To som nepostrehol, že svetlá vlastne nejdú cez celý bok a teda to muselo byť vyskladané...koľko spraví taký drobný detail. Sranda, na ako krátko zastavil na výstupišti trolejbus, a aj tak z karosérie neostalo skoro nič ostro viditeľné, zato zberače sú skoro dokonalé na mieste...
Inak pravda že stačí dakedy aj 1s, ale...hviezdičky sú hviezdičky. Všetci ich majú radi
Smiem len takú technickú....Akéže zariadenie si použil okrem statívu? Bohužiaľ, imhd neukazuje exif ako napríklad k-rep, tak celkom zo zaujímavosti. Inak to naloženie na seba stvoril fotoaparát alebo až následne PC?
Tým "definitívnym zastavením" som skôr myslel štýl "stojím - posuniem sa o centimeter - stojím", čomu nasvedčuje aj jemné rozmazanie hrán okolo čelného skla a ľavého späťáku (alebo to aspoň tak vyzerá, že sú jemne rozmazané).
To je odraz. Urobil som tých fotiek niekoľko po sebe a na každej to je ? Ak by sa vozidlo hýbalo, nebolo by ostré. otázne je, kam sa to odráža ? Na to som neprišiel. Objektív občas zvykne zo Slnka hádzať takéto odlesky, ale väčšinou sú rozmazané. Ale toto. ?
Expozícia 2. fotky zjavne začala ešte pred definitívnym zastavením trolejbusu - ibaže by 6017 mala dva elektronické displeje pre poradie a ten druhý by bol umiestnený v predných dverách. ?
Pri tejto fotografii som zvolil metódu nakladania fotiek na seba, takže táto fotografia je kombinácia dvoch fotografií. Obe fotografie boli fotené s vysokým clonovým číslom, aby som dosiahol potrebu viac svetla, ktoré som získal dlhšou uzávierkou a tým dosiahol efekt trajektórie v prípade prvej fotky. Vysoké clonové číslo zároveň zabezpečilo pekný hviezdicový efekt svetelných zdrojov Dĺžka uzávierky bola 30s a medzi fotografiami bol časový rozdiel 15s. ?
Prvá fotografia bola odpálená ešte pred príchodom trolejbusu (to je vidieť, že trajektória zaznamenaná predným svetlom ide úplne od okraja). Keďže bol prázdny, zastavil až za zastávkou, kde vykonáva obrat (do cesty mu vbehlo vozidlo z protismeru - zadné svetlá sú na fotografii tiež), tým že zastavilo svetelné zdroje (transparenty) vykazovali dlhšie svetlo v jednom bode a preto sa zaznamenali). Uzávierka sa zavrela tesne pred obratiskom. Nasledovalo 15s a potom sa spustila druhá fotografia snímajúca stojaci trolejbus. Konkrétne táto fotografia by sa asi nedala spraviť ako jedna. Minimálne by cez bok trolejbusu išla trajektória svetiel, ktoré sú veľmi intenzívne. Na to by bolo možno potrebné 60s expozícu. Ak by ale zanikli svetelné zdroje v obratisku, pravdepodobne by zanikli aj zdroje pri zastávke a do toho celého by fotka bola prepálená, lebo pri 60s by nestačilo ani iso 100 ani f/22. Možno šedý filter, ktorý som použil tu (ale nerád ho používam): https://imhd.sk/ba/media/gn/00188810/Osobny-vlak-linky-S50-vchadza-do-stanice-Bratislava-Raca.jpg?1519419988
a expozícia niekedy stačí aj 1s ? záleží, čo od fotografie chceš
Ike odpovie lepšie, ale odhadom to bude 30s uzávierka - vozidlo sa blížilo, cvak, vošlo do záberu, zastavilo pri označníku (bez ľudí, takže hneď pohyb vpred) a po zastavení cca 5-10s do ukončenia snímania. Aspoň tak približne (nie vždy) vyjdú tieto fotky mne. 15s pre vlaky, 30s pre MHD.