Ohľadom preferencie a kolón by sa ešte dalo dodať, že technické riešenie preferencie MHD v Bratislave, konkrétne mechanizmus, ktorý stanoví, že vozidlo s preferenciou už prešlo križovatkou a môže tak dostať zelenú iný smer, má priestor na zlepšenie.
Najmä v prípade električiek dochádza často k situáciám, keď aj dlhší čas po prejdení električky má táto stále na návestidle voľno aj keď pred križovatkou nie je ďalšie vozidlo s preferenciou. Ostatné vozidlá tak čakajú pred prázdnou križovatkou.
Rozumiem, že v prípade autobusov je to problém, ale v prípade električiek existuje viacero technológií na určenie polohy vozidla, hoci aj obyčajný kontakt na trolejovom vedení.
Najmä v prípade električiek dochádza často k situáciám, keď aj dlhší čas po prejdení električky má táto stále na návestidle voľno aj keď pred križovatkou nie je ďalšie vozidlo s preferenciou. Ostatné vozidlá tak čakajú pred prázdnou križovatkou.
Rozumiem, že v prípade autobusov je to problém, ale v prípade električiek existuje viacero technológií na určenie polohy vozidla, hoci aj obyčajný kontakt na trolejovom vedení.