Čo si ja pamätám, tak mnohí vodiči odtrhávali lístky vlastnoručne a podávali ich cestujúcim. Vrchná časť pokladničky bola priehľadná, takže vodič mohol vidieť, čo tam cestujúci vhodil. Niektorí vodiči si na to dávali extra pozor.
Zaujímavejšie to bolo v ZSSR a NDR, tam v električkách bývali pri každých dverách pokladničky typu "jednoruký bandita" - cestujúci vhodil požadovaný obnos, potiahol za páku a odtrhol si lístok. Tieto pokladničky boli úplne mimo dohľadu vodiča a kontrola bola len na ostražitých spolucestujúcich. Bolo to zariadené tak, že spolucestujúci videli, čo si tam vhodil (pod prihľadným krytom bolo vidieť asi 5 posledných dávok) a koľkokrát si zatiahol za páku. Toto sme ako skupina študákov zneužívali v Leningrade (dúfam, že je to už premlčané, je to viac než 40 rokov ). Hovorili sme tomu "cestovanie na hromadný lístok". Obklopili sme pokladničku, zobrali sme niekoľko čo najmenších mincí, hodili do pokladničky tak, aby to dobre zarachotilo a vytiahli 15 lístkov. Ostatní cestujúci nemali šancu vidieť, že do pokladníčky šlo len pár kopejok.
"Po prevzati listka si prosim sadnite za volant a podla prilozenej mapky pokracujte v jazde podla nakreslenej trasy. Po prijazde na konecnu prosim stiahnite zberace a zamknite trolejbus".
Toto je nieco nemyslitelne, hlavne ta predstava, ze kazdy si zoberie naozaj len jeden listok...