Do Plánu obnovy boli zahrnuté aj dve trolejbusové trate a 10 nových električiek pre Bratislavu

Aktualizovaný slovenský Plán obnovy podporí aj ekologickú verejnú dopravu v hlavnom meste.

Vláda SR schválila aktualizovaný Plán obnovy, ktorého hlavným cieľom je zavedenie systémových zmien pre udržateľné a konkurencieschopné Slovensko. V rámci jeho aktualizácie boli pridané nové finančné zdroje prostredníctvom kapitoly REPowerEU na zelené investície s cieľom znižovania spotreby fosílnych palív a riešenia klimatickej krízy. Dodatočná alokácia zdrojov do udržateľnej dopravy podporí aj niekoľko dopravných projektov MHD v Bratislave.

Investície pre podporu rozvoja infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy v dodatočnej výške 18 mil. € umožnia zrealizovať aj dve nové trolejbusové trate v Bratislave. V súčasnosti dopravný podnik finalizuje projektovú prípravu štyroch nových trolejbusových tratí, ktoré mali byť pôvodne zrealizované do konca roka 2023 s využitím finančného príspevku z eurofondov v rámci končiaceho programového obdobia. Financie z Plánu obnovy sa tak budú môcť použiť na financovanie výstavby tratí, ktoré nebudú môcť byť prefinancované z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra v tomto roku.

Pôvodne boli investície pre podporu rozvoja infraštruktúry vo výške 431,5 mil. € určené primárne na modernizáciu železničných tratí, pričom do júna 2026 by sa malo zmodernizovať aspoň 69 km dráhovej infraštruktúry ekologickej osobnej dopravy.

Druhou investíciou je podpora ekologickej osobnej dopravy, ktorej cieľom je zvýšiť atraktívnosť bezemisnej verejnej osobnej dopravy a zabezpečiť rast podielu bezemisnej dopravy. Tu bola schválená dodatočná alokácia prostriedkov vo výške 67 mil. €. Okrem nákupu 5 súprav elektrických vlakov pre východné Slovensko budú tieto prostriedky použité aj na nákup 10 veľkokapacitných električiek pre Bratislavu. Dopravný podnik Bratislava tak získa financie potrebné na objednanie zvyšných 10 jednosmerných električiek, ktoré už má vysúťažené, ale pre nepridelenie prostriedkov z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra ich zatiaľ nemohol objednať.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ktore su tie dve nové trolejbusové trate v Bratislave? Vsade po mediach sa spomina len "32tkova" trat v Mlynskej, ale druha nie.
Reakcia na: Petto #1:
Podľa plánov by sa mali postaviť tieto 4:
TT Bulharská - Avion SP (OP II)
TT AS - Nové SND (OP II)
TT Mlynská dolina + rekonštrukcia TT Kramáre - Hl. st. (Plán obnovy)
TT Mliekarenská - Grófska niva (Plán obnovy)
Viac ako nové električky by som riešil stav koľají.
Reakcia na: N/A #3:
Konkrétne na ktorom úseku?
Chápem správne, že sú odklepnuté financie na 30 ks 29T a 10ks 30T, pričom 20 ks ešte tento rok a 20 ks budúci? Hurá, všetky K2S do šmelcu. Nechať novostavby ako ZV. Alebo ak by niekto moc chcel, tak prekopať na sedemokeňáky. 🙃

Ak sa budú vyraďovať T3G a maskované vlnité plechy ostanú v premávke, budem sklamaný.
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
Mam trosku naivnu otazku - mozno projektovu dokumentaciu k danym projektom este nejako pripomienkovat, ako laicka verejnost?
Totizto irituje ma na TT najma spomalovanie trolejbusov v niektorych usekoch (predpokladam stav/typ vyhybiek ci geometria trate ako takej alebo cokolvek ine, znalym doverne zname).
Ako priklad - vyhybka na prazskej zo sancovej -> hned za zakrutou na vrchole stupania zo zastavky, trolejbus tam spomali na 5-10km/h? v neprehladnej zakrute. Nehovorim o vypadnuti zberacov, ked trolejbus je zrazu z pohladu ostatnych vodicov nahla prekazka na ozaj kritickom miesta. Teda dat podnet na presun vyhybky, vyssie zopar metrov smer Kramare.
Kazdopadne - cielom je zrychlit trolajbusovu dopravu. Koncepcne. Takze dalsie navrhy by boli i instalovat "kvalitnejsie" vyhybky (ak je toto problem - necham sa rad poucit).
A toto je optimalna prilezitost, ak to uz procesne nie je neskoro.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Bude potom dosť električiek aj na Petržalku?
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Jasne,ze bude dost. 100 NP elektriciek, 11 T3P suprav , cca 28 T6 suprav je aj s rezervou super pre celu siet 1,3,4,7,9.
Reakcia na: Vetroplax #6:
Tam je problém v tom, že je výhybka príliš skoro na mieste pôvodnej starej výhybky, v minulosti to neposunuli ďalej. Preto sa nedá isť rýchlo. Nová výhybka už bude ďalej a tento stav s pomalou jazdou ako za safety carom zanikne.
Reakcia na: Solider #9:
Dúfam, že máš pravdu. V Bratislave boli často aj pri totálnych rekonštrukciách zachovávané absurdné geometrické pomery so zbytočným spomaľovaním.
A v iných mestách sa z plánu obnovy niečo ušlo na vozidlá (KE) či trate (KE,BB...)?
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
Miesto mínuskovania by ste mi mohli napísať tie úseky na ktorých by ste riešili stav koľají a potom môžeme porovnať či sa plánujú riešiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
ja zasadne neminuskujem, ale stav kolaji by si pytala riesit priebezne aj racianska radiala, v useku od racismyta po gastanovy hajik je uz blatakov ako nasratych (hlavne v kolaji smer mesto), tie uz budu pytat asi aj razantnejsi zasah ak to ma mat nejaky zmysel, a od vozovne po heckovu je zas kvantum uz chybajucich (odhnitych) drevenych podvalov; a kedze podla planov ma tato trat prezit este dlho, patrilo by sa jej venovat aj nejaku tu udrzbu....
(a vseobecne podbitie (otvoreny zvrsok) a prebrusenie (vsetky) trati by sa patrilo robit pravidelne, z mojho laickeho pohladu si dovolim povedat ze tak aspon 1x za 1-2 roky....)