preco by som mal pouzivat ine zdroje? To je univerzalna odpoved na vsewtko a nemuseli by tu vychadzat ziadne clanky. Aj o tyristorovych 9Tr si mozem najst ine zdroje. Ale som na iMHD, a tak som rad ze najdem tie informacie tu.
Opäť z mojej strany laická otázka: Aké sú výhody reťazovky, teda prečo je zlé že tam nie je? Bola by prípadné vhodná aj na iné radiály (tie čo sa pripravujú už za Valla), alebo je v KV nejaky špecifický dôvod?
Neviem, kto a za akých okolností to tam naprojektoval ale asi nejaký projektant, ešte nezaťažený mantrou "nikdy sa to tak nerobilo" .
Reťazovka tam totiž logicky vychádzala najvhodnejšia.
Viem, že si o tom downgrade písal, ale mňa by zaujímal opak. Kto prišiel s nápadom dať tam reťazovku a ako to, že sa mu to v prostredí
#ľudíbytozabilo
#psíkybyzomreli
#nikdysatonerobilo
#cestujúcibytozneužili
#ľudiabytonepochopili
vôbec podarilo presadiť? Vieš aký je príbeh za tým? Zdá sa, že to bol progresívny projekt nestráviteľný ešte v dnešnej dobe.
Ja som sa pokúšal na ministerstve zaviesť home-office a oficiálny cloud pre partnerov, takže sa trocha viem vžiť do role toho človeka. Ale klobúk dolu, že sa mu to podarilo.
K tomuto došlo už pri bezdôvodnej likvidácii reťazovky. Keď som o tom napísal tuším do BA novín, tak si ma vtedajší GR Cng. Zachar pozval na "po***", kde ma za výdatnej podpory ing. TSV, ing. Konárika a ďalších chceli presviedčať, že downgrade bol v úplnom poriadku a že došlo k významnému zníženiu počtu strhnutých zberačov. Keď som im odvetil, že suché čísla hovoria o pravom opaku, tak ich zaujímalo len jediné - " Kto vám poskytol tie údaje?".
To s otočením výložníkov chápem, jasné, veď inak by zavadzali pri výstavbe. Myslel som na tú vzdialenosť stožiarov a potvrdil si mi (žiaľ) moje podozrenie... Ďakujem.
Výložníky sú pootočené, lebo tam nie je trolej, to nie je na závadu, výložníky sa zavetrovávajú len každý n-tý.
Vzdialenosť stožiarov, projektovaných pre reťazovku, samozrejme pre jednoduché zavesenie s prídavným lanom nevyhovuje ale ZLÁ, PSÍKYZABÍJAJÚCA reťazovka nesmie byť, veď by sa chudáci vrchári prepracovali.
Diky za info, ja som si teraz aspoň zbežne preštudoval PD - v zásade tam bude presne to, čo aj teraz, dlhé 8 m závesy v poliach nad 40 m (čiže skoro všade), iba stožiare natrú na antracitovo sivú. Mne sa to nezdá odborne OK, okrem toho osvetlenie už ani neriešim, obrubníky som radšej ani nehľadal ..., ale vie sa k tomu nejaký väčší macher vyjadriť? S499?
Fascinujú ma tie trakčné stĺpy s pootáčanými výložníkmi. Ešte stále sa snažím veriť, že je to súčasť technologického postupu ich demontáže. Videl niekto projekt, ide sa to meniť? Alebo tam tieto stožiare s dvojnásobnými rozostupmi, ako by mal byť zostanú?