Pri tejto príležitosti DPB vypraví 21. 5. historickú električku Tatra K2 na linku 1.
Vozidlá Tatra T3, najrozšírenejší typ električiek na svete, poskytovali nižšiu prepravnú kapacitu ako súpravy dvojnápravových motorových a vlečných vozňov. Preto vyvinul podnik ČKD Praha článkovú električku typu K1, vychádzajúcu z typu T3, avšak s elektropneumatickou výzbrojou. Tá sa neukázala ako spoľahlivá a výrobca dal prednosť výzbroji bez pneumatických zariadení. Dva prototypy vozidla Tatra K2 s celoelektrickou výzbrojou boli vyrobené v roku 1966 a do roku 1983 vzniklo ďalších 567 električiek tohto typu. Vozidlá Tatra K2 sa tak stali prvými sériovo vyrábanými článkovými električkami v bývalom Československu. Uplatnenie našli na domácej pôde (Brno, Ostrava, Bratislava), v bývalom ZSSR (Moskva, Charkov, Jekaterinburg, Novosibirsk, Rostov nad Donom, Samara, Tula, Ufa) a v bývalej Juhoslávii (Sarajevo).
Do Bratislavy zavítalo prvé vozidlo Tatra K2 v roku 1969 a v tom istom roku bolo aj uvedené do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi. Do roku 1983 bolo dodaných ďalších 88 električiek tohto typu. Vozidlá si pre písmeno „K“ v typovom označení i svoje charakteristické kolísanie na tratiach v nie príliš dobrom stave v hlavnom meste Slovenska vyslúžili prezývku „kačice“ (inde používanú pre električky Tatra KT8D5). Väčšie vyraďovanie vozidiel typu K2 sa začalo v 90. rokoch 20. storočia v súvislosti s príchodom nových električiek Tatra T6A5. Neskôr sa vozidlá Tatra K2 sa pre nedostatok financií na nákup nových električiek začali modernizovať v spoločnosti Pars DMN (neskôr Pars nova) na typ K2S (v prípade niektorých vozidiel však nešlo o rekonštrukcie, ale novostavby), v ústredných dielňach DPB bola zmodernizovaná jedna električka na typ K2G. Nemodernizované vozidlo Tatra K2 bolo naposledy vypravené na linku dňa 31. januára 2010, deň po rozlúčkovej jazde s „kačicami“.
Pri príležitosti 50. výročia vyrobenia prototypu električky Tatra K2 bude počas Noci múzeí a galérií, 21. mája 2016 historická „kačica" #317 premávať od popoludnia do noci na linke 1. Spolu s ňou budú na linku nasadené aj historické vozidlá Tatra T3 #275 a Tatra T2 #215, takže na jednej linke bude možné stretnúť všetky električky koncepcie PCC, ktoré sú súčasťou kolekcie historických vozidiel DPB.
Nie je bez zaujímavosti, že zadný článok prvej bratislavskej električky typu K2 #309 bol súčasťou brnianskeho vozidla #1131 a v pravidelnej prevádzke vydržal až do 12. mája 2016. Onedlho bude električka nahradená vozidlom Vario LF2R.E.