Interrail som nikdy nemal, ale ponúknem pár všeobecných tipov:
Na dopravu do Švajcu je praktický railjet Bratislava-Zurich: prejdeš na jeden šup slušné vzdialenosti a takmer stále máš parádne alpské scenérie.
Za týždeň sa nedá vidieť celú Európu, čiže záleží, ktoré končiny ťa lákajú kvôli zastávkam na prespatie, sightseeing, vybláznenie sa v meste / mori / lese. Na severe sa to dá spojiť s nejakou špecialitou typu vlakový trajekt alebo kodanský most cez more, no a smerom na juh samozrejme trate cez menšie i väčšie pohoria, okolo jazier či po pobreží.
Pri TGV si imho zváž, čo od toho čakáš. Ak stačí previezť sa, je to zaujímavé. Pozorovať krajinu mi ale úplne nevyšlo - z celého Francúzska medzi Lille a Montpellierom si pamätám akurát monotónne lúky, polia a dlhé zárezy. To už ma viac oslovili juhobelgické údolia, kde je Dinant, Namur, Liège.
Kvalitné zónové členenie TTSK: Veľký Grob je na mape v zóne 645 identicky s číslom zóny IDS BK, ale podľa cestovného poriadku je v zóne 650, a tým pádom na linke každá obec je v inej zóne, čím sa predražuje cestovanie.
Ahojte, podarilo sa mi uspieť v programe DiscoverEU, čiže som vyhral Interrail na 7 dní z 30. Poznáte nejaké zaujímavé trasy/trate po Európe, ktoré by som mal vidieť? Hneď mi napadla Bernina Express ale rád uvítam aj ďalšie tipy
+ ktorými vlakmi (súpravami) sa oplatí ísť? Určite pokukávam na railjet, ICE, TGV, ktoré ešte by ste odporučili?
Na Mliekarenskej odbočí doprava do Ružovej doliny, potom doľava na Miletičovu, doľava na Prievozskú a pri Telekome doprava, kde obslúži zastávku L70 (smer Biskupice). Odtiaľ potom rovno na R7.
Čaká sa podobne po celom meste no na Riviére nemusíš riešiť prechody cez cestu či nadchody , podchody.
Inde aj dlhšie lebo máme stále večer rozbité intervaly električky vs. busy na konečných.. 10min. vs. 15 - 30 min.
Možno sa výkony nezmenili, ale postupne narastá aspoň kapacita vozidiel. Aspoň opticky to tak pôsobí, lebo sólo električky tu už nejazdia, K2x len v malom rozsahu, u trolejbusov pribudlo kĺbových liniek...
Poznam velmi dobre staru situaciu a riesenie semaforov na starej Molecke.
Ak elektricka z centra stala na CSS Riviere a naskocila jej potom zelena tak ked prisla k zastavke tak naozaj chodci aspon z prednej casti stihali zelenu vlnu cez 3 prechody - elektrickovy, Karloveska, Molecova bez bežeckych sil. Ak vsak elektricka prisla neskor k zastavke tak uz na Karloveskej chodci nedostali zelenu ale spravidla chodili na cervenu lebo zelenu mali akurat auta z Dlhacov ktore mali prehnanu dlhu zelenu . Nasledne stihli chodci zelenu cez Molecovu k zastavke 32/33.
Prehnane dlhu zelenu vlnu z DD pre IAD potom skratili a boli urobene 2 kratke zelene pre chodcov z eliny cez Karlovesku v 1 signalnom plane.
Akú zelenú vlnu? Za "starých čias" si šprintoval cez dva prechody na červenú, lebo signálne plány boli nastavené tak, že kým by si sa dočkal zelenej, tak na Dlhé diely odíde aj tri trolejbusy (zámerná hyperbola).
Na tom uzle prestupujem pravidelne a nikdy by mi nenapadlo, že výstavba súčasného terminálu priniesla zhoršenie prestupov.
Vybudujeme drahy prestupny uzol, aby sme ho doj..ali dlhymi prestupmi a ked sa ludia a mestska cast stazuju, mesto a DPB hraju mrtveho chrobaka #CastejsieAkoMetro
Za "starych cias" si ten trolejbus aspon z elektricky stihol, kedze si mal zelenu vlnu a prisiel na zastavku pred nim. Takto ti ujde v momente ked zastavuje elektricka.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko
Na dopravu do Švajcu je praktický railjet Bratislava-Zurich: prejdeš na jeden šup slušné vzdialenosti a takmer stále máš parádne alpské scenérie.
Za týždeň sa nedá vidieť celú Európu, čiže záleží, ktoré končiny ťa lákajú kvôli zastávkam na prespatie, sightseeing, vybláznenie sa v meste / mori / lese. Na severe sa to dá spojiť s nejakou špecialitou typu vlakový trajekt alebo kodanský most cez more, no a smerom na juh samozrejme trate cez menšie i väčšie pohoria, okolo jazier či po pobreží.
Pri TGV si imho zváž, čo od toho čakáš. Ak stačí previezť sa, je to zaujímavé. Pozorovať krajinu mi ale úplne nevyšlo - z celého Francúzska medzi Lille a Montpellierom si pamätám akurát monotónne lúky, polia a dlhé zárezy. To už ma viac oslovili juhobelgické údolia, kde je Dinant, Namur, Liège.