Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: volod #172947:
Nehovorím, že podporujem zajtrajšiu spanilú jazdu, ale v čom je Slovensko iné od napr. Francúzska, že tam sa ľudia zomknú a reálne majú ich protesty niekedy aj dosah na zmeny v politike a u nás to vždy zhasne bez zmeny?
Reakcia na: S499.1023 #172942:
Proti obrannej zmluve s USA, celej tejto amatérskej vláde, protest ohlásený na hodžovom nám a pri nr SR takže možné obmedzenia trolejbusov okolo hradu a liniek na hlavnú stanicu a dubravky, Československy konvoj za slobodu....
Reakcia na: ceres #172937:
Napríklad hneď vedľa v Kittsee majú rovnaké stavadlo, ako v Petržalke, aj z rovnakého roku (+/- 1997). Lenže v Kittsee už na ňom urobili viacero úprav, aby bolo kompatibilné s novšími dielmi, u nás máme všetko pôvodné. Diely, ktoré sa v Kittsee pravidelne menia za nové, sa u nás len repasujú, prípadne sa vymieňajú medzi sebou systémom "vymením zlý za menej zlý, ktorý ešte chvíľku funguje".

Tieto úpravy stoja zlomok peňazí v porovnaní s úplnou výmenou zabezpečovacieho zariadenia, ale ŽSR nie sú (resp. do tohto výpadku neboli) ochotné financovať ani to. Veď čo by sme chceli, je to "nové" a inde majú aj storočnú techniku... Bohužiaľ, takto to to u nás na železnici chodí.

Inak pokiaľ mám správne info, tak v Kittsee je plánovaná úplná výmena tohto stavadla na rok 2026, vtedy by aj malo dôjsť k prepnutiu Kittsee, Gattendorfu a Parndorfu do BFZ Wien.
Reakcia na: ceres #172937:
Tam je to v niekoľkých rovinách: ESTW v Petržalke nebolo tak úplne prispôsobené slovenským návestným a zabezpečovacím zvyklostiam. Ale keďže Siemens bol vtedy protežovaný, mohol si dovoliť povedať "takto to dodávame do celého sveta, upravte si na svojej strane". Druhá rovina je, že niekde sa ZZ mení aj častejšie, inde vydrží aj dlhšie. Tretia rovina je, že dnes je protežované AŽD a je tu tlak tých pár stavadiel od Siemensu "vymiestniť".
Inak na ESTW nie je čo "vybývať".
Reakcia na: S499.1023 #172942:
Možno za otvorené hranice, ktoré zablokovali, ako vlani.
Reakcia na: volod #172941:
V pohodičke, PAD je už obmedzená dávno.
Reakcia na: volod #172940:
A kto a proti čomu bude protestovať a blokovať?
Ešte doplním že to má vypuknúť okolo 11 h, konvoje z východu sk vyrážajú do Ba už o 2 h ráno, otázne je čo im dovolí polícia sr, obmedzenia môžu byť hlavne v prímestskej doprave keďže sa plánuje blokáda diaľnice od ČR pri Stupave
Teraz na stredu 2.2.2022 je plánovaný veľký protest v Ba a blokáda diaľnic kamiónmi, takže sa treba podľa toho pripraviť a počítať v Ba s obmedzením v doprave, je to na spôsob ako bolo teraz v Kanade
Reakcia na: Max #172938:
Je tam dopravná nehoda, auto sa prevrátilo na strechu.
DPB info hlási prerušenú premávku na Eisnerovej ul. - prekážka na ceste.
Reakcia na: barack40 #172936:
Mm tak pokiaľ je to tradičná slovenská severobalkánska mentalita vybývať, zbúrať, postaviť nové, neprekvapuje ma, že vedie k problémom aj tu. Rozumiem tiež, že elektronické stavadlo asi nie je opraviteľné kladivom a opotrebuje sa skôr ako sústava pák a ozubených kolies... Ale z tej formulácie mi to prišlo, akoby pre danú generáciu jednoducho už nevyrábali kompatibilné/náhradné komponenty bez ohľadu na to, ako sa o to majiteľ doteraz (ne)staral. Do sveta zabzar prd vidím, to sa na západe robí generálka či kompletná výmena staničných zabzar každých 20 rokov? Či "kúpiť nový systém" v tomto prípade nie je to isté ako vymeniť komplet staničné zabzar?
Reakcia na: ceres #172934:
V Petržalke je prvé elektronické stavadlo na Slovensku, slovutnej nemeckej značky 🙂 , tento rok by malo mať presne 25 rokov. A áno, elektronické stavadlá, (a elektronika všeobecne), majú takú krátku životnosť. Konkrétne pri elektronických stavadlách je životnosť počítačov okolo 10 - 15 rokov.

Ale to je celkovo na železnici dobrým zvykom, že čo nemá aspoň 50 rokov, je "nové a bezúdržbové". Už sa nám pomaly začína rozpadať aj koridor na Trnavu 😞
Reakcia na: ceres #172934:
Ja sa do toho veľmi nerozumiem, takže iba reprodukujem prečítané. Videl som niečo o monitoroch, ale teraz pozerám, že práve ten komentár na FB bol medzičasom zmazaný
Reakcia na: 3pa3ck3 #172932:
Nie je v Petržalke prvý počítač osí na Slovensku slovutnej nemeckej značky? Veď to môže mať tak max 25 - 30 rokov. To má takú krátku životnosť?
Reakcia na: Dispecer #172931:
Aj by to bolo okej, keby ZSSK a DPB mali spoluprácu o uznávaní lístkov pri mimoriadnostiach, ako je tomu v civilizovaných mestách.
Reakcia na: Dispecer #172931:
Konečne IDS funguje ako má 😁
Inak čo som čítal insiderské info, tak toto bude na dlhšie, keďže je tam problém s opravou a náhradnými dielmi a dodávateľ ZZ sa snaží presadiť, aby ŽSR kúpili nový systém
V úseku Bratislava-Petržalka - Bratislava-Nové Mesto sú odrieknuté vlaky z dôvodu poruchy zabezpečovacieho zariadenia v stanici Bratislava-Petržalka. Náhrada? MHD.
https://twitter.com/zssk_mimoriadne/status/1487932404132204549
https://twitter.com/zssk_mimoriadne/status/1487932744747438080
3328 ťukanec s dodávkou na Hodonínskej
Reakcia na: 4921 #172927:
Tú istú má aj 4266

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.