Československý filmový týždenník 27/2016 uvádza...
Koľajovú dopravu do Petržalky plánovali už v 1950-tych rokoch, keď ešte jazdila električka k Sadu Janka Kráľa a Petržalka bola ešte dedinou. Rýchlodráha bola potom plánovaná od roku 1969, no nikdy sa ju nepodarilo dokončiť. Ako by však vyzeral otvárací deň, keby to bolo všetko inak? Prinášame nikdy nenapísaný úryvok z nikdy nevydaných novín z roku 19xx.
Za hojnej účasti pracujúceho ľudu, obyvateľov Prešporka, pionierov, delegátov spriatelených krajín i náhodných okoloidúcich bola dnes napoludnie slávnostne otvorená električková trať do Petržalky. Trať otvárali mešťanosta Prešporku, predseda MNV súdruh Gejza Šľapka, predseda JRD Dezider Žinčica i predseda DPMB. SúDr. Krasňanský vyzdvihol, že nová električková trať je ďalším víťazstvom tuzemského umu a pracujúceho ľudu a kritizoval kritiku kritických kritikov, že nová električková trať v podstate kopíruje úsek trasy metra B. Električková trať je taká dlhá, že až, a spájať bude Novú dobu so starou dobou a lunaparkom a tiež najväčším a najkrajším sídliskom Petržalka. Premávať po nej bude až 135 párov električkových vlakov linky 1 na hlavné nádražie a až 136 párov električiek linky 3 do Račišdorfu.
V ďalekej budúcnosti, po vybudovaní druhej etapy a dvojrozchodovej trate z centra až po Hlavné nádražie pribudnú aj medzinárodné vlaky Berlín - Praha - Brno - Hlavné nádražie - Dimitrovovo nám. - Žilinská - Vysoká - Nám. SNP - Šafárikovo nám. - Krasovského - žst. Petržalka - Rusovce - Rajka - Györ - Budapest a ešte neskôr, v tretej etape a po vybudovaní tretieho - širokého rozchodu 1524 mm pribudne aj obľúbené vlakové spojenie Nice - Miláno - Viedeň Süßbahnhof Ost - Kittsee Grenze - žst. Petržalka - Šafárikovo nám. - Steinerova - Nám. Františka Zupku - Miletičova - Šmidkeho - Ružinov - Varšava - Minsk - Moskva.
Ostáva len veriť, že druhá etapa petržalskej električky - stavby československo-európskeho priateľstva bude s pomocou fondov RVHP vybudovaná skôr, než uplynie ďalšia päťdesiatročnica.