Washington na začiatku plánovania električky hľadal podporu aj u majiteľov obchodov na uliciach, kde mala byť trať vybudovaná. Pre obchodníkov pripravil exkurziu do Portlandu, kde boli prezentované pozitívne dopady električkovej trate na biznis. Podporu mesto získalo aj u občanov - napríklad v čase, keď mestská rada zastavila projekt električky z finančných dôvodov, svoje rozhodnutie na druhý deň prehodnotila po stovkách rozhorčených telefonátov. Ekonomická analýza tvrdila, že vybudovanie kompletnej električkovej siete prinesie 7700 nových pracovných miest, zvýšenie hodnoty nehnuteľností, ale aj návrat 4 až 12-tisíc domácností z okolia Washingtonu do mesta v priebehu 10 rokov. Celkové prínosy mali 6- až 10-krát prevýšiť náklady na výstavbu a na daniach mali vygenerovať ročne takmer 300 mil. dolárov. Objavili sa však aj iné názory, ktoré tvrdili, že vládou budovaná električka neprinesie ekonomickú obnovu. Verejnú podporu začal projekt strácať po tom, čo sa jeho dokončenie neustále odkladalo. Na fotografii rozostavaný areál električkovej vozovne s v tom čase už 8-ročnými električkami. | |
---|---|
Príspevok: | |
Lokalita: | Benning Rd NE |
Dátum: | 18.7.2015 |
Vozidlo: | |
Galéria: | Slovensko a svet › Washington, D.C. + Washington metropolitan area Aj Washington má svoj nekonečný príbeh výstavby električky (22.9.2015) |
Linka: | |
Autor: | osa |
Počet zobrazení: | 1753 |