Zaujímavé, ale je to len vec definície. Anglická Wikipédia vyslovene pripúšťa aj takú možnosť, že na tom "slepom" konci sú ďalšie výhybky, aby lokomotíva mohla obehnúť vagóny. Ako príklad je tam uvedená stanica v nórskom Kristiansande. https://en.wikipedia.org/wiki/Train_station#Terminus
Nemecká Wikipédia túto možnosť vyslovene nerozoberá (resp. nenašiel som to tam), ale našiel som tam poznámku, že za hlavovú stanicu sa NEpovažuje taká, ktorá pôvodne bola prejazdná, ale neskorším zrušením časti trate sa ocitla na konci trate. To ale nebude prípad Egeru.
A ak by mal niekto niečo proti slovám ako "lokomotíva", alebo "vagón", ktoré sú medzi železničiarmi považované priam za nadávky, tak podotýkam, že sú to spisovné slovenské slová s jednoznačným významom. Slová ako "šturc" alebo "veksel" spisovné ani odborné nie sú.
Nemecká Wikipédia túto možnosť vyslovene nerozoberá (resp. nenašiel som to tam), ale našiel som tam poznámku, že za hlavovú stanicu sa NEpovažuje taká, ktorá pôvodne bola prejazdná, ale neskorším zrušením časti trate sa ocitla na konci trate. To ale nebude prípad Egeru.
A ak by mal niekto niečo proti slovám ako "lokomotíva", alebo "vagón", ktoré sú medzi železničiarmi považované priam za nadávky, tak podotýkam, že sú to spisovné slovenské slová s jednoznačným významom. Slová ako "šturc" alebo "veksel" spisovné ani odborné nie sú.