Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na jednej strane je dobré, že sa ľady výstavbou električky do Petržalky pohli, no na druhej strane je tu otázka čo ďalej. Uvažuje sa určite o pokračovaní ďalšej etapy tohto systému neprávom nazývaného nosným (ten musí spĺňať čo najrýchlejšiu obsluhu celého mesta, zastávky vo väčších vzdialenostiach) v centre pod zemou a za centrom bude pravdepodobne nadzemný. Predpokladajme, že za centrom to už bude po vybudovaných tratiach. V centre pod zemou budú zastávky vo väčších vzdialenostiach, no za centrom na už vybudovaných tratiach v klasických malých vzdialenostiach, takže doprava sa urýchli iba pri jazde centrom a v Petržalke. O rýchlom spojení celého mesta navrhovanou električkovou dopravou nemôže byť ani reč. Úlohu nosného systému môže spĺňať metro, alebo rýchlodráha tzv. S-bahn. Ich nevýhodou je však financovanie výstavby a tu je kameň úrazu. V Bratislave by už metro bolo dávno a je to pre rýchlu prepravu cestujúcich najlepší variant. Dnes sa stačí previesť električkou napríklad z Rače do Dúbravky (vreloodporúčam na zabitie času). Cesta touto linkou trvá päťdesiat minút a toto je na zamyslenie. Keď odbočím, v Bratislavskej MHD možno nájsť mnohé iné absurdity. Intervaly nočných spojov (V Prahe jazdia električky v noci každú pol hodinu), príklad linky 59, ktorá v smere z Rače nestojí poobede na Straromestskej, takže pri tejto expresnej linke sa musí človek pri ceste do mesta zbytočne previesť do petržalky, alebo cesta z Tbiliskej do Vajnor, ktorá je namiesto jedného spoja zabepečovaná dvoma a to linkou 52 z Tbiliskej na Paseky a linkou 54 od Sklabinskej na stanicu Vajnory (zbytočný prestup), 20 minútove intervaly električkovej linky 5 cez víkend a takto by sa dalo pokračovať ďalej. Je pravdou, že súčasná ekonomická situácia je náročná, no to neznamená, že tieto veci sa nemôžu do budúcnosti riešiť. Týka sa to aj normálneho nosného systému pre Bratislavu.
Reakcia na: Vševedko samofandivý #41747:
Ten interval 1 min., to si snad nemyslel vážne ? Ak budeme mat intervaly cez špičku aspon také ako su v Ostave cez víkend tak budem úplne happy. Tá minúta je Sci-fi, ktoré môžeš iba ty napísať!
Reakcia na: fobust #41740:
to máš úplnú pravdu, pokial to nepojde ale pod zem tak...Zo skúseností je to ale tak, že pokial sa to neurobí teraz, tak asi nikdy a toto čo sa buduje bude trvalé provizorium, bohužial ?
Reakcia na: fobust #41739:
Ako keby dnes boli dáke super inrevaly...
Chod sa večer povozit ale cez víkend....a ešte sa tie intervaly aj nedodržuju
vy ste tu vsetci taky mudry ako ten vaš generalny kazdy den cakam kedy zanikne toto ubohe mhd pod vedenim blba
Reakcia na: Jonny #41735:
Ešte raz sa pýtam ja: Koľko je podľa Teba potrebná kapacita pre trasu Janíkov Dvor - centrum? Ak tvrdíš, že viac ako 20000 (ktoré električka zvládne), tak to niečim podlož! Ja si osobne myslím, že to bude skôr tých 15000.
Reakcia na: aNTI #41764:

Ja to radsej nekomentujem. Zatial. Nechcem tu pisat skarede slova, ale nesuhlasim s mnohym co sa tam prezentuje ako "uspech" jeho vedenia.... ?
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1956244

..."nasadenie duobusov na Dlhé diely, ktoré budú vedieť ťahať do kopca." ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: fobust #41762:
Každú poslednú stredu v mesiaci? Tak to pochybujem. Vyhliadkové jazdy sú vzácne a v súčasnosti (posledných a budúcich pár mesiacov) aj nemožné, nakoľko jeden vozeň (z trojvozovej zachovanej hist. súpravy) je vraj na "generálke" a ostatné to tiež čaká.
Ako Vševedko spomínal, reč bola o "reko" súpravách 8171M, ktoré už dávno mali byť z trasy C stiahnuté, ale ešte stále sa jedna-dve-tri denne objavujú ?

All: Sorry za OT, ja viem, pražské metro by sa malo rozoberať inde...
Reakcia na: Isidor #41759:

Na linke C sa da odviezt aj starymi ECSkami. A to aj v sucasnosti! Kazdu poslednu stredu v mesiaci ci kedy. ?
Reakcia na: Vševedko samofandivý #41760:
Odkedy? Tak som asi dnes okolo druhej mal nejaké halucinácie... 😃
Isidor:Ak si si nevšimol,tak 8171M sa už odsťahovali na A.
Reakcia na: Papyr #41753:
"...a zaroven na linke C nejazdi nic ine."
Ehm. Ehm-ehm.
? ?
Reakcia na: Papyr #41753:

1. Ano.
2. Ano.
3. Bolo to sem politicky pretlacene. R1 boli urcite lepsie vozy ako ruske metro, technologicky z 1930-tych rokov. Minimalne po mechanickej stranke. A to plati aj pre "moderne" 81-71.
4. Ano.
5. Ano.
Reakcia na: fobust #41756:

Trosku som to skomolil. Takze mali nizsiu hmotnost, co vies. Ono to boli take "polotazke" a mali premavat aj v kratsich supravach - dvojvozove s pripadnym rozsirenim na stvorvozove supravy. Projektovane boli na max. dlzku troch dvojiciek, cize 6 vozov. Pokial viem, tak ruske metro premavalo najkratsie ako 3 vozove. Zato viem aj o pripadoch, ked jazdili 5 vozove supravy T3. ?
Reakcia na: Vševedko samofandivý #41749:

Ale mali vies uplne inak ako neskorsie tazke metro. Ano, boli to principom takze vozy, ale lahsie ako Ruske hovada. Vid Nuselsky most v prahe, ako bol dimenzovany na R1 a ako v nom duneli rukse masiny.
Ake linky by Vam najmenej chybali pri chystanom redukovani pripadne skracovani ?
Reakcia na: fobust #41742:
Trosku upresnim: 1) v Prahe nemalo byt metro vobec, mala tam byt podpovrchova elektricka. Podla toho sa aj staval usek Vysehrad-Florenc a napriklad "ostrovnost" stanice Hlavni nadrazi je toho produktom.
2) ked bolo politicky rozhodnute o stavbe tazkeho metra, bola vyvinuta jednotka R1 pre toto tazke metro. Bola sice tazka, ale nie taka tazka, ako mytiscinske ingoty. Slo tam hlavne o Nuselsky most, ktory bol povodne projektovany pre lahku elektricku a boli obavy, co s nim urobi tazke metro, tak sa vymyslela "polotazka" R1.
3) Rusi sem napchali svoje Mytisciny.
4) po 25 rokoch od zaciatku premavky uz musel byt Nuselsky most opakovane vyluceny z dopravy.
5) Opat kvoli Nuselskemu mostu boli vymenene stare Mytisciny za nove jednotky M1, ktore su lahsie. Tieto jednotky sice maju v buducnosti jazdit vsade, dnes jazdia iba na linke C a zaroven na linke C nejazdi nic ine.
Jonny, v akom roku žiješ? Pýtam sa lebo, keby si žil ako ostatní v roku 2005, vedel by si, že ťažké metro ,,vychádza z módy" a to, že pre BA je úplne zbytočné.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.