Ide aj o firemnú politiku a myslenie... KeĎ som išiel minule AVION-busom (prevádzkovateľ: Blaguss) do Ikea, autobus bol už úplne plný a chceli nastupovať ďalší a ďalší ľudia, dokonca jedna baba s kočíkom.. Tak im vodič cez mikrofón povedal, aby sa už nepchali do autobusu (teda povedal to slušne: "nenastupujte mi do vozidla, lebo je už plné).. Jasné, že všetci na to kašlali.. ale ide o princíp.. toto ti nepovie žiadny vodič DPB. Prečo? Lebo na to nie je vyškolený, nikto z nadriadených mu to nepovedal...
Bol by som mooc prekvapený, ak by to podobne fungovalo aj v DPB...
Pokiaľ je päťminútový náskok mimo východziu zastávku podľa teba včas, tak máš úplnú pravdu. Preto doporučujem, aby si sa odsťahoval na dedinu, kde sa budeš môcť osemkrát denne v pracovný deň odviezť krásnym novým červeným autobusom za 2,- SKK/km a keď si vyberieš dobrú dedinu, tak ti možno niečo pôjde aj v nedeľu. Ja radšej ostanem v meste, kde sa za 600,- SKK mesačne budem môcť voziť plesnivými vrakmi každých 5 minút.
presne... hoci z ciest DPB nemozes obvinovat, takisto vodici su taki ako vo vsetkych oblastiach zivota - vsade nejaky debil ale su aj taki ktorym by som dal trojnasobne premie...
ale inak mas pravdu... nezabudem na to ked bola kalamita 30.12.2005... eliny nechodili, ND ziadna... isiel som SAD zastavku... autobus z PK meskal maximalne 2 minuty (vtedy este stara Karosa s novymi maskami - ale aspon to nebol plesnivy CNG vrak)... vypytal som si listok na nivy... a bez problemov dosiel...
merat sice moze ale urcite to nezohladnia na CP....
preco potom musia 20ky jazdit 40kmh medzi DNV a Dubravkou? keby boli v DPB ohladom chrono pilny ako vcelicky uz davno je tam chrono taka ze mozu ist 75kmh...
dalej mi vysvetli ako je mozne ze z Lafranconi k Botanickej trva 5ke cesta 1minutu ale 9ke 2minuty.... aha, asi bola zapcha ked merali 9ku...
Načo mi je prosím ťa "akceptovateľný interval a tarifa", keď sa plesnivý vrak pokazí a vypadne ich viac za sebou takže mi dlho nepríde na zastávku NIČ ?????
Ja by som bol všetkými desiatimi za takéto riešenie. Podľa mňa taký Blaguss alebo niekto iný by to určite dokázal robiť lepšie. A myslím si, že cestujúcich je dosť veľa, autobusy sú dosť vyťažené (a nielen autobusy).. Ak by sa aj o trochu zhoršil interval, vždy by som bol radšej, keby mi došiel čistý nový autobus.
A ako som už napísal v dispečerskom fóre, už ma nebaví jazdiť žiadnym dopravným prostriedkom DPB..
Staré vraky, špina, graffiti, nervózni vodiči, teplo v celom voze, NESCHONÍ vodiči ktorí nevedia dať prednosť tam kde majú (nehovorím, že všetci), neustále nehody...
Okrem toho STRAŠNE pomalé električky.... zápchy, rozbité cesty... mám pokračovať?????
Sú opodstatnené? Dnes som videl, ako od OD Saratov išiel klbák a ihneď za ním aj kraťas (podľa CP mal ísť až minútu po ňom). Cestujúci si mohli vybrať, do ktorého nastúpia...
Ani jeden voz nevyzeral byť nejak príliš plný a pochybujem, že by sa to "Pri kríži" nejak radikálne zmenilo... Alebo má Volkswagen požiadavku, aby každý cestujúci na L26 mal miesto na sedenie? ?
Ten kraťas prichádza z akej linky a kam po vykonaní toho polovičného kola pokračuje? Alebo to je ZV, ktoré povinne vykonáva tento posilový spoj L26?
----------------------------------------------------------------------
VOZIDLÁ AUTOŠKOLY DPB
Bolo by možné v mimoriadnom prípade vypraviť na bežné linky MHD aj vozidlá určené na autoškolu? Všetky (ak sa nemýlim) majú aj miesta na sedenie asi tak ako aj bežné vozy.
Keď bola 30.4 tá výluka trolejbusov na juhovýchode mesta, písalo sa tu niečo v tom zmysle, že "jazdilo všetko, čo malo 4 kolesá". Ale tie autoškoly nejazdili. ?
Koľko ich je kusov (autobusy, električky, trolejbusy)? Pokiaľ viem, jedna K2S 712x (v civilnom nátere) tak jazdila (alebo stále jazdí), tuším na 13-ke som s ňou raz išiel...
Taký voz evč. 8002, keby prišiel napr. na L20, to by bolo iste zaujímavé. Tie záclonky na oknách by sa v tomto horku iste hodili. ?
Nepochybne zaujímavo by podľa mňa vyzeralo také sci-fi, keby napr. na L151 v prípade poruchy Sprintera nasadili dispečerský Citroen. Čo také zaujímavé so 4-mi kolesami ešte DPB má, že by na takej nízko vyťaženej linke teoreticky mohlo zastúpiť minibus? ?
----------------------------------------------------------------------
PROBLÉM ZASTÁVOK NA ZNAMENIE
Tak mi napadlo, keď tam cestujúci čaká a idú za sebou 2 busy a nevidí na ich čísla do diaľky a zamáva, majú tam zastaviť oba vozy? Neraz som na zastávke "Polianky" videl ako napr. 34-ka zastavila a za ňou idúca 83-ka (alebo 20-ka) automaticky nezastavila. Čo ak cestujúci potreboval ísť práve na tú 83-ku
Sú vypracované (a ak, tak dodržiavajú sa) nejaké smernice ohľadne zastavovania na zastávkach na znamenie?
Napr. ak dá cestujúci na zastávke vodičovi pokyn rukou, aby nezastavoval no zároveň tam viditeľne stojí aj druhý cestujúci, ktorý žiadny pokyn nedáva, vodič, predpokladám, že má v takom prípade zastaviť. Mám pravdu?
Melieš o veciach, o ktorých nemáš šajnu. DP chrono pravidelne meria. By ma zaujímalo, ako by si chrono v mestskej premávke spravil ty. S tvojimi premúdrelými rečami by si sa veľmo dobre hodil do tej budovy pri Hrade.
Jasné, že nemusia jazdiť 40, keď si v pohode dovolia nadbiehať 5 minút. Sorry, ale navážaš sa do vecí, ktorým ani za mak nerozumieš. Však sa prihlás na SDKÚ, nahraď neschopné vedenie, kúp sto nových autobusov obratom ruky...
ale aspon si mozem byt isty ze mi aj v zime rano pride na cas novy cisty autobus, ktory sa len tak nepokazi.... a nie ze mi pride rozhegana kratka CNG karosa kde trcia kable, vysklbane calunenie, dografitovane okna a este je cely bus kriklavej farby oblepeny debilnymi reklamami... ktore su aj tak na prd lebo DPB je stratovy
Je trocha rozdiel medzi financovaním prímestskej dopravy a MHD. Kým súkromná SADka podpíše zmluvu o výkone vo verejnom záujme na určitý počet vozkm. (ktorý si kraj môže dovoliť) s tým, že výška dotácie bude vypočítaná podľa vzťahu Dotácia = náklady + zisk - tržby. Ak je všetko správne vykalkulované kraj musí na základe tejto zmluvy financie vyplatiť. Ak môže SADka hroziť súdmi.
Kdežto mestom vlastnený DP dostane objednávku na cca 43 mil. vzkm a financií len toľko, koľko poslanci uznajú za vhodné. Vedenie DPB z týchto financií musí vyžiť a ak sa im nepáči, tak ich vymenia (však straníckych "odborných" kandidátov, ktorý si chcú zarobiť 100tis. mesačne je dosť).
Slovenské Linky sú ziskové? Buhehehe. Mimochodom, ja nechcem ziskovú rebrandovanú firmu, ktorá chce za 4 km 9,- SKK. Sorry, ale Ty z ekonomického hľadiska vôbec netušíš, o čom hovoríš. Rebranding prebehol z peňazí investora, ktorý ich SAMOZREJME chce späť aj s príslušným ziskom.
zabudol som dodat ze kvoli tomu ze DPB je N E S C H O P N E to jednoducho zmerat a namiesto toho necha vodicov jazdit s meskanim/predstihom a cestujucich frflat
Myslíš? Takisto, ako sľubovali metro pred dvadsiatimi rokmi, novú rýchlodráhu včas, 70 nových električiek, zlepšenie sprejerskej situácie zachovanie linky č. 155 a kedysejšie vytvorenie L55 z Filiálky do Vajnor. A čo je? Nič. Čiže aj to prečíslovanie treba brať s rezervou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike