Kandidáti na župana chcú skvalitňovať integrovanú dopravu

Štyria z kandidátov pre imhd.sk odpovedali na 5 otázok ohľadom ich plánov vo verejnej osobnej doprave.

Počas župných volieb, ktoré sa uskutočnia v sobotu 4. novembra 2017, si budú obyvatelia Bratislavského samosprávneho kraja voliť aj predsedu BSK. O post sa uchádzalo až 17 kandidátov, z ktorých sa županom stane ten, ktorý získa najviac hlasov. Funkčné obdobie bude výnimočne až 5-ročné – do roku 2022, kedy sa budú konať spoločne župné aj komunálne voľby.

Spomedzi kandidátov sme oslovili tých, ktorí majú na internete dostupný volebný program. Medzi nimi bolo aj 7 kandidátov s najvyššími preferenciami podľa prieskumu agentúry Focus konaného na prelome septembra a októbra. Zaujímali nás odpovede na päť otázok ohľadom ich predstáv riešenia predovšetkým verejnej dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji. Pri viacerých otázkach sme od kandidátov žiadali uvedenie konkrétnych merateľných hodnôt výsledkov, aby bolo možné zistiť, či majú kandidáti konkrétnu predstavu o tom, čo chcú dosiahnuť, a kde na to vezmú prostriedky.

Spomedzi 9 oslovených kandidátov odpovedali iba štyria – Juraj Droba, Milan Ftáčnik, Martin Jakubec a Jozef Uhler. Naopak, kandidáti Rastislav Blaško, Pavol Frešo, Rudolf Kusý, Daniel Krajcer a Ján Mrva odpovede nezaslali.

1. Akých päť konkrétnych krokov uskutočníte na podporu verejnej osobnej dopravy a aké výsledky očakávate?

Juraj Droba

  1. Finančne podporiť výstavbu záchytných parkovísk na okraji Bratislavy buď na železničných staniciach (zastávkach) alebo na zastávkach koľajovej MHD.
  2. Analyzovať súbehy autobusovej a železničnej dopravy a následne optimalizovať linky.
  3. Optimalizovať nadväznosti spojov ID BSK tak, aby sme skrátili čakanie na nadväzujúci spoj.
  4. V rámci úradu BSK zabezpečiť maximálnu súčinnosť, poradenstvo a spoluprácu všetkých zainteresovaných subjektov s cieľom využiť fondy EÚ na výstavbu druhej etapy električkovej trate v Petržalke.
  5. Podporovať preferenciu MHD v meste (najmä na križovatkách, zriadiť vyhradené pruhy a pod.)

Milan Ftáčnik

  1. Zavedieme v okresoch Malacky, Pezinok a Senec v spolupráci so železnicami pravidelný takt v regionálnej železničnej doprave (v zmysle schváleného PDO) – v špičke 30 minút, mimo špičky 60 minút s výhľadom na zníženie intervalu na 20 minút v špičke. Merateľný výstup bude zvýšenie počtu prepravených cestujúcich a zníženie podielu IAD.
  2. Presadíme v spolupráci so železnicami projekt posilnenia kapacity vlakov na trati z Dunajskej Stredy, napr. výstavbou druhej koľaje na stanici v Kvetoslave, aby sa tam vlaky mohli vyhnúť. Merateľný výstup je zvýšenie počtu vlakov na tejto trati.
  3. Zlepšíme v spolupráci s konkrétnymi mestami a obcami dostupnosť vlakových zastávok cez nové parkoviská pri nich (PaR), cyklotrasy aj s úložiskom pre bicykle na stanici (BaR) a zavedením kyvadlovej autobusovej dopravy na železničnú stanicu. Merateľným výstupom bude nárast počtu prepravených cestujúcich vo vlakoch.
  4. Zavedieme intervalové cestovné poriadky aj v prímestskej autobusovej doprave. Merateľný výstup bude zvýšenie počtu cestujúcich a zvýšenie spokojnosti cestujúcich.
  5. Urobíme prieskum skutočných dopravných potrieb cestujúcich cez anonymizované údaje o pohybe ich telefónov od telekomunikačných operátorov ako to urobili v Berlíne a v Prahe a využijem jeho výsledky na lepšie nastavenie cestovných  poriadkov a kapacít integrovanej dopravy, čo bude aj merateľný výsledok.

Poznámka: Kandidát uviedol 6 bodov, avšak v rámci poskytnutia rovnakého priestoru všetkým kandidátom uvádzame iba prvých päť.

Martin Jakubec

Krok č. 1: Podporím výstavbu nových záchytných  parkovísk P&R

Krok č. 2: Upgradujem Informačný systém integrovaného dopravného systému  BSK

Krok č. 3: Obmedzím sieť súkromne automobilovej dopravy do centra,       so zonáciou  a  tokenizáciou vstupov do platených zón historickej Bratislavy,   s výnimkami výhod pre majiteľov elektromobilov a e-Busov.    S tým riešiť problém nabíjacích staníc pre e-mobilitu v župe.

Krok č. 4: Podporím modernizáciu železničnej infraštruktúry v BSK

Krok č. 5: Podporím výstavbu a modernizáciu prestupných terminálov   integrovanej osobnej   prepravy (TIOP).

Jozef Uhler

  1. Podpora výstavby terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, ale aj v susedných okresoch.
  2. BID ako jediný objednávateľ výkonov vo verejnej doprave v kraji.
  3. Nadväznosť spojov verejnej dopravy.
  4. Cykloveže pri železničných staniciach.
  5. Liberalizácia prímestskej autobusovej dopravy – viac dopravcov v systéme.

2. Ako plánujete rozvíjať Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji?

Juraj Droba

Už som to čiastočne naznačil v predchádzajúcej odpovedi. V prvom rade chcem analyzovať súbehy autobusovej a železničnej dopravy a následne optimalizovať linky a nadväznosti spojov ID BSK. Cestovanie by malo byť pre cestujúcich čo najkomfortnejšie, s čo najmenším časom čakania na nadväzujúci spoj. Po ukončení štúdie železničného uzla Bratislava navrhujem úzko spolupracovať so ŽSR s cieľom podporiť konkrétny harmonogram a financovanie zodpovedajúcej infraštruktúry verejnej dopravy (ako prioritu vidím terminály integrovanej osobnej prepravy). Mali by to byť župa a mesto, ktoré budú oveľa aktívnejšie komunikovať so ZSSK na tému využívania železničnej siete v rámci kraja. Tam vidím najväčší potenciál rozvoja ID BSK.

Milan Ftáčnik

  1. Zabezpečíme lepšiu dopravnú integráciu železničnej, autobusovej prímestskej a mestskej hromadnej dopravy, to znamená lepšiu ponuku spojov podľa reálnych dopravných potrieb cestujúcich, lepšiu prestupnosť a nadväznosť spojov (na základe nových grafikonov), najmä vlakov a prímestských autobusov a minimalizáciu súbežnej prepravy vlakom a autobusmi
  2. Na základe dopravnej integrácie použijeme ušetrené výkony prímestskej autobusovej dopravy na skvalitnenie dopravnej obslužnosti jednotlivých obcí (aj na zavedenie dopravy obyvateľov na železnicu)
  3. Zjednodušíme zonáciu integrovaného dopravného systému v kraji
  4. Zapojíme do integrovaného dopravného systému všetkých dopravcov operujúcich na území BSK (aj dopravcov z regiónu Trnava a Nitra)
  5. Vybudujeme v spolupráci s obcami kvalitné kryté zastávky
  6. Podporíme ako dráhový úrad budovanie nových električkových tratí (v Petržalke z Bosákovej až na Janíkov dvor) a aj tratí v rámci verejno-súkromného partnerstva, budeme podporovať prípravu dokumentácie na predĺženie električkovej trate do Vajnôr a prípravu vybudovania električkovej trate do Podunajských Biskupíc
  7. Budeme podporovať budovanie terminálov integrovanej osobnej prepravy, aby sa dali využiť železničné koľaje aj na vnútromestskú prepravu s uľahčením prestupu na iné druhy verejnej dopravy
  8. Budeme iniciovať v spolupráci s Bratislavou projekty preferencie verejnej dopravy, čo umožní preferovaný prejazd vozidiel verejnej dopravy cez svetelné riadené križovatky a vybrané komunikácie
  9. Pripravíme mobilnú aplikáciu, ktorá poskytne cestujúcemu informáciu o aktuálne optimálnom spôsobe dopravy do zvoleného cieľa v rámci celého BSK na základe reálnych údajov z dopravy v kraji od jednotlivých dopravcov, to budeme kombinovať s ďalším osadzovaním elektronických informačných tabúľ na vybraných zastávkach s informáciou o reálnom príchode spoja
  10. Zabezpečíme využívanie moderných technológií (mobilnej aplikácie, ako aj platobných kariet) na platbu za cestovné lístky
  11. Budeme orientovať výsledky štúdie realizovateľnosti Bratislavského železničného uzla do prípravy konkrétnych dokumentácií rozvoja koľajovej dopravy na území kraja.

Martin Jakubec

Budem podporovať dolaďovanie prestupov v prospech cestujúceho , ako napríklad  sledovať znižovanie časových strát pre cestujúcich  v prestupových uzloch, aby  boli linky, spoje, vlaky vedené v maximálnej miere podľa dopytu.

Rozšírim  program integrácie dopravného systému na celý Bratislavský región, kým doteraz  integrácia zatiaľ funguje iba smerom na Záhorie.

Podporím  integráciu okolia Bratislavy na všetky svetové strany.

Do systému BID zaradím aj piaty druh dopravného prostriedku, lodnú dopravu po Dunaji,  teda okrem trolejbusu, električky, autobusu, vlaku chcem aby aj menšie lode po Dunaji plnili úlohu dopravného prostriedku v rámci BID.

Podporím rozvoj nových záchytných  parkovísk P&R  v Bratislave a v kraji. V súčasnosti prebieha územné konanie na získane územného rozhodnutia v rámci stavby ŽSR, záchytné parkoviská pre IDS Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch Zohor, Nové Košariská, Ivanka pri Dunaji a Pezinok. 

Odsledujem dopravnú integráciu a zjednocovanie  jednotnú koordinácie a optimalizácie cestovných poriadkov a linkových vedení medzi dopravcami.

Mojou úlohou je tiež gescia nad budovaním a prevádzkou prestupových terminálov v kraji so zásahom do     železničnej infraštruktúry.

Jozef Uhler

Jeden objednávateľ, jeden dispečing, jeden tarifný systém, viac dopravcov.

3. Plánujete meniť cestovné v integrovanej doprave?

Juraj Droba

V tejto fáze skôr nie. Skôr by som navrhoval vytvoriť finančnú schému, ktorá by sfunkčnila systém P&R, teda ak niekto zaparkuje na záchytnom parkovisku a bude cestovať verejnou dopravou, bolo by to na jeden lístok. Z hľadiska financovania vidím veľký potenciál získania finančných prostriedkov pre ID BSK práve z dobre nastavenej a funkčnej parkovacej politiky.

Milan Ftáčnik

Plánujeme znížiť cenu predplatných cestovných lístkov. Na prípravu rozhodnutia spracujeme analýzu cestovného v porovnaní s inými európskymi regiónmi, pričom viac než absolútnu výšku sa sústredíme na pomery medzi jednotlivými druhmi cestovného. Na základe toho navrhneme riešenie kritizovaného nepomeru medzi základným jednorazovým cestovným a ročným predplatným cestovným lístkom. Výpadok na tržbách chceme získať z navýšenie počtu cestujúcich.

Martin Jakubec

Dopravu považujem za ťažiskovú kompetenciu župy a dopravné riešenia sú prioritou môjho programu , a je mojou ambíciou cez verejnú dopravu zlepšiť kvalitu života obyvateľov kraja.

Dňom môjho zvolenia zariadim,  aby skúšobne od júla 2018 ste mohli jazdiť so spoločnosťou v autobusoch Slovak Lines   po dobu 2 rokov na území BSK bezplatne, teda polovice roka 2020. Výhoda bude platiť pre všetkých občanov s trvalým pobytom na území. Ak sa osvedčí a finančne zvládne toto bezplatné cestovanie, predĺžim ho o ďalší rok, s vyhliadkou do konca môjho 5 ročného volebného obdobia.

BSK po 1. júli 2018  naviac zaplatí 1 euro (vo forme nepeňažných výhod - bodov-bonusov,  ako majú kupóny Tesco) mesačne k doprave zadarmo ako bonus (teda spolu 12 eur ročne vo forme nepeňažných výhod - bodov-bonusov) za cestovanie prímestskou dopravou spoločnosťou v autobusoch Slovak Lines po Bratislavskom kraji + mesto Bratislava. Bonus bude platiť pre 1 občana s trvalým  pobytom v BSK.

Jozef Uhler

Nie, neplánujem.

4. Ako plánujete motivovať ľudí, aby viac využívali verejnú osobnú dopravu, prípadne aj iné ekologické druhy dopravy?

Juraj Droba

Dobrá nadväznosť, dostatočne atraktívne intervaly medzi spojmi, preferencia MHD a taktiež parkovacia politika. Určite je potrebný veľmi intenzívny marketing a vysvetľovanie.

Čo sa týka cyklistickej mestskej dopravy, tu vidím veľký, dosiaľ nevyužitý, potenciál v Integrovanom regionálnom operačnom programe (IROP), kde sú k dispozícii na BSK ešte približne 3 milióny eur na výstavbu mestskej cyklistickej infraštruktúry. Zabúdať by sme nemali ani na pešiu dopravu.

Milan Ftáčnik

  1. Lepšou kvalitou poskytovaných dopravným služieb cestujúcej verejnosti
  2. Lepšou dostupnosťou k verenej doprave v jednotlivých obciach regiónu, aj s využitím dopravy ekologickými vozidlami (práve linky v obciach, ktoré budú privážať cestujúcich k/od vlakov sú vhodné pre „elektrobusy“)
  3. Podporou ekologickej mobility – trolejbusy (konvenčné i parciálne), elektrobusy (dynamické, statické),  hybridné autobusy vo verejnej aj osobnej preprave
  4. Dobrou tarifou pre stálych zákazníkov
  5. Zvýhodneným parkovaním zadarmo na záchytných parkoviskách (mimo mesta – v regióne), alebo v cene PCL aj parkovisko
  6. Vytvorením denného cestovného s platnosťou mimo rannej dopravnej špičky (napr. platnosť od 9:00 tzv. nákupný lístok)
  7. Budovaním cyklistických trás s využitím na cestu do práce.
  8. Informačnou kampaňou o výhodách verejnej integrovanej dopravy

Martin Jakubec

Existujú  nedostatky v koncepcii rozvoja v rámci IDS. Napríklad spoje v regióne na seba nenadväzujú, linky autobusov a vlakov sú často vedené nelogicky a súbežne, neexistujú moderné dopravné terminály. Seniorom boli vydané zastaralé karty, ktoré neumožňujú funkciu elektronickej peňaženky,  diletantské softvérové riešenie elektronických cestovných lístkov,  vysoká poruchovosť označovačov,  nedbalá údržba dopravných prostriedkov,  odstavená klimatizácia vo vozidlách, vybavených klimatizáciou,  ležérne zaobchádzanie s proti hlukovými zariadeniami v dopravných prostriedkoch,  nemožné riešenie zastávok a prestupov na líniových križovatkách,  nenadväznosť spojov s dlhým  intervalom.

To sú len niektoré z dôvodov, pre ktoré sa každý vracia momentálne  naspäť do auta lebo sa mu takáto  doprava v Bratislave a v BSK  hnusí.

Budem presadzovať limity vstupov súkromných vozidiel centra Bratislavy, súkromné vozidlá musia byť spoplatňované s výhodami pre elektromobily a e-busy. Pri vstupoch  do plánovaných platených zón Bratislavy sa bude integrovaná doprava  selektovať labelingom o ekologicky nezávadnej e-mobilite. Teda aj po  cestách BSK  musia jazdiť a poskytovať služby prepravcovia, ktorí budú využívať nové moderné technológie ako napríklad autobusy na elektrický pohon.

Jozef Uhler

Rýchlou, čistou a efektívnou verejnou dopravou.

5. Ako bude zlepšená doprava cestujúcich do Bratislavy na konci volebného obdobia v roku 2022?

Juraj Droba

Za úspech budem pokladať zníženie ročnej priemernej dennej intenzity individuálnej automobilovej dopravy o 10%. Vo verejnej doprave vďaka preferencii, lepšej nadväznosti a zahustením spojov si viem predstaviť skrátenie času prepravy o 20% (door-to-door). Na niektorých trasách dokonca aj výraznejšie. Mojim cieľom je, aby v Bratislave citeľnej ubudol počet áut. Chcem to však urobiť tak, aby cestujúci cítili, že cestovať verejnou dopravou je pre nich výhodnejšie. Nie som zástancom radikálnych zákazov a príkazov.

Milan Ftáčnik

  1. Bude fungovať pravidelný takt v železničnej doprave a intervalové cestovné poriadky v prímestskej autobusovej doprave
  2. Budú harmonizované cestovné poriadky, s lepšou prestupnosťou medzi jednotlivými druhmi verejnej dopravy
  3. Budú vybudované záchytné parkoviská, osobitne pri vlakových staniciach, nové cyklotrasy, najmä na cestu do práce, a budú zavedené kyvadlové spoje zvážajúce cestujúcich na vlakovú stanicu
  4. Bude sa dať kúpiť cestovný lístok aj cez mobilnú aplikáciu a platobnú kartu vo vozidle
  5. Zníži sa cena predplatného cestovného lístka v porovnaní s jednorazovým
  6. Budú rozšírené regionálne spoje aj v neskorších večerných hodinách a cez víkendy
  7. Budú dobudované a skvalitnené zastávky integrovanej dopravy

Martin Jakubec

Investície do roku 2022 musia  slúžiť na vypĺňanie medzier a chýbajúcich spojení v základnej infraštruktúre na regionárodnej  úrovni, s dôrazom na trvalo udržateľnú, ekologickejšiu a nákladovo-efektívnejšiu dopravnú infraštruktúru. 

Budem presadzovať  v rámci  verejnej  osobnej dopravy  koncepciu inteligentného a trvalo udržateľného regiónu, teda napríklad

  • podľa vyššie spomenutého  bodu 1  (kroky 1 až 5)
  • informačný systém parkovacích zón - smart parking,
  • širšie používanie poloautonómnych vozidiel vo verejnej doprave,
  • inteligentné verejné osvetlenie v župe, realizácie vízie smart ciest smart roads,
  • zakladanie startupov z oblasti čistejšej a ekologickejšej dopravy  elektrických vozidiel s palivovými článkami.
  • zlepšenie mobility a dostupnosti dopravného systému, zníženie znečistenia ovzdušia, emisií skleníkových plynov a spotreby energií, ako aj zníženie zaťaženia hlukom.
  • zlepšiť účinnosť a znížiť nákladovosť dopravy osôb a tovaru, zlepšiť bezpečnosť a prispieť k zvýšeniu atraktívnosti dopravy a kvality života

Slovensko a jeho jednotlivé regióny potrebuje rýchle a lacné riešenie osobnej dopravy v problémových uzloch. Zvlášť – prímestská a mestská doprava. Podporím a zahájim realizáciu projektu „Nový národný dopravný systém“ (NNDS). Cieľom projektu je v spolupráci so silným investorom a špecialistami v obore postupne budovať v jednotlivých regiónoch Slovenska nový nadzemný dopravný systém, neskôr aj celoštátne prepojený. Zo zahraničia dobre známa konštrukcia bude upravená a z väčšej časti vyrobená na Slovensku. Komerčný názov pre NNDS je Metrodukt.

Stručná charakteristika Metroduktu je nasledovná: Nadzemná dráha nad terénom v priemernej výške 7 m (výška je závislá od terénu a prekonávaných prekážok), celá dráha stojí na pilieroch, alebo portáloch (ak treba obkročiť inú konštrukciu , cestu ...), dráha je obojsmerná (dve „koľaje“), v prestupových uzloch krížená horizontálne (ako metro), kabíny (vagóny) sú podvesené (teda nosná „koľaj“, alebo vodiaci pás je nad kabínou), jedna kabína bude mať kapacitu 50 miest (základná jednotka, ktorá sa dá skladať do súpravy) , maximálna rýchlosť 200 km/h (mimo zastavané územie). Každá stanica bude okrem štandardného zázemia obsahovať moderné parkovisko pre bicykle, požičovňu bicyklov, dobíjaciu stanicu pre elektromobily, parkovisko pre autá. Bezpečnostný systém bude 5 stupňový.

Metrodukt bude mať dve systémové / linkové úrovne. Prvá - mestská / prímestská - a druhá - medzimestská (krajské / župné mestá). Obidve budú mať rovnaký technický základ. Rozdiel bude okrem farby len v počte staníc a tým aj rýchlosti. Skúšobné trasovanie pre roky 2018 - 2019 by bolo BA – Bernolákovo 1 prestupný terminál vôbec.

Problémy v bratislavskej doprave sa nevyriešia dokiaľ, nebude existovať v Bratislave  obdoba viedenského S-Bahnu,  teda doprava na tratiach, ktoré nebudú zdieľané s automobilovou dopravou.  Žiaľ, na Ministerstve dopravy už tak pätnásť rokov leží projekt zahustenia železničných zastávok na území Bratislavy.

Jozef Uhler

Do roku 2022 chcem dosiahnuť systém integrovanej verejnej dopravy, ktorý bude jednoduchý, prehľadný a rýchly slúžiaci obyvateľom kraja. Podobne ako je tomu v Juhomoravskom kraji.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Z rozhovorov som sa dozvedel jednu podstatnú vec. Časť kandidátov nepozná kompetencie funkcie, na ktorú kandidujú ?
Reakcia na: Ike #1:
A že ďalší kandidát ponúka dopravu zadarmo - tento krát iba prímestskú autobusovú dopravu a aj to skúšobne na 2 roky.
A kdeze mame vyjadrenia Frankensteina ?
Jakubec je trosku pozadu, stale je v dobe, kedy IDS fungoval iba na Zahorie 😃
Reakcia na: Ike #1:
(bez ironie) Pls bud tak laskavy a vytiahni tie ktore prekracuju kompetencie VUC/zupana. Ja sa realne v kompetenciach nevyznam vobec a mozno/snad to pomoze aj niekomu inemu. Dakujem.
Predpokladam
- Podporovať preferenciu MHD v meste (najmä na križovatkách, zriadiť vyhradené pruhy a pod.)
kompetencia mesta/kdi a nie vuc

- Zavedieme v okresoch Malacky, Pezinok a Senec v spolupráci so železnicami pravidelný takt v regionálnej železničnej doprave
vlaky su kompetencia ministerstva a nie vuc
Reakcia na: kecho #6:
Keď je niečo v kompetencii niekoho iného, tak to neznamená, že s tým nemôže VÚC niečo spraviť. Môže sa napríklad pokúsiť o nejaké rokovania s tými kompetentnými subjektmi.
Reakcia na: Andy #7:
Netvrdia, ze budu rokovat, lebo to nie je v ich kompetencii, ale ze to spravia. ?
Cize samotny vuc s tym spravi asi tolko ako ty alebo ja.
Reakcia na: kecho #8:
Ja mám na to iný pohľad.
Reakcia na: kecho #6:
Jeden objednávateľ pre celý kraj je tiež veľké sústo. A v neposlednom rade téma kampane: MHD zadarmo. Čudujem sa, že sa Nesrovnal ešte neohradil.
Reakcia na: Andy #7:
To je slovíčkarčenie. Samozrejme, môže povedať "budem rokovať s mestom Bratislava vo veci preferencie prímestských autobusov a zriaďovnia vyhradených jazdných pruhov". To ale nie je to isté, keď povie, že "sľubujem bus pruhy".

Sľubovať môže len to, čo reálne vie spraviť. O ostatné sa "môže pokúsiť"
Reakcia na: kecho #6:
Musím súhlasiť s Andym, by si sa divil koľko môže angažovanie iných sububjektov v tejto veci pomôcť. Nehovoriac o tom, že máme aj vlaky, ktoré si na 50% financuje BSK.
Reakcia na: kecho #6:
VUC si uz teraz objednava vlaky na S25ke a Tcku... Takze da sa aj tam fusovat, ak su peniaze.
Reakcia na: 810zssk #13:
tak trate s frekvenciou 2,5 vlaku za deň sú o inom, ako tri najvyťaženejšie trate (z toho jedna z nezmyselným AH) a výrazne preťažené zhlavia. Nehovorím, že sa nedajú robiť kompromisy, no je rozdiel, keď poviem, že ak vyhrám, pozvem Ťa na pivo (z čoho zákonit nevyplýva, že na to pivo pôjdeme), alebo vyhlásim, že Ti preberiem frajerku ?
Reakcia na: Ike #11:
Aj o to, čo má v kompetencii, sa môže často len pokúsiť. Viď napríklad ako dopadol BUS pruh na Štefánikovej. Preto osobne moc nerozlišujem, v koho kompetencii tie sľuby sú.
Reakcia na: Andy #15:
Lenže pri takomto prístupe spôsobíme infláciu sľubov pred reálnymi nápadmi. Každý politik si potom vymyslí 99 rôznych sľubov, ktoré budú vyžadovať spoluprácu s inými orgánmi a pri odpočte týchto sľubov si potom povie: "sorry, snažil som sa, ale nevyšlo - iní zlyhali". To je presne to dno politiky, ktoré už v súčasnosti kontaminuje politickú scénu.

Je fajn, že kandidáti na župana chcú riešiť mesto a vlaky, pretože sú to spojené nádoby. Ale v prvom rade by ma zaujímalo, čo chcú urobiť pre kraj. Tak ako ma pri komunálnych voľbách bude zaujímať mesto a mestská časť a pri voľbách do NRSR vlaky.

Ak niekto postaví svoju kampaň na MHD zadarmo pri kandidatúre na post predsedu VÚC, potom sa zákonite musí naskytnút obligátna otázka, či si nepomýlil voľby.
podla mna realne s dopravou to mysli uprimne a vazne Uhler, ktory vie podla mna aj ako jediny dosiahnut vysledky.
Tak z tychto reakcii jedine realisticke vizie vidim u Ftaka a Uhlera, pricom na rozdiel od Uhlera Ftacnik spomina aj konkretne cisla a meratelne vystupy. Ostatni blabotaju. Jak Ubcov Metrodukt je zas len ozivovanie monorailu, pricom na skutocny prinos takehoto systemu sa da pozriet velmi jednoducho - porovnat si, kolko monorailov sa na svete vyuziva, s konvencnymi systemami, ako metro, nadzemka a podobne. Ked nebude hyperlup, tak bude aspon taky mensi lup. Nic ine to nie je.
Druha vec je, nakolko sa v pripade Ftaka mozeme spolahnut na to, ze doda, co slubil, kedze napr. v pripade I. etapy Petrzalskej elektricky sice projekt rozbehol, ale potom ho nechal 2 roky v krci a az jeho nastupca dokopal dodavatelov, aby nieco robili. Okrem toho nevyjadrit sa k takejto otazke (tyka sa ostatnych kandidatov) u mna znamena automaticky von z vyberu. Naozaj tazky vyber v tychto volbach.
Frešoviny prišli do schránky:

15. bod sľubov: Vstup Regiojetu do Bratislavskej integrovanej dopravy - Ako zvýšiť atraktivitu verejnej dopravy? Prvý krok sa už ralizoval - zaviedla sa integrovaná doprava. Ďalší, ktorý bude ľudí motivovať k tomu, aby vystúpili z automobilov a začali cestovať autobusmi, spočíva vo stupe nových dopravcov do Bratislavskej integrovanej dopravy. "Zavedenie integrovanej dopravy bol síce významný, ale stále len prvý krok k zlepšovaniu hromadnej dopravy v kraji. Vstup ďalšieho dopravcu do systému je prirodzeným pokračovaním jej rozvoja," uviedol predseda Bratislavského kraja Pavol Frešo.

WTF?! Okrem toho, že celá jeho kampaň znie ako keby kandidoval prvýkrát, Regiojet a autobusy? Odkedy sa zaviedla integrovaná doprava, doprava je o 5x horšia vo všetkých segmentoch - cesty sú paralyzované, čiže
- autom je to zlé (ale stále lacnejšie a pohodlnejšie),
- prímstským autobusom je to strašne drahé a zdĺhavé kvôli zápcham,
- MHD-čkou je to pomalšie kvôli zápcham a rozbitým koľajám,
- vlakom je to lacné, ale nepohodlné, pretože sú preplnené a nedá sa veľakrát kde zaparkovať pri staniciach.

Prestupy medzi druhmi neexistujú (auto MHD ... regiobus vlak ... regiobus regiobus)

Ľudia to vnímajú, a preto sú cesty plnšie a plnšie. Ceny PCL už ani nespomínam, lebo tie sú občas mimo reality.
Reakcia na: Joyki #19:
Je potrebné povedať, že práve jeho orgán robí z IDS DDS ? a RegioJet vstúpil do BIDky? Akože ďalší akcionár? ?
Reakcia na: Ike #20:
Áno, a vďaka vstupu Regiojetu do BID ľudia prestúpia z áut do autobusov.
Zaujímavé že Frešo svoje odpovede nezaslal. Jeho jediné riešenie ako podporiť verejnú dopravu je teda asi naozaj sľúbiť ľuďom že bude zadarmo.
Reakcia na: lostrail #18:
Neviem ci je ten vyber az taky tazky. Mame asi 15 nepouzitelnych kandidatov a potom dve, tebou menovane, zmysluplne moznosti. Podla mna nie je az tak velmi co riesit.
Reakcia na: Joyki #19:
Okrem toho ze to je cele nehorazny zvast a odhliadnuc od toho, ze ziadnu integrovanu dopravu tu spustenu nemame, ma fascinuje ze Fresovi stale nikto nepovedal, ze BIDku nema prezentovat ako svoj uspech. Ten projekt je v ociach beznej populacie (pomerne zasluzene) vnimany ako totalna katastrofa. Prist pred volbami a mavat vlajockou "Ja som spustil BID" je z marketingoveho hladiska kolosalny fail. Fresovi aj kampan robi Csader?
Reakcia na: Ike #20:
Zas taky silny vyraz by som asi nepouzival - ano, regionalne autobusy su najvacsia katastrofa, ale ostatni objednavatelia maju toho masla na hlave tiez kvalitne. Napriklad zeleznica na pripadne zavedenie integracie nie je absolutne pripravena.
Reakcia na: 810zssk #24:
Ňuňéz. Nesleduješ média? 😃