Pokiaľ viem, vtedy bol vydaný zákaz súčasného vjazdu dvoch električiek do zastávky. Ak sa nezmenil, platí, že ak jedna stojí, druhá môže vojsť.
Situácia podľa môjho pozorovania je takáto ("zastavenie" = umožnenie nástupu a výstupu):
- Na Blumentáli smerom do centra bežne zastavujú dve električky za sebou. Opačným smerom až na veľké výnimky druhá električka čaká mimo priestoru zastávky nie kvôli úsekovému deliču, a to aj v prípade, ak by sa za tú prvú aj zmestila (2xT6 na zadný zberač alebo 14/15T otočená vhodným smerom prípadne s vhodnou technikou rozjazdu). Vzhľadom na počet spojov v špičke je to škoda, že úsekový delič zostáva na svojom mieste.
- Na Šafárikovom nám. dve električky za sebou nezastavujú, nástupištia sú príliš úzke na presun cestujúcich.
- Na Mariánskej nie sú dostatočne dlhé nástupištia.
- Na Trnavskom mýte smer centrum tiež myslím nie je dostatočne dlhé nástupište. Opačným smerom potreba zastavenia dvoch rovnakým smerom idúcich spojov prakticky nenastáva, s výnimkou dojazdov na Jurajov dvor a vtedy zastavia obe električky za sebou.
- Situáciu na Račianskom mýte nepoznám, ale keďže na jednu zelenú odchádzajú smerom do centra za sebou niekedy dve električky, tak tá druhá už musela zastaviť.
- Na Nám. SNP smerom Petržalka nie je dostatočne dlhé nástupište. Opačným smerom som videl zastavovať dve električky za sebou, ale už dávnejšie som tam nebol.
- Na Kamennom nám. svojho času dve električky za sebou zastavovali bežne, teraz to nie je aktuálne, keďže obe idú z Nám. SNP, kde nemôžu zastaviť súčasne.
Po tom, čo pár rokov dozadu druhá električka tuším na Lafku nedobrzdila a nabúrala prvú, bol vydaný zákaz. Žil som v tom, že sa neskôr zrušil, ale je pravda, že správanie vodičov tomu vôbec nenasvedčuje... A pritom by to dokázalo zjednodušiť i zrýchliť odbavenie v uzloch.
Keď už sa to rieši, môže mi niekto vysvetliť, prečo to vyzerá, akoby bolo pri električkách zakázané stanicovanie dvoch vozov/súprav v jednej zástavke? Neviem si ani spomenúť, kedy som naposledy videl stanicovať dve električky v jednej zástavke. Zato úplne bežne vídam, ako druhý voz/súprava čaká v priestore zástavky na odchod toho prvého, aby potiahol k označníku a stanicoval aj on...
Netáraj a radšej si prečítaj predpis D1/3, §37, ods. 8 kde sa píše nasledovné: "Ak v priestore zastávky zastaví za stojacim autobusom ďalší autobus alebo iné vozidlo (napr. trolejbus a pod.), vodič predchádzajúceho autobusu je povinný vyčkať a umožniť prestup cestujúcim z tohto autobusu alebo iného vozidla."
Dakedy minulý týždeň som jazdil 93, pri Auparku smer mesto som stál ako druhý voz v zastávke, predo mnou bola 83. Pozerám v späťáku, že za mnou stojí ešte 91 a čaká, aby sme mu uvoľnili zastávku. 83 sa pohla, mne tak napadlo - pokročilá večerná hodina, dlhé intervaly, ďalší spoj do mesta pôjde bohvie kedy, zastavím ešte raz, aj keď som rozhodne nemusel, navyše som mal asi 30 sekúnd po odchode.
Pohnem sa, dám blinker doprava, zastavím, uvoľním dopyt. Počas toho, ako z 91 za mnou pribehlo asi päť ľudí do mojich posledných dverí ďakovným kývaním do zrkadla, došla ku mne slečinka pripomienkovať moje zbytočné vetranie v zastávke, a pýtala sa, či si z nej robím dobrý deň, zrovna teraz, keď ona sa ponáhľa na vlak. Podotýkam, na stanicu som prišiel o necelú minútu skôr.
Neviem, čo znamenajú tie desatinné čísla, ale čakanie „na prestup“ nie je povinné. Cestujúci má byť na zastávke včas. Čo sa zvonenia týka, za predčasné držanie tlačidla rozdávam osobné zdžuby a rozhodne s tým nesúhlasím. „Prebiehanie“ z voza do voza sa garantuje len pri električkách.
No hlavne ze mame tie fotobunky, ked x6 vetra niekolko minut na molecovej. Slecinka za panelom ma asi ine starosti...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Infinity