fuuuha, tu sa ale rozbehla diskusia, tak sa mi to paci skoda, ze v robote nestiham citat aj reagovat... ale ja svoju trosku do mlyna este prilozim, teste sa, hihi...
Priznavam, zastavku pod Novym mostom nemam uplne dobre premyslenu. Ale nie je uplne nutne aby sli obidve kolaje pri sebe, moznu ist aj zvlast, no zase tak na husto sa mi tie piliere nezdali ... Co je ta stavba v jame - neviem, ale asi by to bolo nutne obist (po juznej strane), ak by sa to nedalo zrusit ...
Jeden most pre eliny je do Petrzalky je naozaj malo. Velka skoda je, ze sa na moste Kosicka neuvazuje aspon s vyhradenym koridorom pre mestsku dopravu (= dalsie dva pruhy), je jedno ci by to bol hoci len trolejbus, ak by sa stavalo metro, alebo aj elektricka. Stavba by bola sice drahsia, ale rozhodne nie ako prinos pre zlepsenie verejnej dopravy.
Dovolim si uviest priklad z Budapesti. Jeden z najnovsich mostov (bohuzial nazov neviem z hlavy, ale je smerom po prude z centra a tesne vedla ineho zeleznicneho mosta) nesie 4 (alebo 6?) prudovu cestu a v strede sa nachadza pripraveny priestor pre elektrickovu trat. Ta zatial konci tesne pred mostom na lavom brehu. Ide o linku cislo 1, ktora premava polokruzne po Budapesti. Co je vsak zaujimave? Linka c.1 bude (po dokonceni mostneho useku) premavat podobnym smerom ako prave stavana trasa metra D (trosku juhovychodnejsie). V Budapesti si vsak nemyslia, ze ked niekam vedie metro, ze do tej stvrte uz elektricka chodit nemusi, ale na posilnenie priecnych spojeni elektricky buduju. Je velka skoda, ze most Kosicka nebude realizovany podobnym sposobom Tym mohla mat Petrzalka dve nezavisle elektrickove trate (navyse zvysene investicie na vystavbu mosta Kosicka + rekonstrukcia Stareho mosta by boli zrejme menej ako vystavba tunela pre metro).
Elektrickou, ktora by pokracovala po Kosickej dalej na Ruzinovsku by dokonca bolo mozne dostat sa z Petrzalky do vychodnej casti mesta (Ruzinova) aj rychlejsie ako metrom - samozrejme, zaviselo by to od konkretneho trasovania.
Andrej (Anndy008): Sice si sa pytal tr3mpa, ale aj mna by to zaujimalo. Ja navrhujem napr. toto:
Navrhovana trat koridorom by sa vetvila na Jungmannovej a odbocila smerom na Halovu a po Panonskej ceste az uplne na juh. To by mohlo byt spojene spojkou od Terna k Technopolu.
Este to nemam velmi premyslene, tak tu nebudem z fleku vymyslat kadial by to mohlo/nemohlo ist.
Vadi mi len jedna vec. 1 most pre eliny je malo.
tr3mp: Ked pojde elina z Hviezdoslavovho popod most, mohol by tam nastat ten problem, ze by sa muselo kopat aj pod piliermi a to ci sa da, neviem.
No a ako tak pozeram, tu trat by bolo nutne nejako zvlastne zatocit, aby zastavka vysla priamo tam, kde nie su piliere. Mne vychadza ta zastavka asi niekde tam, ako je predajna (a dispecing?) DPB.
Ozaj a tam dalej, ako je take "namestie" pre bezdomovcov, tam je co pod zemou? Nie su tam nejake WC alebo take daco? Lebo odtial trcia nejake vetraky.
Ferro: S tou podzemnou zastavkou by nemal byt hadam az taky problem. Nie som sice stavbar, ale zastavka by mala byt v mieste, kde su piliere podopierajuce estakadu veducu na most a nie samotny most. To hadam este nas stavebny priemysel dokaze vykopat medzi tymi piliermi jamu a zakryt ju
S tym US velvyslanectvom ... bohuzial, snad sa niekam konecne prestahuju ...
tr3mp: Tvoj navrh na mi dost paci.
Podzemna zastavka pod Novym mostom... neviem, ci to bude mozne, aby most pri kopani ostal stat. A velvyslanectva na Hviezdku nebudu chciet mat pod nosom eliny.
Keby sli elektricky do Petrzalky po Starom moste, moznym problematickym miestom by bola krizovatka na Safarikovom namesti, preto by som situaciu navrhoval vyriesit nasledovne:
Hlavna cesta z Vajanskeho nabrezia na Dostojevskeho rad by prechadzala popod krizovatku podjazdom. Odbocenie aut na Stary most by nebolo mozne, tam budu elektricky a auta budu mat k dispozicii most Kosicka. Takisto by nebolo mozne autom odbocit na Sturovu (tento smer je aj tak malo vyuzivany). Odbocenie zo Sturovej na Vajanskeho nabrezie by zostalo prakticky nezmenene a smerom na Dostojevskeho rad najskor rovno (ako keby na Stary most) a potom sluckou doprava a do cestneho podjazdu pod Safkom. Toto je nutne na to aby sa uplne eliminovalo urovnove krizenie elektriciek a cestnej dopravy.
Samotna elektrickova doprava by bola organizovana nasledovne: Trat z Petrzalky by viedla rovno na Sturovu v urovni terenu (ale pretoze cesta by viedla podjazdom, krizenie by bolo mimourovnove). Hned za Starym mostom by poza Umelku odbocovala dvojkolajna trat na Pribinovu (do zony Pribinova). A poslednou tratou by bola spojka z Pribinovej na Sturovu.
Zastavka Safarikovo namestie by bola trosku blizsie k mostu (asi v urovni sucasneho parcika), aby bolo mozne umiestnit obidva nastupne ostrovceky, elektrickovu zastavku a navyse este jeden pruh vozovky zo Sturovej. Cela trat by sa vsak pri parciku musela posunut o jeden pruh smerom k nemu.
Pri takomto rieseni by bolo mozne zriadit aj vyjazd z cestneho podjazdu v smere Vajanskeho nabrezie Pribinova, ak by sa to uznalo ako potrebne. A dalsou vyhodou je moznost zriadenia cyklocesty zo Stareho mosta, s urovnovym krizovanim elektricky, ktora by pokracovala dalej po Sturovej (v priestore sucasneho malovyuzivaneho pruhu pre auta v smere do centra) - preto aj navrhujem zastavku elektriciek pri parciku a nie na povodnom mieste.
Opustila by sa trat po Vajanskeho nabrezi (ta sa mi tam bohuzial z priestorovych dovodov nevojde Ako suvisiaca stavba by bola prelozka trate po nabrezi. Z Jesenskeho ulice by pokracovala priamo po juznom okraji Hviezdoslavovho namestia (tam sa naviac elektricky velmi hodia). Tesne pred Rybnym namestim by vosla pod zem a pokracovala zhruba priamo, az by kusok za Novym mostom (za krizovatkou) vysla na povrch do koridoru v strede cesty. Zastavka Novy most by bola podzemna a umiestnena zhruba v priestore autobusovych zastavok pod Novym mostom.
Na tento navrh samozrejme nadvazuje riesenie dalsich casti elektrickoveho systemu (ktory mam tiez celkom premysleny Premyslal som nad tym uz pomerne dlho, tak sa mi to vidi ako dost optimalizovane riesenie.
Celkom by ma zaujimalo, co o tomto mojom ciastkovom navrhu sudite vy, tak mi dajte vediet, bud na mail alebo este lepsie do diskusie
to Hroch: no ja nechcem vylucit uplne podpovrchove vedenie. Kade by som si to predstavoval ti este nepoviem. Som o tom tak velmi konkretne nepremyslal. Tiez som bol podobneho nazoru ako ty, ale poznam ludim, ktorym som potom ukazal petrzku, a povedali, ze miesta je dost. Ale som to nekonzultoval este. Okrem toho si myslim, ze ci uz metro, alebo elina, ze by kludne mohli stacit dve vetvy, s tym, ze ved predsa vetva nemusi ist takmer uplne rovno - moze mat aj obluky a podobne (samo, nie take ako maju sucasne eliny).
A este sa priznam, ze ked som prisiel na tieto stranky prvy krat, tak som bol uplne za metro a o eline ani pocut. Ale ako som sa podozvedal rozne veci - popozeral, tak som zmenil nazor (sice nie o 180°), ale zmenil .
andy008: ja netvrdim, ze by sa nedali, ja sa len teoretizujem o tom kde. lebo ak vylucime podpovrchove vedenie v niektorych usekoch, fakt ostava len koridor metra po technopol, technopol-terno-tesco-panonska cesta, technopol-chorvatske rameno-vysehradska-janikov dvor pripadne s odbockou k nemocnici a povrchovo sa da aj na useku sustekova-eu-dolnozemska-janikov dvor (aj ked to by asi ochranari skolabovali, hehe)...
zabudol som este na nieco? cisto teoreticky by sa dala este vybudovat alternativa popri zeleznicnej trati stary most-zst petrzalka-carrefour-panonska cesta-janikov dvor...
ja viem, ze tri vetvy nie su malo, ale ked sa na to pozrieme z realneho hladiska, iba hlavna vetva (popri chorvatskom ramene) ide cez husto osidlenu oblast. ostatne dve by petrzalku takmer obchadzali... a inac by sa podla mna povrchovo viest nedali, lebo ide o chaoticky a husto zastavane oblasti bez pouzitelnych koridorov...
Mna by zaujimalo, ako to je so zenami - vodickami trolejbusov. Tiez musia mat vynimku od ministra, alebo mozu soferovat trolejbus bez nejakych povoleni? A co elektricky?
[ziarovka] Viete ze v Argentinskom meste Rosario sa planuje vystavba novej elektrickovej siete na rozchode 1000 mm? Elektricky tu premavali v rokoch 1906 az 1963.
Ad:Turbo,Andrej(Anndy008)
Nie, nie som-aj ked asi nic by som si nepriala viac Totiz, tie vozy su mi nieco-vyznie to mozno hlupo-ako isty "druh rodiny". Stravila som po ich boku 13 rokov, da sa povedat, ze som medzi nimi a ludmi okolo nich vyrastla. Kolkokrat som ratala, kolko este ostava, kym budem mat 21 a budem sa moct oficialne uchadzat o miesto vodicky . Vodicak na nakladiak som urobila v 1993-om a uz ostaval len maly detail-KDE zacat. Napisala som do redakcie TRUCKERa a ako odpoved som dostala zalahu dopisov, zo Slovenska, z Ciech, od profesionalov i proste len od fanusikov dopravy, muzov, zien-a medzi listami i dve ponuky na miesto vodica nakladneho automobilu-dokonca jednu mi dorucili priamo domov do ruk V tom case som pracovala v tlaciarni pri PC na smeny. Moj buduci sef bol vynikajuci clovek a dal mi moznost unho zacat-najprv som jazdila brigadne popri zamestnani v tlaciarni a po 10 mesiacoch som vo firme nastupila ako vodicka LKW do trvaleho pracovneho pomeru. Jazdila som pre firmu este pol roka-potom sa mi zmenila rodinna situacia a musela som z firmy odist. Neskor sa mi narodila dcera a po styroch rokoch som ostala s nou sama a podotykam i bez prace. Skusmo som obisla aj kompetentne vrstvy u nas v BEUSE-dostala som vsak uzasne dispozicie-vobec nebol problem to, ze kvoli dcere potrebujem robotu na jednu smenu, ani to, ze nemam dvojrocnu prax za posledne obdobie-iba to, ze som ZENA
Totiz-kolegyne jazdiace u nas na busoch vraj maju vynimku od ministerstva dopravy, ktoru pre ne vybavoval podnik-ja som zvonku, takze priamo ako vodicku ma prijat nemozu, ako zenu ma nemaju moznost zamestnat v BEUSE na inej pozicii-a kym nebudem "in", vynimku od ministerstva nedostanem
Takze tak
Ad: 4507, 4510
Poznam dievcata na nasich busoch-v Petrzalke na 4. kolone mame na klbakoch tri-na 1. kolone je jedna a asi tri ci styri su este v krasnanoch na kratkych
Nuz, ktovie mozno sa raz aj ja dockam
A navyse, i ked mam inu pracu-a podotykam, ze vynikajucu ,priatelia ostavaju
To turbo: no, ze na 4507 (nebol som si isty, ci nahodou aj nie na 4510) jazdieva casto zena som vedel. Len ci je to "nasa" Z .
No a tiez tie dva busy su najlepsie udrziavane i283 po reko. Napr. s takou 4508, ci 09, alebo 1508/15/vsetky ostatne sa neda vobec porovnat. Okrem tych dvoch su ostatne dost zle na tom.
V hmmm pondelok to bol tusim, sa na Ruzinovskej pokazila nejaka salina. Potom som uz len videl supravu 7105+7079, takze pokazena bola asi 7105-ka. Trvalo to 15 minut, na Trnku sa ani nedostali vsetci ludia do vozov :))
Z: Ty si vodicka autobusu??? Lebo ak ano, ja som vcera siel v 88/1, voz c. 4507 (fakt prekny bus). Ani by som si nejao extra nevsimol, ze kto tam vpredu sedi, ale na jdenom semafore som pocul motor, ze tlaci vzduch (proste vpredu niekto pridava plyn . Pozrel som dopredu a tam sedela taka zena.
P.S. - ty mavas busy 4510 alebo 4507? Neviem, ale za jednym z nich vidavam pravidelne nejaku zenu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hroch
zabudol som este na nieco? cisto teoreticky by sa dala este vybudovat alternativa popri zeleznicnej trati stary most-zst petrzalka-carrefour-panonska cesta-janikov dvor...
ja viem, ze tri vetvy nie su malo, ale ked sa na to pozrieme z realneho hladiska, iba hlavna vetva (popri chorvatskom ramene) ide cez husto osidlenu oblast. ostatne dve by petrzalku takmer obchadzali... a inac by sa podla mna povrchovo viest nedali, lebo ide o chaoticky a husto zastavane oblasti bez pouzitelnych koridorov...
alebo trepem? uvedomte ma, ak kecam blbosti...