Reakcia na: S499.1023 #62742:
Ja nehovorím, ktorá z tých dvoch prevádzok je lepšia alebo horšia. Prazvláštne úlety majú tam aj tam. Môj osobný názor je, že mnoho dobrého v Bratislave by, v rámci celkového dojmu z MHD, Košice aj predčilo, no stav vozidlového parku v Bratislave, ktorý je suverénne najhorší zo všetkého čo možno nazvať v tejto republike MHD-čkou, ten náskok dosť minimalizuje.Re #62747 eripmav: No... zase to nelíčme tak, že Bratislava je jediné mesto v SR s heroickým magistrátom, ktorý sa s neprajnou dobou popasoval celkom nezvyklým spôsobom, a síce že začal sám dotovať MHD.
Obávam sa, že VÚC priamo nedotuje MHD v žiadnom slovenskom meste (opäť mám na mysli zhruba to, čo sa MHD-čkou bežne nazvať dá).
pete
Ale najprv si ujasni, co vlastne vies. Lebo najprv pises ze cim vacsia hustota, tym viac penazi. Potom pises presny opak. Najprv pises o mestach, potom o VUC.
Trocha vysvetlenia k tej hustote pri VUC. Ak mas na uzemi 100km2 20 dedin s 5000 obyvatelmi dokopy a obsluzis ich s 5-timi spojmi, ktore su vzdy preplnene, netreba ti dotaciu taku ako rovnake uzemie s dvoma dedinami a 50-timi obyvatelmi, kde ledva zaplnis jeden spoj. Pritom naklady na ten jeden spoj su ± rovnake.
A k mestam. Keby kazde mesto dostavalo na obyvatela rovnako, tak male mesta sa topia v peniazoch a velke by nemali ani na verejne osvetlenie. Skus nad tym porozmyslat....