (na zeleznici take existuje)
Pane bože, toto je ozaj výborný prístup, hľadať vinníka všade inde. Štandardný rodič chápe, že rodičovstvo nie je len o zmiešaní DNA a čakaní na magické účinky školstva, a vo vlastnom záujme sa svojmu potomstvu venuje. Asi by som nechcel byť na mieste tvojich detí.
Ono, základnú bezpečnosť chodenia cez cestu (nevbehni len tak, počkaj na medzeru) potrebujú deti poznať už v škôlke, keďže chodia na vychádzky. A čuduj sa svete, dá sa to pochopiť aj bez pohybových zákonov, stačí jedna veta "Auto nestihne zabrzdiť". Preto sa to v tomto veku aj oficiálne vyučuje (čo si pamätám, mali sme v škôlke aj drevené dopravné značy a vysvetľovali sme si niektoré z nich, ktoré sme potrebovali).
Prepáč, ale ak škola pustí zo školy samé dieťa, ktoré predtým nenaučila veci ako brzdná dráha, správne prechádzanie cez priechod pre chodcov, správne prechádzanie mimo priechodu pre chodcov tak to naozaj nemôže byť chyba rodiča.
Ehm, ukľudni sa chlope. Eštw raz a pomalšie. Vpravo je škola. Desiatky detí bežiacich cez cestu pred autami vbehne priamo na koľaje "však nič nebliká" a aj tak ich zmetie električka. Otáčať sa o 120 stupňou vľavo je síce základ zdravého rozumu, ale realita bude presne ako na železničnom priecestí - nič nebliká tak tam vpálim hlava-nehlava. A s naloženou súpravou idú do dúbravky plnou traťovou tam veľa času neostáva. Rovnako si predstav staršieho človeka čo si nevšimne v diaľke električku, svetlá neblikajú, vchádza, aale električka už bude musieť brzdiť aby to dobrzdil po priecestie. Vzhľaom na kopec a premávku bol toto ideálny kadet na obyčajný nadchod, pre odstránenie zbytočného kríženia.
Preto som btw dole spomenul otázku či bude dosah na meter alebo to bude registrovať s dostatočným predstihom.
Takže taký o*ebávač že vyzerám ako návestidlo ale som detektor? och... Inak nie je trocha blízko? Električka rozbehnutá zo Segnerky na 50km/h od tohoto bodu po priecestie prejde tak za 3-5 sekúnd, ak vstúpim počas neblikania na priechod so slúchadlami, nie je šanca utiecť... Či má to dlhý dosah a registruje to ďalej?