Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mirec240 #176978:
Ja som podobné hlásenie minulý rok na 61, keď bolo cvičenie na Letisku. Vodič prehral hlásenie (aj po anglicky) na spôsob "Z dôvodu mimoriadnej udalosti tu tento spoj končí. Prosíme, vystúpte." a zobrazilo sa to aj vnútri na paneloch. Všetci cestujúci to pochopili a vystúpili, takže také hlásenie existuje, len je to tak, ako píše Jak44. Jednu vec, ktorú by ešte mohli urobiť je, aby sa to hlásenie prehralo 2x po sebe, aby ho počuli aj tí, čo ho zaregistrovali neskôr.
Reakcia na: Klepeto #176981:
Toto hlásenie by sa nemalo dokonca prehrávať automaticky? Aspoň tak to bolo v špecifikácii nejakej súťaže na IS.
Reakcia na: Majo #176976:
Nie nie. Tento spoj som L29 videl osobne. 20:46 mal mat 4265 odchod z Malej Sceny, no len ten skrateny po Botanicku zahradu. Sofer sa asi nejak pozabudol a videl som ho este na Riviere (zastavka) smer Devin cca 20:57. Tam sa uz nemal ako otocit a tympadom nestihol odchod 21:24 z Malej sceny smer DNV. Preto siel zmeskany zalozak 4274 asi 16min po odchode cca 21:40 od M.S. 😁. Stane sa , nikto nie je neomylny.
Skratene spoje L29 sa vecer tocia uz hned na priecesti Botanicka zahrada pri Druzbe/OMV.
Ja som 31.12. na zastávke Lachova v autobuse L96 počul hlásenie v zmysle “spoj vyčká na zastávke do času pravidelného odchodu” Prišli sme tam s náskokom cca 2-3 min.
Reakcia na: Jak44 #176979:
Zaujímavé, ja som zatiaľ nikdy nič podobné nepočul (iba automatické hlásenia, ktoré kedysi oznamovali informácie o covide, potom o zavedení všetkých zastávok na znamenie a pod.).
Reakcia na: mirec240 #176978:
Približne od augusta môžu vodiči na BS300 používať doplnkové hlásenia, kde okrem "povinností" ako uvoľnenie miesta starším, postupovania do voza a pod. je aj hláška o odklone, hláška o prestupe na ND a hláška o probléme na trati pred električkou.

Z môjho pozorovania to ale využíva tak 1 z 10 vodičov. Či je to ale nedostatočným zaškolením alebo #NikdySaToNerobilo už neviem povedať.
Reakcia na: Majo #176975:
Ja zase už roky čakám na to, že sa vo vozoch počas výluky (aj mimoriadnej) prehrá automatické hlásenie, ktoré na výluku pred začiatkom výlukovej trasy upozorní (napr. "tento spoj bude pokračovať výlukovou trasou a na zastávke XY sa napojí na svoju riadnu trasu"). Keď sa dalo hrať s cieľmi a naprogramovať všelijaké veci, ako "odchod o XY min." alebo rôzne preblikávanie textu (vehicle testing a pod.), urcite by sa dalo spraviť aj toto. Lebo dnes napr. na zastávke Centrum nikto o výluke neinformoval.
Reakcia na: Majo #176975:
Nebojte sa, dispečer je na chatame sófere v autíčku a oddychuje
Reakcia na: Majo #176975:
A ešte aj autobus linky 29 s 30-minútovým intervalom sa pokazil alebo mal nejakú mimoriadnu udalosť a nič ho nehradí. Balkánsky sen.
Odhliadnuc od toho, že výluka je absolútne neopodstatnená, mohol by byť aspoň v prestupom uzle Most SNP dispečer, ktorý by informoval cestujúcich, aby nečakali na električku, keďže na tejto významnej zastávke nie je elektronická tabuľa.
6003 preventívne bez tlačidla
Reakcia na: SixSixTrooper #176972:
Vcera bola 6901 na Jelacicovej, tusim si tam daval kolecka a ucil vytacat zakruty, v druhom kole ked siel od Centralu prva zatacka vlavo na Kupeckeho = ok, ked zatacal dalej (vlavo) do Zellovej, tam to pekne tesno daval.. skolitel aj vystupil a donavigoval ho.. Klobuk dolu, viezt taky velky trolejbus, to chce hodne skusenosti a ti co ich maju, tak tym sa to lahsie dotrenuje (myslim si).. Ale Jelacicka Kupeckeho Zellova Mileticka a spat na Jelacicovu, to maju dobry okruh na ucenie vytacania zakrut..
#69XX opat a zas na Kolibe. Tentokrat vypnute transparenty.
Reakcia na: zakaznik #176970:
Však to poznáš:
"No jó no dopředu se to jezdí, ale zacouvat to už holt chce fištróna"
Reakcia na: Mhr1 #176969:
Ja si pamätám, že pri blokáde Hodžovo námestia v júli 2021 nikomu nechýbali odstavené autobusy, ktoré by bolo možné jednoducho vycúvať. Čiže toto ma tiež neprekvapuje, nech už sú dôvody akékoľvek.
Reakcia na: Solider #176965:
Nepokladám za chybu, že sa tam nahromadilo veľa električiek, je mi jasné, že to chvíľu trvá, kým sa zistí, čo sa vlastne stalo a ako dlho to bude trvať. Za chybu pokladám, že sa tam nejakých 8 vlakov nechalo zbytočne trčať, hoci logicky na svojich trasách citeľne chýbali, najmä na e3.
Reakcia na: Max #176967:
Vyzerá to že 7430 bola zasiahnutá ...
DPB: Linka 4: Vajnorská (MiÚ Nové Mesto) smer centrum prerušená premávka.
Križovatka Dunajská x Rajská - nehoda trolejbusu a auta, konečná Rajská neprejazdná
Reakcia na: Mhr1 #176963:
Dosť často to funguje tak, že vodič to síce nahlási, ale musí tam prísť dispečer, ktorý na mieste vyhodnotí, že to je fakt pravda a že premávka bude prerušená na dlhšie a je prerušená v rozsahu, že sa nedá premávať, a až následne sa vyhlási odklon. Za ten čas tam prirodzene príde zopár vozov. A potom to záleží od toho, aká partia má „hore“ službu, niekedy je to na 100%, sledujú si mapu, zastavia vozy pred výhybkou, dávajú jasné a zrozumiteľné pokyny, a niekedy je to horšie, aj dopletú odklonové trasy.

Pokiaľ ide o cúvanie, to sa robí fakt výnimočne a naposledy si to pamätám pár rokov dozadu v Ružinove, neviem či tam vtedy vytopilo podjazd alebo bola nejaká nehoda, ale zopár vozov sa vycúvalo na Trnavské mýto, aby mohli premávať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.