Dávam sem ďalší návrh. Navrhujem od 8.2 vyhlásiť stanné právo pre deti mladšie ako 16 rokov celodenne. To je tak, že by absolútne vôbec nemohli ísť von, absolútne ani ísť do obchodu. Keďže sa budú uvoľňovať opatrenia, a potrebujeme mať čo najmenej bezpríznakových šíriteľov, tak to považujem za dobrý nápad. A to stanné právo by platilo dovtedy, kým by neklesol priemer pod 500 prípadov denne. To nie je diskriminácia, ale ochrana zdravia. Takto dosiahneme to, že mládež bude zdravá a neinfikovaná narozdiel od iných krajín. Deti musia mať prísnejšie opatrenia ako dospelí, keďže nemajú príznaky.
Školský rok sa nemusí opakovať. Žiaci a študenti sa učia cez internet, tak načo. A inak začul som niekde, že žiadajú zmeniť Covid Automat. To ako vážne??
Zhoršenie epidemiologickej situácie prinesie otvorenie škôl, nie otvorenie služieb a lyžiarských stredísk. To si každý zodpovedný občan uvedomuje. Deti musia byť doma, musia mať prísnejšie opatrenia ako dospelí. To akože vážne už vo februári budeme zaplňovať MHD? Od 26.10 som ešte nezažil preplnený voz tak, ako v septembri! Radšej by som otvoril hotely a také veci ako školy. Musíme brať ohľad na jarné prázdniny. Však ľudia si chcú aspoň oddýchnuť cez jarné prázdniny. A my budeme zbytočne deti posielať do škôl.
Fakt blbé.
Ďakujem Ti za vysvetlenia, dosť si mi pomohol objasniť problematiku.
Ale tie dodatky by si si mohol odpustiť. Ak napíšem, že 250 kW by pri napätí 24 V vyžadovalo 10 kA, tak to automaticky neznamená, že niekde očakávam kábel schopný prežiť 10 kA, vetu je potrebné dočítať.
Keby bol záujem povrchný, tak sa nepýtam (som tu zaregistrovaný 19. rok, spolu s Tebou, takže záujem o dopravu rozhodnem mám). A pýtam sa preto, pretože neviem. Keby som vedel, tak sa nepýtam a celé off-topic fórum by bolo boj Donov Quijotov s Defaultom. Samozrejme, môžem si to v tichosti naštudovať, zdroje na internete sú. Ale myslel som, že spojím príjemné s užitočným, jednak sa niečo dozviem (a možno to zaujme aj druhých) a jednak odvrátim focus tohto fóra preč od defaultného trolla, ktorého príspevky sú tak bizarné, že sa čudujem, že tu príčetní ľudia z mäsa a kostí sú ochotní mu čo len odpísať. Dva dni to tu vydržalo v relatívne odbornej téme (napájanie železničnej dopravy) a po dvoch dňoch sem zase niekto prišiel a musel ausgerechnet Defaultovi odpísať na jeho uletený post, pričom on sám nečakal ani minútu na odpísanie.
Inak, tak trocha som dúfal, že mi odpíšeš, lebo som vedel, že to bude prínosné. Len by si nemusel spájať vysvetľovanie s útočením
co sa tyka priestorov a personalu, tak tam by so skor posobilo problem v tom zeby si musel v priebehu najblizsich 8 alebo 9 rokov obsluhovat o jeden rocnik navyse, co obvzlast v BA regione kde uz teraz je problem s kapacitou zakladnych skol by sposobilo nemale vrasky na cele asi vsetkym zucastnenym.....
v pripade strednych skol to je diskutabilne (stredoskolaci by sa uz +- mohli zvladat ucit aj vcelku samostatne doma, aj ked v pripade odborneho vzdelania by chybala prax)
vysokoskolaci detto
akurat potom ako by vyliezal ten zdvojeny rocnik zakladne skoly, tak by zas vznikali problemy na strednych skolach a neskor na vysokych....
K ovládačom nie ale do špirál hej. A tie máš napríklad v zelenokoženkovom B priam pri nohách.
Vozne bez RIC vedia kúriť len 3 kV AC/DC, vozne s RIC aj ostatné sústavy podľa ich rastra.
Vozne majú baterku, pokiaľ majú CZE, tak alternátor nemajú, vozne bez CZE už budú jedine nejaké posledné B. Ale tie slúža len na preklenutie vypínačiek, nie na trvalé napájanie.
Nemá to nič spoločného s napätím v pražskom uzle (vtedy sa u nás ešte elektricky nekúrilo), takže síce vychádzaš z nesprávnych predpokladov ale závery máš správne .
Kúrenie (klimatizácia a iné veci, napájané z priebežného kábla) je pod sústavou 3 kV AC na napätí 3 kV AC, pod sústavou 25 kV AC je to 1,5 kV/50 Hz, pri vozňoch bez RIC 3 kV/50 Hz a pod sústavou 15 kV AC je to 1 kV/16,7 Hz. Na neelektrifikovaných tratiach je to pri CS lokomotívach 3 kV DC, pri nemecko-rakúskych 1,5 kV/22 Hz.
Chcel by som vidieť, akým káblom by si hnal 24 V /10 kA.
Samozrejme. Mylsím si, že k tomu tak či tak nakoniec bude musieť dôjsť.
Len budú musieť vyriešiť logistický problém, že budú mať po jednoročnej medzere dvojnásobný počet žiakov, prechádzajúcich zo ZŠ na SŠ a taktiež maturantov.
Združenie európskych výrobcov automobilov (ACEA) zverejnilo nový report 'Vehicles in use': https://www.acea.be/uploads/publications/report-vehicles-in-use-europe-january-2021.pdf
Je možné dočítať sa tam viacero zaujímavostí:
- v roku 2019 bolo na Slovensku 8929 autobusov, čo predstavuje v porovnaní s 2018 medziročný pokles o 1,6% (najväčší pokles z celej EÚ)
- priemerný vek autobusov na Slovensku je 11,4 roka, čo je najmnenej v rámci bývalého východného bloku
- čo sa týka paliva, 94,5% slovenských autobusov má pohon na naftu (toto číslo je zhodné aj s priemerom EÚ), 2,5% na CNG, 0,5% na elektrinu a 0,4% na benzín
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer