Na realizáciu zlepšovacieho návrhu DPB nie sú peniaze.
Cestné prejazdy cez električkové trate by mohli byť bezpečnejšie. Dopravný podnik Bratislava ešte v závere minulého roka podľa našich informácií predložil magistratu návrh na doplnenie značenia pre motoristov pred ľavými odbočeniami cez koľajnice. Návrh predpokladal doplniť vodorovné značenie “pozor električka” podobne ako je to pri vybraných peších priechodoch cez električkové koľajnice. Vodiči áut tak mali byť lepšie upozornení na to, že pri odbočovaní vľavo budú prechádzať cez električkovú trať.
Hoci operatívna komisia pri Oddelení plánovania dopravy magistrátu na začiatku tohto roka návrh zamietla, mesto na myšlienku zlepšenia značenia pred električkovými prejazdami nezanevrelo. „Otázka realizácie zaujímavého podnetu zo strany DPB je viac-menej otázkou voľných finančných prostriedkov a v súčasnej situácii, kedy mesto musí pre vývoj tohtoročného rozpočtu viazať jednotlivé kapitoly, tak je takýto projekt odsúdený na čakanie,“ informoval nás Ľubomír Andrassy, hovorca primátora.
Mesto v uplynulej dobe nechalo obnoviť „zebry“ cez priechody pre chodcov, a to aj cez električkové trate. Na nich však majú od minulého roka prednosť električky a nie chodci. Zaujímali sme sa preto, či by nebolo efektívnejšie využiť časť takto vynaložených prostriedkov na realizáciu návrhu dopravného podniku. „Výrazná väčšina značenia („zebier“ na peších priechodoch cez električkové trate – pozn. red.) je viazaná na komunikácie, ktoré využíva nielen električka, ale ide aj o cestu pre vozidlá. Preto je nevyhnutné, aby táto forma dopravného značenia bola udržaná a obnovovaná,“ informoval Andrassy.
Na znižovanie počtu dopravných nehôd na prejazdoch cez električkové trate prostredníctvom viditeľnejšieho značenia si tak budeme musieť počkať, kým bude mesto v priaznivejšej finančnej situácii.
Mike
Ale oveľa väčšie percento kolízií je preto, že aj keď si účastník cestnej premávky uvedomuje, že električká má prednosť, on si ju jednoducho nevšimne. Či už preto, že sa sústredí napr. na premávku v opačnom smere (čiže keď v smere jeho jazdy za priecestím), alebo sa pozerá pred seba a do bokov, a nie do spätného zrkadla, alebo tam vletí lebo si myslí že to pre tou električkou ešte stihnú (a nestihnú), prípadne niekedy to môže byť aj zlý odhad vzdialenosti (ostanem stáť tak, že električka predomnou/za mnou prejde, príp na Špitálskej (nejako sa vedľa nej zmestím).
Na lepšiu viditeľnosť električky pomohlo keď celý deň svieti, ale voči tým vodičom IAD to chce ako sa už otrepane hovorí väčšiu osvetu, alebo možno aj niektoré nové upozornenia na zvislé značenie dopravné značky? Ak už nie nejaké červené (oranžové?) blikače..