Nové trasy električiek (od 19.3.2012)

Vzhľadom na pokračujúce výluky električiek na Hlavnú stanicu a v tuneli je nutné vykonať úpravy v linkovom vedení električiek, aby bolo možné opäť dosiahnuť pravidelnosť električkovej dopravy. To pri doterajšom trasovaní liniek nie je možné. Preto budú od 19. marca 2012 zmenené trasy a prevádzkové parametre električkových liniek. Každá električková radiála bude mať zachované priame spojenie s centrom aj na Obchodnú aj na Špitálsku ulicu, a to po novom celodenne. Každá z liniek bude jazdiť častejšie - cez pracovné dni cez deň každých 8 minút, skoro ráno a večer a cez víkendy každých 15 minút.

Čo prinesú zmeny?

  • jazdiť bude menej liniek, ale každá častejšie
  • zvýši sa pravidelnosť dopravy, električky nebudú jazdiť za sebou, ale rovnomerne
  • zlepší sa obsluha centra mesta, každá linka pôjde cez uzol Kamenné nám. / Nám. SNP / Jesenského
  • naďalej nebude potrebné prestupovať
  • pribudnú nové spojenia - napríklad Dúbravka - Zlaté piesky, Ružinov - Obchodná - Dúbravka aj vo večerných hodinách
  • pri prestupovaní z iných liniek bude cestujúci menej čakať na spoj
  • cez pracovné dni sa zvýši kapacita

Nové linky a trasy

Linka Trasa
2 ŽST Nové Mesto - Vajnorská - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - « Šafárikovo nám. - Nám. Ľ. Štúra
3 Rača - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Nám. SNP » / « Kamenné nám.
4 Zlaté piesky - Vajnorská - Trnavské mýto - Špitálska - Nám. Ľ. Štúra » / « Šafárikovo nám. - nábrežie - Karlova Ves - Dúbravka
5 Rača - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Obchodná - Nám. Ľ. Štúra » / « Šafárikovo nám. - nábrežie - Karlova Ves - Dúbravka
6

Karlova Ves - nábrežie - Šafárikovo nám.

premáva iba v špičke pracovných dní

7

ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Špitálska » / « Obchodná - Nám. SNP

premáva iba v špičke pracovných dní

8 Ružinov - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Kamenné nám. » / « Nám. SNP
9 Ružinov - Trnavské mýto - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - nábrežie - Karlova Ves

Poznámky:

  • čísla 1, 10 - 17 nebudú obsadené
  • linka 3 po príchode z Rače na Nám. SNP bude pokračovať ako linka 8 do Ružinova
  • linka 8 po príchode z Ružinova na Kamenné nám. bude pokračovať ako linka 3 do Rače

Zmeny oproti doterajším linkám a ich náhrady

Doterajšia linka Doterajšie spojenie Nové spojenie
1 Dúbravka - centrum linky 4 5
1 Dúbravka - Špitálska, Vajnorská linka 4
1 ŽST Nové mesto - centrum linka 2
9 Ružinov - Obchodná linka 8
9 Karlova Ves - Obchodná linka 5
11 Rača - Špitálska linka 3
11 Rača - Nám. Ľ. Štúra linka 5
12 Dúbravka - Šafárikovo nám. linky 4 5
12 Karlova Ves - Šafárikovo nám. linky 4 5 6
14 Ružinov - Špitálska linka 9
14 Ružinov - Nám. Ľ. Štúra linka 9
15 Zlaté piesky - centrum linka 4
16 Rača - Ružinov linka 3 s prestupom na linku 8 na Vazovovej / Floriánskom nám.
17 Karlova Ves - centrum - ŽST Vinohrady linka 5

Nové linky podľa radiál a dopravných uzlov

Názov Linky
Dúbravka 4, 5
Karlova Ves 4, 5, 6, 9
nábrežie 4, 5, 6, 9
Šafárikovo nám. 2, 4, 5, 6
Nám. SNP / Kamenné nám. / Jesenského 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Obchodná 2, 5, 7, 8
Špitálska 3, 4, 7, 9
Račianske mýto 3, 5, 7
ŽST Vinohrady 3, 5, 7
Rača 3, 5
Trnavské mýto 2, 4, 8, 9
Polus City Center 2, 4
Zlaté piesky 4
ŽST Nové Mesto 2
Ružinov 8, 9

Intervaly, doba prevádzky a kapacita

Intervaly sa menia z doterajších 12 / 15 / 20 minút (pracovné dni školský rok / prázdniny / voľné dni, skoré ráno a večer) na 8 / 10 / 15 minút, teda každá linka bude jazdiť častejšie než doteraz. Odchody liniek na spoločných úsekoch budú prispôsobené tak, aby spoje odchádzali rovnomerne. Spoločný interval bude vo väčšine prípadov 7/8 minút.

Doba prevádzky liniek sa zjednocuje na dva režimy - celodenná linka a linka premávajúca iba v špičke pracovných dní. Celodenné linky budú jazdiť od cca 4:40 do cca 22:55 (z centra 23:15). Posledný spoj z centra tak pôjde o 10 minút skôr ako doteraz, čo je však plne kompenzované odchodom nočných spojov o 23:30, ktorý doteraz električky dupľovali. Spoje končiace premávku z Dúbravky a Karlovej Vsi však pôjdu z centra v smere k ŽST Vinohrady a do Jurajovho dvora ešte aj pred polnocou. Zjednotením režimov prevádzky sa opät dosiahne celodenné spojenie východnej časti mesta aj na Špitálsku aj na Obchodnú ul. (doteraz sa dalo dostať po 19. resp. 21. hod vždy iba na jednu z týchto ulíc). Prevádzka linky 2 zo ŽST Nové Mesto bude nadväzovať na vlaky RegioJetu z Komárna a Dunajskej Stredy.

Najkapacitnejšie vozidlá (súpravy električiek) budú vypravované na linky 4 5 9 a čiastočne na linky 2 3 6 8. Kĺbové električky budú obsluhovať linku 7 a čiastočne linky 2 3 6 8.

Záver

Zmena v sieti električiek je nutná, aby bolo možné zabezpečiť pravidelnejšiu a spoľahlivejšiu dopravu. Podobné riešenie liniek má väčšina miest západnej Európy i Českej republiky. Za zníženie počtu liniek a zlepšenie ich intervalov sa v ankete na imhd.sk vlani vyjadrilo aj 63% respondentov z celkového počtu 1734.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #238:
aj terajšia 2 taký istý nezmysel, preto už od Legionárskej do Reduty ide prázdna
Reakcia na: slavius #252:
A navyše linka 9 stále premáva do KV, jediná zmena, že nejde cez obchodnú ale cez Špitálsku.
Reakcia na: slavius #252:
Boze, ako mozu taketo nieco uverejnit. Vsak dotycny ani nepozna poriadne linky, ale hlavne, ze bude nieco kritizovat.
Reakcia na: slavius #252:
Nuž ten pán Gabriel Čajko už asi pekných pár rokov necestuje MHD v BA, keď v článku stále omiela, že do marcovej zmeny vždy jazdila električka do KV alebo Dúbravky (ani číslo nevie presne), pričom uz je to pekných pár rokov čo linku 12 rozdelili na 12+14. A smutné je, že novinári tieto blogy zjavne nečítajú pred zverejnením a pustia takúto blbosť.
Reakcia na: rame #249:
Presne ako vravi 810zssk, na 99% budu chodit cez tunel 5 a 9. Cez tunel cestovalo vzdy viac ludi ako nabrezim a bol tam v PD takt cca 4 minuty, cize to aj ostane po otvoreni tunela. ?
Reakcia na: rame #249:
Nie, do tunela maju ist 5 a 9. Aj to logicky sedi.
Tak uvidíme ako to bude. Len mi tak napodlo, že cez tunel bude chodiť iba L4 a SNPckom dole na Špitálsku, L9 pôjde cez Šafko namiesto cez Jesenského a L5 ostane a Rača s Ružinovom budú spojené aj s L.Štúra aj Šafkom 🙂 A je aj celkom možné, že sa to celé pomení - všetky linky hehe
hm dik, na toto som zvedavy ako to bude...moj osobny nazor je, ze to bude cisto elektricka
Reakcia na: Ttom #246:
Podla mna to zalezi na EU, ake budu podmienky... ak nebude musiet byt tak by tram-train nebol tunel-netunel...
inac - kedze bola ta info ze ziadny tunel pod Dunajom nebude - znamena to ze ani ziadne Tram-Train a pod. nebudu hej? trat do Petrz. bude cisto elektrickova (mam na mysli dalsie predlzenie do Janik.d.)?
Reakcia na: Technopol #243:
Po otvoreni trate do Petrzky tam tipujem:
Predlzenu sucasnu 2ku a dal by som tam aj spickovu L6. 3+8 rozdelia na 3 do Petrzky a 8 sa bude dakde tocit v meste - zrejme NLS
Reakcia na: Technopol #243:
A. bude presne tak ako pises. B by tiez malo byt tak, lenze podla mna bude Petrzalka skor ako stanica, cize to bude cele inak.
Osobne to tipujem takto:
A. otvorenie tunela: 5 Obchodná - tunel - PKO, 9 Mariánska - Nám. SNP/Kamenné nám - tunel - PKO

B. otvorenie Hl.St.: vznik 1 Hl. St - Nám Ľ Štúra , 2 Vazovova - Hl.st

C. Petržalka: predĺženie 1 a 3 do Petržalky, 8 ...Trn.mýto - Nám.Ľ.Štúra, 9 Trn. mýto - Obchodná - PKO
Šafárikovo námestie ani dnes nemá priame spojenie s Ružinovom, nebude ho mať ani Rača. Ľudia budú nespokojní, ale zvyknú si nastupovať, resp. prestupovať na Kamennom námestí. Ja osobne som bol vždy proti zachádzkam L11 a L14 dookola cez Šafko, keď si to porovnám s L3/8, tá je neporovnateľne dynamickejšia.
Reakcia na: 810zssk #240:
ale mozno 9 chodit na obchodnu ul:))
Reakcia na: bobino #239:
8 urcite pojde cez Obchodnu. Cez Spitalsku ide z Ruzinova 9. Podla mna cela 38 zostane ako teraz.
Reakcia na: 810zssk #238:
2 premava zo safka cez obchodnu ako teraz.ale 3 a 8 by mala ist cez spitalsku na safko a späť,ne?
Reakcia na: bobino #235:
Nehadam sa, ale velmi pochybujem, ze sa obnovia 11 a 14 (namiesto 38). Pozri, 14 by aj tak musela chodit cez Obchodnu a to by bol pekny nezmysel.
Reakcia na: Mi_PRG #234:
Tak linkovanie je skor vecou toho ze boli vylukou donuteni... trolejbusy netusim cim su, ale mne sa zda ze na magistrate su po volbach trochu rozumnejsi 🙂