Ine je vediet pomenovat pricinu a ine navrhnut riesenie.
Ad Re #96368: Tunel Petrzalka - Filialka je praveze absolutne nekoncepcny kedze okrem danej relacie neriesi vobec nic z hladiska mestskej dopravy. Neriesi situaciu v Dubravke, Vajnorskej radiale, Lamaci atd. Zatial co elektricky maju skvely zaklad a skvele moznosti rozvoja.
Ad Re #96369: Polovica ludi vobec nevie co v uzemnom plane je. Preto nereagovali na kritiku ohladne UP.
1. Bol si v Brne? Elektricka byt NS MHD moze byt a tam je to jasne viditelne.
2. To je otazka priorit - MHD, alebo IAD?
4. Preto treba tu koncepcnost zaviest a sucasne trate prestavat tak aby boli vhodne. Opakujem, je to vsak lacnejsie a jednoduhsie ako uplne novy system. A efekt je cca rovnaky.
Nie, ak nevies, co ti presne vadi, tak sa nemas pravo stazovat. Staznost ma smerovat proti nezhode medzi deklarovanou (pozadovanou) kvalitou a jej realnym stavom. Teda vies pomenovat pricinu a zdroj nespokojnosti a nekvality.
Re #96368 810zssk:
1. Ano, je to lahsia robota a preto sa v BA praktikuje. A to je aj dovod, preco doprava v BA aj tak vyzera. Znovu sa budem opakovat: Od koncepcie a systemoveho riesenia smerom dolu.
Zaroven by ma zaujimalo akym sposobom si dospel k zaveru, ze vysledok je priblizne rovnaky.
2. Lenze zakopanie v centre spolu s vyriesenim vyustenia na radialach cini minimalne dve tretiny nakladov na NS MHD. Radialy su mensou nakladovou polozkou...
Prave preto som navrhoval a nastastie sa to prijalo, ze NS MHD sa ma riesit v tunely od Filialky az do Petrzalky. To systemove a koncepcne riesenie, v sulade aj s jednou vetvou odjakziva uvazovaneho NDS Bratislavy. To, ze dopravcom budu ZSR resp. BID, je druhotny problem a mna ako uzivatela nezaujima, kto je prevadzkovatelom a drzitelom licencie... Ked mesto tvrdi, ze na to nema, tak nech to nerobi.
Re #96369 810zssk: Mylis sa, ked tvrdis, ze UP ludi netrapi. Trapi, ale vzdy individualne, ked sa nieco ide stavat v ich blizkosti, preto je nasratost roztriestena a rozlozena. Naopak, problemy dopravy seru vsetkych a zhruba rovnako, preto je to pre nich vacsi problem.
To vsak nevyvracia (skor potvrdzuje) moje slova, ze mesto nepostupuje tak, ako by malo.
1. Nie neda sa to tak riesit. Povrchova elina ma uplne ine urcenie, nie ako NS MHD a to duplom v centre. Je to lokalna doprava na kratke vzdialenosti (o to skor, ze na mnohych miestach su dopravne obmedzenia pre ID), co je presny opak toho, co je NS MHD.
Stale mi to pripada tak, ze radsej si budes znovu a znovu platat roztrhane gate miesto toho, aby si si kupil nove, ktore su kvalitnejsie, trvanlivejsie a aj modernejsie.
2. Principialne sa neda doprava v centre vyriesit tak, ako si navrhol. Zmenou taktovania krizovatiek by si v lepsom pripade mozno dosiahol akceptovatelnu prejazdnost elin, ale by sa zase zhorsila cestna doprava... Problem by si len preniesol inde...
4. Dovod preco nemoze byt v BA elektrickova siet NS je centralny komponent ako uzke hrdlo a aj to, ze radialy sa nim stavaju tiez. Je to dosledok nekoncepcnosti a nesystemoveho planovania a dopravneho inzinierstva.
5. Dopravne matice su sucastou systemoveho riesenia ako rozpracovania dopravnej koncepcie. Tvorba koncepcie a systemoveho riesenia sa prelinaju.
Pretoze pokial by to vyslo a spoje MHD by chodili prazdne a cela doprava by skolabovala, Durkovsky by proste MUSEL priznat ze problem je, inak by ho vsetci povazovali za idota. Zatial co uzemny plan vacsinu ludi absolutne netrapi. Ale dosiahnutie strajku cestujucich takych rozmerov je zial nerealne.
1. Lenze nainstalovat (a zapnut) preferenciu je OMNOHO jednoduhsie (a lacnejsie co sa v BA = pravdepodobnejsie) ako stavat uplne novy system. A vysledok je priblizne rovnaky.
2. Centrum sa da riesit zakopanim. Opat plati to co pri bode 1: Je jednoduhsie zakopat len usek v centre ako budovat novy system.
Nebud naivka. BAotvorene medializovala napriklad nezakonnost tvorby UP. Durkovsky ich chcel za to zavriet a zvazoval trestne oznamenia... Potom krajska prokuratura vzniesla upozornenie (to nie je len take bububu, to je pravny termin so svojimi pravnymi dosledkami), ze cistopis UP bol podla KP nezakonny. Ani teraz si chybu nepriznali (i ked znacne skrotli) a tvrdia, ze UP plati a tvaria sa, ze hladaju pricinu...
Preco myslis, ze to bude ine, ked sa jedna o dopravu?
Na vlastne oci som zazil situaciu, ked som na magistrat doniesol opeciatkovany odborny posudok k jednemu dopravnemu rieseniua ta uradnicka sa kyslo zatvarila, ze bude mat teraz viacej roboty...
1. Nepravda. Pokial by aj v centre ta elektricka stala na krizovatkach da sa to prezit ak na radialach bude preferovana. Ale som za zakopanie v centre.
2. Trat cez Stary most do Janikovho dvora NIE JE kratkodobe a nesystemove riesenie. Je to riesenie ktore bude pravdepodobne postacovat desiatky rokov.
3. Vid bod 1.
4. Suhlasim. Ale nie je dovod preco by nim nemohla byt elektricka.
5. Zabudol si ze treba vypracovat veci tykajuce sa matic.
Hej, to je to zname: "Keby, keby - boli by sme v nebi"... Avsak aj tato toja teza ma dve velke a dolezite trhliny:
1. Aj na radialach nie je preferencia elektrickovej dopravy a situacia sa dokonca zhorsuje (ako som spominal napriklad novymi investicnymi zamermi, kedy investor sice vyriesi krizovatku, ale urovnovo a so svetlami, lebo to je jednoduchsie a najlacnejsie ale to, ze sa tym poserka kopu dalsich veci nikoho nezaujima, ani magistrat). Takto bol pokazeny napr. vyjazd elin zo Zlatych pieskov po spusteni TESCO...
2. Keby aj radialy boli bezprolemove, hned ako dorazia do centralneho komponentu, koncia. Centralny komponent je uzke hrdlo. Bohuzial, situacia sa zacina rozsirovat aj po radialach (Vajnorska radiala az ku krizovatke ZST Nove mesto, Racianska po Mladu gardu, Ruzinovska po krizovatku s Bajkalskou, Karlovesko-dubravska prakticky az po IUVENTU).
Takze elektrickovu sustavu nemozno ani nahodou povazovat za NS MHD...
Toto je vec druha. Ja som pisal ze clovek ma pravo kritizovat aj ked nieco nevie spravit lepsie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marcelllooo
Re #96368 810zssk:
1. Ano, je to lahsia robota a preto sa v BA praktikuje. A to je aj dovod, preco doprava v BA aj tak vyzera. Znovu sa budem opakovat: Od koncepcie a systemoveho riesenia smerom dolu.
Zaroven by ma zaujimalo akym sposobom si dospel k zaveru, ze vysledok je priblizne rovnaky.
2. Lenze zakopanie v centre spolu s vyriesenim vyustenia na radialach cini minimalne dve tretiny nakladov na NS MHD. Radialy su mensou nakladovou polozkou...
Prave preto som navrhoval a nastastie sa to prijalo, ze NS MHD sa ma riesit v tunely od Filialky az do Petrzalky. To systemove a koncepcne riesenie, v sulade aj s jednou vetvou odjakziva uvazovaneho NDS Bratislavy. To, ze dopravcom budu ZSR resp. BID, je druhotny problem a mna ako uzivatela nezaujima, kto je prevadzkovatelom a drzitelom licencie... Ked mesto tvrdi, ze na to nema, tak nech to nerobi.
Re #96369 810zssk: Mylis sa, ked tvrdis, ze UP ludi netrapi. Trapi, ale vzdy individualne, ked sa nieco ide stavat v ich blizkosti, preto je nasratost roztriestena a rozlozena. Naopak, problemy dopravy seru vsetkych a zhruba rovnako, preto je to pre nich vacsi problem.
To vsak nevyvracia (skor potvrdzuje) moje slova, ze mesto nepostupuje tak, ako by malo.