Dopravný podnik našiel kupca na 33 starých trolejbusov.
Dopravný podnik Bratislava zverejnil na svojej internetovej stránke výsledky vyhodnotenia verejných súťaží na odpredaj ojazdených trolejbusov a električiek. Úspešným uchádzačom o uzavretie zmluvy na kúpu 33 ojazdených trolejbusov Škoda 14 Tr a Škoda 15 Tr sa stala spoločnosť Mezinárodní inovativní kancelář, s.r.o. z Prahy. Dopravný podnik s touto spoločnosťou uzavrie kúpnu zmluvu do 90 dní od zverejnenia výsledkov súťaže.
Súťaž na odpredaj 79 električiek typu ČKD Tatra T3 dopravný podnik bez bližšieho vysvetlenia zrušil.
Doplnené: Kúpna zmluva na ojazdené trolejbusy bola uzavretá 4. októbra 2016. Kupujúci zaplatí dopravnému podniku spolu za všetky trolejbusy kúpnu cenu 54 100 € bez DPH. Odvoz trolejbusov kamiónmi s ukrajinskými poznávacími značkami začal začiatkom októbra. Trolejbusy by mali byť podľa zmluvy kupujúcim kompletne odobraté do 21. decembra 2016.
BigMac
-skrátiť rámy za B čapom,
-otočiť do tvaru PX, teda zadnými čelami teraz už len bývalými k sebe,
-vložiť nízkopodlažný stred,
-dorobiť dvere aj na opačnú stranu pôvodných jednosmerných sólovozov,
-doplniť rozumnú asynchrónnu výzbroj (napr. Europulse)
a je hotovo. Výsledkom je obojsmerná, čiastočne nízkopodlažná, 8-nápravová električka s plne otočnými podvozkami. Nič iné, len modifikácia už existujúceho typu KT3RN (napr. Plzeň) alebo K3RN (napr. Brno). Realizovateľné aj v podmienkach ÚD DPB, Pars Šumperk, ŽOS Zv, ŽOS Vr, KOS Krnov...
Mimochodom: súčasná brnianska K3RN, ev.č.: 1751 vznikla tak, že DPMB "výhodne" - za šrotovú cenu odpredal vrak akejsi K2, v Šumperku ho rozpojili, vložili nízkopodlažný stred, vyzbrojili Progressom a tradá predali späť do Brna (už samozrejme ako nový voz, za patričnú cenu).
Remontnyj zavod tramvajov Moskva mimochodom tiež "vyrába" podobný typ pre miestny DP. Len nie je nízkopodlažný, ale za to obojsmerný s jednou kabínou a lá Manila (ČKD RT8D5), takže na obojsmer ich potrebuješ radiť dva v tvare PX.