Reakcia na: Martin Fundárek #97645:
Zosuladenie prevadzky vlakov s roznou prioritou (EC, IC, R, Ex, Os) je otazkou naplanovania sietovou analyzou. V podstate pribudne len dalsia prioritna trieda, s ktorou treba pocitat.Co sa tyka oddielov - ano, udajne sa na tomto probleme momentalne intenzivne pracuje. Vysledky podrobne neviem.
ekonomicka vyhodnost - ze na elektricku mesto peniaze nema a bude si musiet brat uver, co sposobi nerealiza
Stare mesto ako uzke hrdlo - nevsimol som si, ze by elinu cez Stary most chceli zapustit do zeme a riesit ju podzemou. Stale sa hovori o napojeni na existujucu siet - teda uzke hrdlo.
Financovanie zdruzenej investicie. Cast trate zaplati EU (Tunel az po filialku). Regionalna trat po Trnavu je uz z velkej casti rekonstruovana na nove parametre, zvysok sa doriesi v ramci uz beziaceho programu. Mesto sa pozbiera spolu so ZSR na trat v Petrzalke.
zabitiee uzemia – Ale zelzinica v tunely ("moj" variant) a pozemna elektricka (variant mesta) vsak roznou mierou. Plytky tunel je priaznivejsi.
Rozchod. Ano, ked sa bude rozsirovat, bude sa musiet vymienat. Ale Petrzalka bude hotova. Ak bude elektricka, bude sa musiet vymienat aj ta.
Martin Fundárek
Električky premávajú prakticky bez zabezpečovacích zariadení, na dohľad, kým pri duálnej prevádzke by sa muselo jazdiť podľa železničných pravidiel (pretože by išlo o železničnú trať). Vlaky jazdia v tzv. priestorových oddieloch. Ak by bola trať vybavená trojznakovým autoblokom, mohla by byť dĺžka oddielu blízka zábrzdnej vzdialenosti, čo je pri maximálnej traťovej rýchlosti 80 km/h 700 m. Aby vlak mohol ísť plynule, musí mať pred sebou voľné dva oddiely. K tomu treba prirátať dĺžku vlaku, povedzme cca 100 m (aby sa ľahko počítalo – súčasná 5-dielna jednotka 560 má cca 120 m). Doba prejdenia dráhy 1500 m (2x700 + 100) je pri rýchlosti 80 km/h je 67,5 sekundy. (Ostatné drobné časové prirážky – na reakciu zabezpečovacieho zariadenia a spozorovanie návesti rušňovodičom – zanedbajme.) K tomu treba pripočítať tzv. vnútornú zálohu 5-12 % (dostávame 71-76 s), a ak je v niektorom z oddielov zastávka, prirážku na zastavenie (0,5 min.), prirážku na rozjazd (0,5 min.) a dobu státia na zastávke (min. 0,25 min.), čím získame minimálny odstup od predchádzajúceho vlaku/električky cca 2,5 minúty. Čo sa s intervalom 1,5 minúty, plánovaným pre električky, navzájom vylučuje.
ekonomicka nevyhodnost – V čom by malo byť vybudovanie a prevádzkovanie električkovej trate (s mäkšími predpismi, a tým aj nižšími nákladmi) ekonomicky nevýhodnejšie, než vybudovanie a prevádzkovanie elektrifikovanej trate železničnej?
centrum ako uzke hrdlo – Perspektívne centrum úzke hrdlo nebude, pretože budú trate pod zemou. A ide ti o perspektívne riešenie, či nie?
investicna naroscnost – Áno, básni sa o tom, že by železnicu zaplatila EÚ. Ale skutočne zaplatia aj tú časť, ktorá bude slúžiť regionálnej doprave? (Aparát EÚ je dosť hlúpy na to, aby sa peniaze dali nejakým podfukom získať, ale spoľahnúť sa na to nemožno.)
zabitiee uzemia – Nezmysel. Električková trať na estakáde ti zabije územie rovnakou mierou, ako železnica na estakáde. Električková trať v tuneli ti zabije územie rovnakou mierou, ako železničná trať v tuneli.
v pripade rozsirovania rozchodu na 1,4 metra, Petrzalka uz bude pripravena – Ale nebudú pripravené vozidlá, ktorým bude treba vymeniť podvozky. A v celom zvyšku mesta by sa museli VYMENIŤ (nie posunúť!!!) koľajnice. Pretože električky majú iný profil koľajníc a kolesa.