V čase kedy sa rozhodovalo o GO nikto ešte nevedel, že koniec tohto roka bude tak úspešný čo sa týka EÚ peňazí a nákupu nových vozidiel. Logicky z toho vyplýva, že GO vozidla sa istotne nevyradia, ale buď tu dožijú do konca svojej životnosti alebo sa časom predajú (i keď Bratislava asi ešte nikdy nepredávala v novodobej histórii vozidlá, skôr ich nakupovala ? ). Neviem na aký počet bol vysúťažený tender na ich GO, ale ak ho ešte nenaplnili pravdepodobne opravy pozastavia...
Verím, že sa generálkovanie trolejbusov nezastaví, veď niektoré najmä 14Tr sú v strašnom stave... Veď, keď prídu nové vozy, tak sa tieto môžu predať napríklad do Ukrajiny, alebo vypravovať pomedzi nové...
No keďže dnes sa vypravuje okolo 100 trolejbusov tak aj keby došlo v ideálnom prípade všetkých 80 nových do konca 2014, tak pri zachovaní 6 ks 25 Tr sa bude musieť nechať min. 25 ks 14/15Tr nech je aj nejaká dostatočná rezerva (dnešná rezerva oproti výprave cca 10% je žalostne málo).
Nehovoriac o tom ak sa budu rozširovať tbus trate, výprava sa logicky ešte zvýši.
Hádam si nemyslíš, že na Ukrajine sú na tom stále tak zle, aby nakupovali staré haraburdy z Bratislavy. Však v takom Kyjeve už jazdí len posledná 15Trka, ostatné nahradili nízkopodlažnými elektroLAZmi.
Keď už sme u tých východných susedov, ako to vyzerá s ich výrobkami ? Kvalita, spolahlivosť , cena, služby? Či sú to zlé stroje už len preto že sú z východu?
Andreas.Papak