Ak sa nemylím tak všetky výkony na železničnej dráhe tuším do roku 2009 objednáva štát.
Re #91838 Ik: Myslím, že pokým nebudú vybudované tie roky plánované zastávky a TEN-T, tak vlaková doprava v rámci mesta nebude veľmi použiteľná.
120min sú podľa teba 3 vlaky za hodinu? Pokiaľ ja viem, tak je to 1 vlak za 2 hodiny. Medzi tým odíde 8 spojov 21 + 4 spoje 28 + 8 spojov linky 20. Takže to nám robí 20 spojov zabezpečovaných DPB na jeden spoj ZSSK. Nehovorím o špičke...
Vyznelo to tak ze hovoris o cestovani v regione a nie o doprave v ramci BA. Konkretne priklad s DNV - urcite ide o zlepsenie, kedze teraz chodia bezne za hodinu tak 2 vlaky a to nepravidelne a vyuziva to dost ludi. Pokial pojdu 3 a pravidelne tak pojde o zlepsenie a pravdepodobne to ludia vyuzivat budu.
Podľa teba sú DNV, Biskupice, Rača a už si nepamätám či tam bola aj Petržalka, ďalej Vajnory atď...dedina s 5 obyvateľmi??? 120min nie je ani interval!! To je čas za ktorý by som navaril obed! Ja hovorím v rámci Bratislavy, nemyslel som tým, že majú chodíť vlaky do Rovinky, alebo Devínskeho jazera každých 15min....Typickým príkladom sú Biskupice. Zo ŽST P. Biskupice ide spoj každých 20min tak prečo by mal niekto čakať 70min na vlak?? Ďalej DNV taktiež spoj ide každých 20min...kto?? kto bude čakať 110, 100...60min na vlak??
Ak niekde treba vacsi interval ako tych 120 min. tak tam vo vacsiom intervale budu jazdit vlaky a nie busy. Ak na to nie je dovod. Ale na co ma do nejakej dediny s 5 obyvatelmi chodit kazdych 15 minut vlak? Tam kde je to potrebne (napr. BA - TT) to tak bude..
Mna by napr celkom zaujimalo, ze ked si budem chciet predplatit elektricenku na trase BA - SC,
ci mi bude stacit 1,2 pasmo + pasmo SC, alebo 1,2 pasmo + pasmo obci Ivanka, Bernolakovo, V.Biel a Senec...
Mne sa ten návrh tiež celkom pozdáva, ale je tam jeden malý, dosť dôležitý ( aspoň podľa mňa ) problém. A to sú intervaly na železnici! Pri intervale 120min sa každí cestujúci vykašle na celú BID a pôjde starým dobrým autobusom. To znamená, že prínos ZSSK je úplne o ničom. Už 30min interval je príliš riedky! V iných hl. mestách EU takéto vlaky premávajú v intervale 15min maximálne, aj cez víkendy, alebo sviatky či dni pracovného voľna, aj keď viem, že Bratislava sa veľmi nedá porovnávať s okolitými mestami, ale chcel by som vidieť človaka, ktorý bude čakať v DNV povedzme takých 74min...alebo 40min..??? ?
ono teoreticky by koordinátor BID mohol vypísať na dotyčné vlakové linky tender na dopravcu, a tak by bol samozrejme vybraný iba taký dopravca, ktorý by spĺňal požiadavky na kvalitu, teda mal nové súpravy.. Preto nechápem, prečo už bolo všetko vopred dohodnuté so ZSSK...
Tá koncepcia BID je dosť dobrá. Jediným problémom sú staré vlaky ZSSK. Ak by to záležalo na mne, nedovolil by som spustiť BID skôr ako budú na všetkých vlakoch BA-PK bez výnimky fungl nové súpravy.. ?
Mňa žiaden súbeh vlakov nezaujíma, rovnako ako aj väčšinu Slovače. Vlakom necestujem, pretože radšej pôjdem v C12-tke, ako v hnusnom smradľavom panťáku.
Zasadny problem je ze sa nezohladnuje kvalita jednotlivych dopravcov. Prakticky, ludi nutia prestupit z novych Slovak Linesov na stare rozpadnute vraky Zlocincov. To je problem koncepcie - zjednodusuje sa tarifa, linkovanie, CP, ale absolutne sa zabuda na kvalitu. Ak do BID budu nove regionalne vozne - nech sa paci!
Mne sa ten návrh (podrobne som to ešte neštudoval, len preletel trasy liniek) vidí dobrý, vidno z toho snahu zastaviť súbehy vlakov a autobusov. Samozrejme, ľudia budú pindať, že musia prestupovať, to je pochopiteľné. Nikto sa rád nevzdáva svojho pohodlia. Preto sa obávam, že ak sa bude BID odkladať na začiatok roka 2009, kraj na to nepristúpi (lebo to už bude necelé dva roky pred voľbami a politici si nedovolia nasierať voličov).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA
Re #91838 Ik: Myslím, že pokým nebudú vybudované tie roky plánované zastávky a TEN-T, tak vlaková doprava v rámci mesta nebude veľmi použiteľná.