Z Petržalky nepôjde autobus na Šafárikovo nám., ale k autobusovej stanici

Od 1. mája by mala začať jazdiť nová linka 97.

Mestskí poslanci 30. marca napriek nesúhlasu Komisie dopravy a informačných systémov schválili uznesenie, v ktorom žiadajú primátora, aby „schválil novú linku, ktorá plynule naviaže na doterajšiu linku 95 bez prestupov“. Reagovali tak na petíciu, ktorú podpísalo viac ako 3000 občanov. Trasa má viesť zo zastávky Farského cez Bosákovu, Most Apollo, Košickú a Mlynské nivy k Autobusovej stanici a späť cez Karadžičovu, Landererovu, Most Apollo, Einsteinovu, Krasovského a Jantárovú cestu na Farského.

Nová linka má mať označenie 97 a malo by ísť o predĺženie každého druhého spoja linky 95. Jazdiť by mala od 1. mája 2017 na skúšobné obdobie 3 mesiace. Ak linka zostane v prevádzke celoročne, mesto bude musieť zaplatiť dopravnému podniku viac ako 530-tisíc eur ročne. Táto suma by mala pokryť stratu, ktorú linka vyrobí.

Keďže trasa novej linky bude okružná a povedie cez úseky, kde bývajú dopravné zápchy, už nebude možné v smere do Petržalky nadväzovať všetky spoje linky 95 na električku. Nové opatrenie tak paradoxne zhorší situáciu tým, pre ktorých prestup z električky na autobus zostane najvýhodnejším spojením.

Petícia ako následok zlyhaní magistrátu

Linka 95 od otvorenia Mosta Apollo jazdí po približnej trase budúcej električkovej trate v Petržalke. Postupne celú linku nahradia električky. Projekt výstavby električkovej trate do Petržalky bol rozdelený na dve etapy. Jednak preto, aby sa z neho časť stihla zrealizovať v predchádzajúcom programovom období čerpania eurofondov (do konca roka 2015), jednak preto, aby druhá časť trate zohľadnila urbanisticko-architektonickú súťaž na centrálny petržalský koridor. To zákonite viedlo k nutnosti zavedenia dlhodobého provizória, ktorým je prestupovanie medzi autobusovou linkou 95 a električkami na zastávke Farského.

Predchádzajúce vedenie mesta s hlavným dopravným inžinierom Tiborom Schlosserom bolo upozornené na budúce problémy cestujúcich pri prestupovaní. Návrh priblíženia električkových a autobusových zastávok napriek tomu nebol akceptovaný. Zlepšenie prestupu sa bude riešiť až v rámci budovania 2. etapy trate, ktorá má byť dokončená v roku 2020.

Po sprevádzkovaní električkovej trate sa potvrdili obavy. Prestup na linku 95 pri smere jazdy na Lúky je neatraktívny a križovatka nezvláda nápory cestujúcich, ktorí zostávajú stáť na úzkych ostrovčekoch. Súčasné vedenie mesta má viaceré možnosti ako tento problém riešiť. Môže urýchliť prípravu a výstavbu finálnej podoby prestupného uzla Farského tak, aby bol dokončený skôr ako v roku 2020. Môže rozšíriť ostrovčeky v križovatke na úkor málo využitých jazdných pruhov tak, aby zvládali pojať všetkých prestupujúcich cestujúcich.

Namiesto využitia uvedených možností prišla petícia za obnovenie trasy linky 95 medzi Petržalkou a Šafárikovým námestím. Petícia nelieči „chorobu“, ale snaží sa eliminovať len jej príznaky. Nesnaží sa o systémové a odborné riešenie, ale chce zaplátať jeden nedostatok.

Komu vlastne pomôže nová linka?

Požiadavky uvedené v petícii podpísali 3 percentá obyvateľov Petržalky a len časť tých, ktorí na Farského reálne prestupujú. Poslanci pritom požiadavkám z petície vyhoveli len naoko. Občania požadovali spojenie na Šafárikovo nám. a nová linka sa mu oblúkom vyhne. Linka 97 miesto toho bude duplicitne obsluhovať spojenia, ktoré v súčasnosti obsluhujú linky 6888.

Zatiaľ nie je jasné, ako sa ku krokom poslancov postaví Európska komisia. Tá spolufinancovala projekt výstavby električkovej trate, ktorá vedie v línii autobusovej linky 95, logicky preto mal klesnúť počet autobusov jazdiacich na druhý breh Dunaja. Magistrát síce na bruselských úradníkov pripravuje „fintu“ s označením linky 97, v skutočnosti však pôjde o predĺženie každého druhého spoja linky 95 bez prestupovania.

Poslanci svojím „kompromisným“ riešením nenaplnia požiadavky občanov a spochybňujú projekt električkovej trate v Petržalke. Po predĺžení električkovej trate v roku 2020 a zrušení linky 95 bude musieť časť cestujúcich na zastávky Nám. hraničiarov až Technopol a Vyšehradská prestúpiť z električky na inú autobusovú linku. Čo ak aj potom vznikne petícia za zachovanie linky 95? Bude ochotná Európska komisia financovať pokračovanie petržalskej električky, ak sa v Bratislave o doprave nerozhoduje na základe dlhodobých stratégií, plánov a odporúčaní dopravnej komisie?

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vsetkym tisickam Petrzalcanov ktorym toto opatrenie zasadne zhorsi dopravu do mesta treba dat pozornosti mena osob ktore za tymto projektom stoja, napr. poslanca Olivera Kriza.
Na takéto sprostosti sa peniaze vždy nájdu. Dúfam, že po 3 mesiacoch tento nezmysel zrušia.
Reakcia na: 810zssk #1:
A po troch mesiacoch sa "paradoxne" a "záhadne" zistí, že to vlastne bola totálna blbosť a zase sme niekde premrhali prachy ?
Reakcia na: Kobenhavn #3:
Skor aby sa nestitilo, ze treba L97A predlzit az ku Salezianom a nasledne L197 smer astronomicka, a vsade urezat interval na polovicu, nech mame 4 linky s 20 min. intervalmi...
Reakcia na: 810zssk #1:
Ja si Olivera Kríža všímam už veľmi dlho, takže veľmi dobre viem, kto za tým stojí. Ale rovnako by sa mali prihlásiť aj tí zúfalci, ktorí podpísali petíciu. Lebo keby mu to nepodpísalo 3000 ľudí, tak by nemal čím argumentovať.
Reakcia na: shaggy #5:
To nie je vina tých obyvateľov, dokonca ani poslanca Kríža. Obyvatelia sa chcú len dôstojne prepravovať a je fakt, že sa im zhoršili podmienky, najmä čo sa týka nepohodlného a azda aj nebezpečného prestupu z električiek na L95 na Farského. No a poslanci sú tu na to, aby konali v záujme svojich voličov...

Takže treba pomenovať skutočných vinníkov, teda tých, čo stoja za tým hlúpym prestupom (Schlosser?) a tých, čo petícii napriek nesúhlasu komisie vyhoveli.
Reakcia na: 810zssk #1:
Zaujímalo by ma, čo by mesto spravilo, keby títo nespokojní ľudia spísali petíciu za zrušenie linky 97 (hlavne vtedy, ak by ich náhodou bolo viac ako 3000, ktorí podpísali prvú petíciu). A hlavne som zvedavý, čo s ňou spravia, keď zavrú Mlynské nivy. Nemá to byť už v máji? Kam ju pošlú? Na Rajskú? Alebo k Eurovey?
ako vidím, Petržalka je plná expertov na verejnú dopravu - najprv Spevavec, teraz Cross .... jedno lepšie ak druhé
Nechápem prečo si občania petíciou neodsúhlasia podávanie piva zadarmo v autobusoch.
Ďalšia zbytočná zmena MHD, na ktorej sa akurát niektorý poslanci populisticky priživujú...

Zaujímalo by ma však či neviete ako pokračuje EIA/územné rozhodnutie k II. etape petržalskej električky, nakoľko od decembra je okolo toho nejako ticho??
Debilizmus v priamom prenose v podaní 3000 občanov a niektorých poslancov...
"Po sprevádzkovaní električkovej trate sa potvrdili obavy. Prestup na linku 95 pri smere jazdy na Lúky je neatraktívny..."

Obsadenosti L95 by pomohlo, ak by sa L95 alebo L97 presmerovala na Lúky VII, VIII. Je tam aj nemocnica a poliklinika. Na Vyšehradskú sú 2 linky zbytočný luxus, všetci aj tak vystupujú/prestupujú na Lúčanke. Ak by tých pár sto metrov predĺženia Dopravný podnik bolelo, kľudne môžu zriediť L99, ktorá chodí nevyťažená. Ja petíciu organizovať nebudem, DBP by mal sám prísť na to, že takto vlastne ušetrí.

K tej 3000-ovej petícii - ak sa po 3 mesiacoch L97 zruší pre slabý záujem, mal by náklady na ňu preplatiť Oliver Kríž, lebo bol to on, kto pobláznil ľudí.
Este je tu jedna dolezita otazka nezodpovedana. Viac autobusov, viac soferov. Pri momentalnom nedostatku na ukor koho bude tato saskaren?
Zasa jeden nepremyslený krok na popud akéhosi poslanca a hŕstky nespokojných cestujúcich, na ktorý zvyšok cestujúcich doplatí, zasa zbytočný precedens. Svedčí to len o trendoch dnešnej doby, v ktorej už odborníci nerozhodujú o ničom, len právnici, politici - poslanci, prípadne ešte podnikatelia. Odborníci sa im musia prispôsobiť a následne znášať kritiku za nesprávne kroky, ktoré nespôsobili, ale ku ktorým boli dotlačení, a pri ktorých len strácajú svoj drahocenný čas. ?
Reakcia na: piggee #13:
Petržalka má relatívne rezervu, nedavno sa vyčlenil jeden kĺbový sor z petržalskej vozovne na autoškolu...
Reakcia na: Mike #15:
1maja cca sa aj uvolnia aj 4 soferi a 2 vozy z semestralnej 184tky. Ak bude naozaj kazdy druhy spoj ako 97cka tak v sedle to bude zaujimavy 16minutovy interval - styl 90te roky. ?
Reakcia na: MatejBA #4:
A co Ovsiste? Preco variant 97O nezachadza do Ovsista. Urcite by sa naslo 200 obyvatelov domova dochodcov co by peticiu podpisalo...
Takto to vyzerá ak zvíťazí blbá petícia pred zdravím rozumom, linku 95 by mali úplne zrušiť a prenechať cestujúcich na linku 99 ktorá ide síce okruhom, ale kopíruje 95 až na tri zastávky a ušetria sa vozidlá a aj nafta.
Reakcia na: dupe #17:
Dochodcovia co sa vozia zadarmo a ostatni ludia sa budu dookola vyvazat Ovsistom ako 68,88 do centra. Wunderbar ?
Reakcia na: baldachin #18:
Ypsilon, to je oč tu běží

Trojku a šestku by mali tiež zrušiť, aj tak ich okrem pár zastávok v centre kopíruje päťka. *****hoši, tých ekonomicko-personálnych zázrakov je tu skrytých tak veľa...
Reakcia na: Rubber38 #20:
(pardon za očividne cenzurovateľnú neprístojnosť, mal som za to, že ak to prejde na verejne prístupných plagátoch českého filmu, tak to prejde aj tu ? )
Geniálne. Nemôže to tých x schvaľujúcich poslancov + Kríž a 3000 autogramistov (koľko z nich je vôbec z Petržalky?) zatiahnuť zo svojho?

Ironicky v tomto zmysle vyznie aj odpoveď magistrátu na posilnenie L99, keďže int 15 je na zvoz k tramu naozaj atraktívny - rok 2017 je už objednávkovo uzavretý, najskôr je možné uvažovať o tejto zmene od roku 2018. ?
"zo zastávky Farského cez Bosákovu, Most Apollo, ..."
Tak potom nech jednosmerne zastaví aj na Mlynarovičovej aj Bosákovej - nech majú bezprestupujúci možnosť vziať ešte viac Šafkochtivých. ?
Skôr by sa hodilo označenie L195 po vzore L92/192 a L96/196 a nie L97.

Re #12 - kri
L99 chodí nevyťažená len v niektorých úsekoch. Z mojich skúsenosti sú vyťažené úseky Ovsište - Jirásková a Lúky II - Lúčanka. Zbytok nič moc. Na L99 by som zmenil v pracovných dňoch interval zo 7,5 minúty na 8 minút, aby nadväzovala na električky.
Reakcia na: jsk #24:
"aby nadväzovala na električky"
A aby nenadväzovala na autobusové linky, ako sú 93, 98. ?
Reakcia na: baldachin #18:
A ten zdravý rozum je kde?
Na Farského vôbec netreba rušiť jazdné pruhy, ale jednoducho nastaviť semafory tak aby si prešiel naraz cez celú cestu. Samozrejme vždy cca 30s po príchode električky z centra. Mimo príchodu električky tie prechody stíhajú v pohode. No a kontrolovať pretekárov , ktorý sa zabávajú nepočkaním na prestupujúcich.

Kde by malo mesto prioritne riešiť prechody pre chodcov a električkové zastávky je Račianske mýto.
P. Kríž rieši samé hovadiny. Keď som mu posielal vecné argumenty prečo je predĺženie L95 blbosť a aké iné linky MHD by bolo potrebné riešiť + som mu spomenul aj obnovenie osobných vlakov do Petržalky, ani mi neodpísal.

Na nezmyselnú L97 peniaze sú, ale na opätovné predĺženie L31 k Trnavskému mýtu ktoré by určite prinieslo viac osohu, nie. Na jednej strane skracujeme L31 a vybrané spoje L43, na druhej strane zriaďujeme nezmyselnú linku 97. Nájde sa v tomto meste nejaký schopný človek, ktorý tento nezmysel zatrhne skôr, kým reálne vstúpi do platnosti?
Reakcia na: baldachin #18:
Bradacova - Safko mi trvalo 10 minut, kym chodil cez most pomaly autobus. Po postaveni elektricky, ktora ako sluboval riaditel metra mala byt rychlejsia o 40%, sa mi jazdna doba predlzila na 14minut, co je plus minus rovnako ako bola L95 okruhom na Malu Scenu. Ak by som sa mal povozit L99, tak sa to zvysi na min. 18 minut, ale vsak preco nie 🙂. Pesi z Jungmannovej mi to bude trvat rovnako, aspon urobim nieco pre svoje zdravie . ?
Len tak mimochodom rieši sa vôbec tá 2.etapa električkovej trate?Lebo mám pocit,že okrem podobných článkov o jej dostavbe v roku 2020 nikde ani ťuk o tom,že sa reálne robia nejaké kroky k tomu,aby sa začalo vôbec stavať vtedy a vtedy alebo žeby sa riešil tender na zhotoviteľa stavby...Ďalšie programové obdobie na EÚ fondy myslím už začalo a v tejto ,,banánovej republike",v ktorej všetko trvá prehnane dlho je aj najvyšší čas,aby sa niečo začalo črtať,inak to dopadne tak ako 1.etapa,že to bude postavené LTT.

Môj pohľad na L97 je rovnaký,že je to hovadina.

Celý problém je,že (takmer)všetci sú leniví spraviť pár krokov navyše a všade by chceli ísť pomaly až do budovy (škola,práca atď.) priamo z bytu.Ďalšia vec všetci sa niekam v jednom kuse ponáhľajú a nerozumiem načo?Na to aby sa na ceste zabili alebo zabili autom niekoho iného?Alebo aby chodci prišli o svoj život len preto,že ,,budem o päť minút skôr" doma,v robote,v škole?No sr*l to pes.Z vlastnej skúsenosti a všeobecne uznávam pravidlo radšej prísť trochu skôr ako sa naháňať a potom meškaťa riadim sa tromi pravidlami a to jest,že sa neponáhľam:
1.Do hrobu
2.Do basy
3.Do špitálu
Tak by sa ľudia mohli zamyslieť nad tým či im to za to stojí,lebo potom keď sa niečo stane bude neskoro lamentovať ?
Reakcia na: Trolley #28:
Čo mám odsledované tak L31 je velmi vyťažená na/z Blumentálu. Viacerý si chvália zlepšenie prekladového int. na 5 min. , ktorý v špičke kazí ďalej L39 zdržaná v zápchach na Trnavskej a Karadžičovej. No L31 je omnoho presnejšia. Za ten čas pokial urobila kolečko cez upchatú Radlinského a Karadžičovu je teraz už pomaly naspäť v Mlynskej doline.
Takže čo sa týka spoľahlivosti došlo k výraznému zlepšeniu.
Chýba doriešiť obsluhu Blumentálu aj s L39 v smere na CSU.
...dôjde k nárastu objemu o 218 473 km/ročne, čo bude mať vplyv na navýšenie EON v zmysle uzatvorenej rámcovej zmluvy o službách vo verejnom záujme vo výške 533 074 €/ročne

http://www.bratislava.sk/peticia%2Dza%2Dznovuobnovenie%2Dtrasy%2Dlinky%2Dc%2D95/d-11053532/p1=11049947
Reakcia na: 810zssk #1:
spravne..teraz to uz uplne pomrvili
Reakcia na: TeBeCe #33:
Zoznam poslancov bez zdraveho rozumu, ktori hlasovali za vyhodenie pol miliona eur von oknom je??
Na toto existuje len jeden , jediný výraz KO:KO:TINA. Všetci sú tam totálne nadrbaní.
Som zvedavy kolko ludi z tych co podpisali peticiu bude vyuzivat linku L97, ked sa tak velmi chceli prevazat za Dunaj. Su to zbytocne vyhodene peniaze. Bude chodit prazdny, prevazat vzduch a ostavat v zapchach na mostoch. Mame vybudovanu krasnu trat elektricky aj ked zatial len kratku a s nou sa da dostat za par minut do mesta. A je ekologicka. Ludia myslite aj na zivotne prostredie, nie len na svoje pohodlie.
Tak na linku 97 sa peniaze nájdu. Chcel som napísať, že je neuveriteľné, že už roky po zrušení pôvodnej linky 97 sú zastávky Šíravská, Šípová a Stavbárska cez víkend obsluhované iba linkou 87 a aj to iba v 30-minútovom intervale. Pôvodná 97-ka mala 20-minútový interval (a v Petržalke obslúžila viac zastávok). Je tam niekoľko panelákov a na nosné trolejbusové linky je to hlavne zo zastávky Šípová v pešej dostupnosti pomerne ďaleko.

Teraz som však pozrel CP a pozerám, že linka 87 má aspoň v čase od 8 do 20 h cez víkendy 20-minútový interval. Odkedy je to tak? Od 13. 2. 2017 alebo ešte skôr? Predpokladám, že toto nebolo na základe nejakej petície.
Reakcia na: TeBeCe #33:
Tuto informaciu by bolo treba dostat do medii, nech si ludia uvedomia, co taketo srandy stoja ?
Reakcia na: Peon #38:
Asi si si pomýlil Šípovú s Estónskou, lebo Šípová je aj cez víkendy obsluhovaná L67. Stavbárska, Estónska a Šíravská cez víkendy iba L87, to je pravda.
Reakcia na: N/A #40:
Áno, vďaka za opravu.
Reakcia na: Petrzalcan #37:
dobre si to napisal,vystizne
doplatia nato hlavne ludia,co chceli len k elektricke,lebo bude rovnaky pocet busov aj vodicov na obe linky ako boli v 95.a neviem si predstavit ked sa interval medzi 6-8 predlzi na 8-10 min.uplna tragedia
pripomienky nikto riesit nebude, aj tak odpoveda automat alebo vopred napisane odpovede,ved oni si splnili povinost a ako to dopadne-tak to dopadne,hlavne ze je vypravene,vid 87 poobede,absolutne harakiri a mam taky pocit,ze ludia sa uz zmierili s tym,ale to je zacarovany kruh...
Ono to spojenie až taký zlý nápad nie je, z konca Petržalky bol vždy problém dostať sa rýchlo na AS Mlynské Nivy. Avšak L95 mohla zostať ako je a dať len nadväznú linku v trase Farského - AS Mlynské nivy, samozrejme pod iným označením napr. 86, ktorá by mohla zostať i po dobudovaní el. trate na Janíkov Dvor. Inak rýchle spojenie z konca Petržalky z AS Mlynské Nivy bolo problematické i po otvorení mosta Apolo. Boli možnosti: Napr. L93 a prestúpiť na Smolenickej na L68 - tá je však po Petržalke moták a ešte od Košickej ul. bolo treba prejsť niečo pešo, navyše cez križovatku. Druhá možnost bola L98, ktorá o víkendoch má už sama mizerné intervaly, s prestupom na zast. Ekonomická Univerzita na L88, ktorá však s iným intervalom na L98 málokedy nadviazala. Ak mal človek smolu, tak pri Ekonomickej univerzite kysol dalších 10 min. Kolkokrát mi nakoniec dialkový autobus zo stanice ušiel. Kto šiel na prímestské linky smer východ, bolo mu lepšie nastúpiť na Bajkalskej. Prestup na L70 u Šafárikového námestia tiež nie je najlepšia možnosť, má mizerné intervaly + tiež je treba ísť niečo pěšo, po novom i od električky.
Reakcia na: sergej123 #42:
Presne. Fakt to treba dať do médií, napísať na magistrát s vecnými argumentmi aby túto chujovinu stopli ešte skôr ako vstúpi do platnosti. Prípadne začať spisovať petíciu.
Reakcia na: Mirtschi #43:
Predstav si ani ja nemám priamu linku na hlavnú či na Nivy a žijem. Od toho máš plánovač ciest aby si stihol odchod. Z konca Petržalky máš rýchlu L90 alebo 91.
Reakcia na: Mirtschi #43:
myslienka dokonala,ono by to aj fungovalo,len...
treba navysit pocet autobusov a hlavne vodic,co je nepredstavitelna myslienka,ked dlhodobo vladne boj o nich a na trh prichadza nemecka a rakuska mhd
Reakcia na: david1 #45:
Presne. L90 síce chodí ráno každých 30 minút ale pri vhodnom plánovaní cesty to nie je najhoršie. Druhá možnosť je spomínaná L91+191 s prestupom na L50 a 70, prípadne L95 s prestupom na L88. Nadväzná linka je v tomto prípade zbytočná.
inak tieto dikusie su uplne perfektne,clovek sa aspon dozvie vselijake zlepsenia na fungovanie dopravy
Ako to teda pomoze tym ludom, ktorym sa nechcelo prestupovat z 95 na elektricku a teraz budu prestupovat na bus? Ved to nie je to, co ziadali - predlzenie 95 aby nemuseli prestupovat????????? LOL
Reakcia na: pharel #49:
prestupovat nebudu, ved to bude predlzenie kazdej druhej L95. Cize predpokladam, ze po odchode z nam.hraniciarov, prehodi linku na 97 a pojde od Farskeho dalej. Cize to bude bez prestupu.
Reakcia na: Marek1978 #50:
Ok, dik, prave som si to precital 🙂 Ak to bude ten isty bus tak ok, aj tak je to chore. Idem vytvorit peticiu tiez na jedno spojenie ktore by som aj ja chcel. Predlzenie elektricky do Petrzalky - nech uz sa na tom zacne uz daco robit. Tiez chcem elektrickovu trat cez Nivy az do Podunajskych. Podla mna, ak by niekto prisiel s touto peticiou, bolo by tiez vela podpisov, mozno polovica z tolkych co proti hazardu bolo 🙂
Reakcia na: pharel #51:
Ono nepýtal si sa úplne od veci. petícia bola za L95 na Šafko, ibaže nový spoj pôjde na Nivy. Takže nová linka nie je v súlade s petíciou čo v tomto prípade p. Nesrovnalovi nevadí. ale keď sa hlasovalo za úplný zákaz hazardu, tak materiál musel byť pripravený podľa požiadaviek petície a to aj napriek tomu, že v čase zbieranie podpisov platila iná právna úprava zákona o hazarde ako je dnes. Takže zbohom zdravý rozum, česť práci a robote pokoj. ?
Reakcia na: Peon #38:
20 minútový interval je už rok, bolo to na základe dopytu starostov Vrakune a Petržalky.
Reakcia na: Mirtschi #43:
Si si v tom tvojom výpočet vedomý toho, že od leta bude AS niekde úplne inde a po jej dobudovaní bude vstup priamo od zastávky Svätoplukova?
Reakcia na: Marek1978 #50:
a dodam, ze bude jazdit aj cez vikendy
Reakcia na: Valec #54:
Do leta je ešte dlhá doba, veď potom môže linka zmeniť trasu podľa potrieb, resp. byť zrušená.
Podľa mňa si na tomto fóre málo ľudí uvedomuje, že toto nie je vina tých obyvateľov, dokonca ani poslanca Kríža. Obyvatelia sa chcú len dôstojne prepravovať a je fakt, že sa im zhoršili podmienky, najmä čo sa týka nepohodlného a azda aj nebezpečného prestupu z električiek na L95 na Farského. No a poslanci sú tu na to, aby konali v záujme svojich voličov...

Takže treba pomenovať skutočných vinníkov, teda tých, čo stoja za tým hlúpym prestupom (Schlosser?) a tých, čo petícii napriek nesúhlasu komisie vyhoveli.
Tak Dlho Dielencania pozaduju linku L36 na trase DD - Most SNP - Eurovea - ASMN. Nie, vsak predsa nejde o linku L133, ani nema ziadny subeh, len prosto nechceme prestupovat na mizernej Molecovej ?
Reakcia na: Mirtschi #43:
"z konca Petržalky bol vždy problém dostať sa rýchlo na AS Mlynské Nivy."

Ale vsak to maju vzdy na 1 prestup max. L68, L95, L98. Prestup na Nam. Hraniciarov alebo EKUBA. Urcite im to netrva dlhsie ako z inych mestskych casti 🙂
Reakcia na: N/A #57:
A kto kona v zaujme DD uz 20 rokov? A mi chces povedat, ze elektricka a L95 je jediny spoj z Petrzalky do mesta?
Reakcia na: david1 #45:
Teraz aspoň je už ten plánovač ciest. O žiadnej priamej linke ani nepíšem, píšem o rýchlom spojení. Nemám problém prestúpiť i 2x, keď nadväzujú spoje. OK, bude potreba viac autobusov a vodičov na to, ak sa chce šetrit, tak presmerovať do tej trasy L50 a nemusel by byť ani žiaden nový spoj. Z konca Petržalky L90/91: Lenže z takej Lietavskej ulice boli tie linky na dve veci. Ano dali sa využiť cestou domov, ak mal človek čas, vystúpil u HM Carrefour a prešiel cca 10min pěšo. Pravda z takej Jasovskej je to spoj ideálny, ale L70 z pod mosta tiež nie vždy má dobrú nadväznosť. O L90 s intervalu spojov raz za uherský rok sa netreba ani baviť.
Reakcia na: Valec #54:
Ano to je pravda, od leta to od tej L68 bude dostupnosť lepšia. O tom, že po dobudování novej AS bude vstup to zastávky Svätoplukova neviem, nežijem už v Bratislave, tak mi kde čo ujde. Pravda zase i je, že trend je taký, že autobusové stanice už nemajú taký význam, ako kedysi, aspoň v ČR: V Ostrave i v Prahe prímestské linky sú zakončené v prestupných termináloch na okraji mesta a na dialková dopravu prevažne slúžia vlaky.
som rad ze tymto hlupym napadom zobrali poradia s 84 a 83 na tu pripecenu linku ..len tak dalej podakujte sa panovi Krizovi
Reakcia na: Infinity #63:
Pan Kriz, dakujeme. ?
mozno tomu nechapem len aj mozno aj viacery ved petrzalka ma 180tisic obyvatelov a daaky pripecenec s kravatou vyzbiera 3000 podpisov a robi sa zmena nepoviem keby ich bolo 80000 som ticho ale 3000ved to je na smiech ? ? ?
Reakcia na: Infinity #65:
Veru tomu nechápeš. Mal by si sa uvedomiť.
Reakcia na: S499.1023 #66:
od teba normal?
Reakcia na: Infinity #67:
Predpokladám, že ani netušíš, na čo som narážal, však ? ?
Reakcia na: S499.1023 #68:
Nerus ma uvedomujem sa
Reakcia na: S499.1023 #68:
?
Najneskôr po vybudovaní druhej etapy by celá táto sračka mala skončiť na hnojisku...
Reakcia na: Error 0x007 #71:
3 meisace je skusobka cize verim tomu ze uz tam to padne stoho dovodu ze bude nova linka furt meskat hlavne na svetlach kosicka smer nivy..ten semafor pusta 4 auta na tom semafore aj linka 68 nabera vzdy meskanie
Reakcia na: Infinity #63:
Kolko vozov odobrali z 84?
Mne sa zbezne zda, ze od 21.4. vypadne po jednom odchode o 8 a 18 a pribudnu odchody v int 15 az do cca 22:50 (nerataju dojazdy z Dubravky, co koncia v meste)
Reakcia na: Error 0x007 #71:
No radsej by som sa na to nespoliehal, Nejak je ticho o druhej etape, urcite nebude dokoncena do 2020.
Reakcia na: pharel #74:
Dokoncena bude - plus rok po vyfakturovani budu "kolaudovat" - nieco v style Stareho mosta... Hlavne, aby papiere boli ok...?
Reakcia na: pharel #74:
A co by sa malo ozyvat pocas posudzovania EIA? Uradnici maju hlasit do novin kazdy druhy den, ze na ktoru stranu posudku sa dostali?
http://www.petrzalskenoviny.sk/samosprava/04/2017/maraton-elektricky-v-petrzalke/
Reakcia na: Jezo #76:
Presne tak, mohli by vzdy uverejnit nieco ked sa na posudzovani zmeni, pripadne dokedy sa mieni posudzovat a kedy sa zacnu dalsie veci riesit, kedy je naplanovany tender...
To už kľudne mohli dať číslo 195 aby ich to nemýlilo ☺ alebo rovno na číslo 85 lebo oblastné značenie je strašne a stratilo svoj význam a správnosť označovania! Inak je to totálna blbosť predlžovať linku na Nivy ?
čo sa týka prestupovania, ešte keď premávala 95 na šafko, išiel som od Ekonomickej univerzity na CSU,
štýlom 68 na Apollo, 95 na Malú scénu, 28 na lafko a následne 31/39, išlo o to že keby na lafku vtedy bol zavedený rovnomerný interval alebo ináč to spravené aspoň nadväznosť tak mi 31 neutečie spred nosa a za niečo vyše 15 minút by som bolv cieli namiesto cca 25

minimálne viacero garantovaných prestupov by sa mohlo cez víkend resp večer zaviesť,,,