Ale vsak to je na dobrovolnosti vodica - ja poznam kvantum takych, co kludne vetraju na zastavke aj minutu (ak maju nadbeh ci vedia, ze dalsi usek zvladnu rychlo) a ked stlaci kombik tak ani keby prislo stado matiek s kocikom by neotvoril.
A ako som uviedol hore moze sa stat, ze caka na dobiehajucich prave preto, ze napriklad dalsi usek trate zvladne za 3 minuty a CP mu dava 5 minut
v noci alebo pri linkach kde mam interval 30 min - hodinu si dam radsje pozor aby som na zastavke bol o par (2) minut skor, v pripade dennych liniek ktore chodia v hustom intervale mi to je viac-menej jedno a skor ma naserie slimak ktory ide s 10 minutovym meskanim a uz ho stihol dobehnut aj dalsi spoj danej linky (ale nikto ho za to sankcionovat nebude pretoze nic neporusil) ako niekto kto ide aj mierne v predstihu...
PS: celkom by ma inac zaujimalo ako sa upravuju chronometraze, predlzenie jazdnych dob je vcelku jasne, ale ked je zakazane ist v predstihu, ako sa da vobec vyhodnotit na zaklade dat z palubakov ze sa dana trasa da prejst rychlejsie ?
To uz je vecou toho ako je palubak naprogramovany, ake ma kontrolne mechanizmy a do akej miery existuje napr. kontrola v terene. Napriklad na novych palubakoch ktore aktivne pracuju s GPS polohou a maju nadefinovane polohy zastavok je najmenej doprogramovat funkciu ktora v pripade manualneho prelistovania zastavky v prilis velkej vzdialenosti od jej polohy vygeneruje upozornenie ktore sa nasledne pri kontrole zobrazi.
Hlavne ako hovorim, su prevadzky kde sa predcasne odchody netoleruju a funguje to. Tak asi sa to ocividne da. Napokon medzi kontrolou ci vodic neodisiel dve minuty predcasne a kontrolou ci neodisiel minutu predcasne nie je ziaden principialny rozdiel.
Tak potom je blbý vodič ktorý čaká už po odchode zo zastávky na dobiehajúci ho cestujúcich ktorí neboli vcasne na zastávke pripravený na nástup.Tym pádom vodič mešká kvôli takýmto ľuďom.Navrhujem tiež upraviť prevádzkový predpis "nečakať" na dobiehajucich keď niekomu vadí že vodič ide aj to málokedy o 10-15 sekúnd skôr !!!
Moju situaciu vyriesi vydanie predpisu ktory zakaze vodicom jazdit predcasne, ako je to v stovkach miest po celej Europe a nasledne dosledne kontrolovanie jeho dodrziavania. Netreba ist daleko, staci sa pozriet na taky DPMB, kde to uplne v pohode funguje a predcasny odchod je vynimocna zalezitost (a je uplne jedno ze si dve zastavky pred konecnou a je pol druhej rano).
Ak vymyslis situaciu v ktorej je sucasne mozne aby autobus s odchodom 16:51 odisiel 16:50:30 a sucasne bola umoznena preprava (uzavreta zmluva o preprave) s cestujucim ktory prisiel na zastavku 16:50:59 (teda bol v case odchodu pripraveny na nastup), tak dostanes mozno aj Nobelovu cenu za matematiku
§ 15, ods. 1 ("Pravidelná doprava na autobusovej linke sa uskutočňuje podľa cestovného poriadku.) a tiez § 11, pism. c ("Dopravca v pravidelnej doprave je povinný uzatvoriť zmluvu o preprave osôb s každým cestujúcim pripraveným na zastávke na trase autobusovej linky v čase odchodu autobusu podľa cestovného poriadku").
Ten paragraf by ma celkom zaujímal. Môžeš, prosím...?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
A ako som uviedol hore moze sa stat, ze caka na dobiehajucich prave preto, ze napriklad dalsi usek trate zvladne za 3 minuty a CP mu dava 5 minut