Sci-fi: Ako by to vyzeralo, keby bola električka do Petržalky otvorená načas?

Československý filmový týždenník 27/2016 uvádza...

Koľajovú dopravu do Petržalky plánovali už v 1950-tych rokoch, keď ešte jazdila električka k Sadu Janka Kráľa a Petržalka bola ešte dedinou. Rýchlodráha bola potom plánovaná od roku 1969, no nikdy sa ju nepodarilo dokončiť. Ako by však vyzeral otvárací deň, keby to bolo všetko inak? Prinášame nikdy nenapísaný úryvok z nikdy nevydaných novín z roku 19xx.

Za hojnej účasti pracujúceho ľudu, obyvateľov Prešporka, pionierov, delegátov spriatelených krajín i náhodných okoloidúcich bola dnes napoludnie slávnostne otvorená električková trať do Petržalky. Trať otvárali mešťanosta Prešporku, predseda MNV súdruh Gejza Šľapka, predseda JRD Dezider Žinčica i predseda DPMB. SúDr. Krasňanský vyzdvihol, že nová električková trať je ďalším víťazstvom tuzemského umu a pracujúceho ľudu a kritizoval kritiku kritických kritikov, že nová električková trať v podstate kopíruje úsek trasy metra B. Električková trať je taká dlhá, že až, a spájať bude Novú dobu so starou dobou a lunaparkom a tiež najväčším a najkrajším sídliskom Petržalka. Premávať po nej bude až 135 párov električkových vlakov linky 1 na hlavné nádražie a až 136 párov električiek linky 3 do Račišdorfu.

V ďalekej budúcnosti, po vybudovaní druhej etapy a dvojrozchodovej trate z centra až po Hlavné nádražie pribudnú aj medzinárodné vlaky Berlín - Praha - Brno - Hlavné nádražie - Dimitrovovo nám. - Žilinská - Vysoká - Nám. SNP - Šafárikovo nám. - Krasovského - žst. Petržalka - Rusovce - Rajka - Györ - Budapest a ešte neskôr, v tretej etape a po vybudovaní tretieho - širokého rozchodu 1524 mm pribudne aj obľúbené vlakové spojenie Nice - Miláno - Viedeň Süßbahnhof Ost - Kittsee Grenze - žst. Petržalka - Šafárikovo nám. - Steinerova - Nám. Františka Zupku - Miletičova - Šmidkeho - Ružinov - Varšava - Minsk - Moskva.

Ostáva len veriť, že druhá etapa petržalskej električky - stavby československo-európskeho priateľstva bude s pomocou fondov RVHP vybudovaná skôr, než uplynie ďalšia päťdesiatročnica.

Prví cestujúci električky dostali pre prípad vybočenia koľajníc kolieskové korčule, aby sa mohli dopraviť po vlastných štyroch osiach.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #3:
Súhlasím so všetkým ale spoje do Nice by kľudne spomínal aj boľševik, ten si totiž veľmi potrpel na deklarovanie formálnej slobody cestovania. Nakoniec už za socíku premávali kurzové vozne Moskva - Bratislava - Viedeň a z Prahy jazdil Západní expres s kurzovými vozňami do hromady miest civilizovanej Európy. Že bežný občan bol takmer bez šance takéto spoje využiť, je iná vec.
Reakcia na: Martin Fundárek #4:
Tak tak. V dome, kde mám dva byty, dodnes visí domový poriadok z roku 1970, podpísaný Ladislavom Martinákom. Taktiež pri zmienke o JRD chýba zmienka, ktoré JRD má autor na mysli (v okrajových častiach Bratislavy bolo niekoľko JRD) a dôvod, prečo by predseda JRD mal byť účastníkom otvárania električkovej trate.
Reakcia na: S499.1023 #2:
Tak veru. Napríklad Šlapka nebol nikdy primátorom, bol vedúcim tajomníkom mestského výboru KSS. Primátorom bol Ladislav Martinák (1969-1986) a Štefan Barták (1986-1990).
Mám obdobný názor ako laminátka. Ak to mala byť paródia na socialistický týždenník tak určite by sa veľmi nespomínali spoje do Nice a už vôbec by sa nespomínal Prešporok a Račišdorf.
Z môjho pohľadu nedobré sci-fi, chaoticky prepletené reálie od 19. storočia dodnes.
Žilinská - Vysoká? Určite? Takže to píšeme roky 198x?