Reakcia na: S499.1023 #14:
To platilo len do doby od platnosti 8/2009, kedy mohlo byť vozidlo kategórie N do 3,5 t (maximálna prípustná hmnotnosť podľa TP), čo sa nepáčilo depehačkarom s SUV s mriežkou. Od 8/2009 je každé auto do 3,5 t osobné a ak je nad 3,5 t, môže byť buď nákladné (do 8+1 osôb) alebo autobus (nad 8+1 osôb). V meste ale zostali pozostatky značiek zákaz vjazdu nákladných áut nad 3,5, čo je v dnešnej dikcii zákona tautológia, keďže každé nákladné auto je nad 3,5t.Dodávka do 3,5t je osobné auto (aj keď má plachtu alebo je vo forme valníka, nemusí mať tachograf, mýtnu jednotku a po diaľnici môže ísť 130 a predbiehať) a ak je dodávka nad 3,5 t (do 4 t dokonca nemusí mať ani dvojmontáž), tak je to plnohodnotné nákladné auto vrátane tachografu, mýta a sk. C pre vodiča.
Problém je v tom, že ak je hmotnosť v červenej kružnici, tak ide o okamžitú hmotnosť vozidla a ak je formou dodatkovej značky, ide o maximálnu prípustnú hmotnosť vozidla. To robí problém policajtom aj projektantom.
EDIT: vozidlo kategórie N1 môže byť do 3,5 t, ale v zmysle dopravného značenia to nie je nákladný automobil.