Včera som videl, že DPB pristupuje zodpovedne a citlivo k zmene názvu zastávok. Jeden spoj po novom, druhý po starom. Takzvane pomala aklimatizácia cestujúcich.
Od včera v premávke nová L622 do novej štvrte v Bernolákove, len taký detail: zastávky Okružná a Osiková ešte nie sú dokončené, chýbajú označníky a chodník je len zo štvrtiny osadený. Zrejme kvôli autobusom, ale odstránili spomaľovače.
Zisková pre štát je. Stratová je pre daňových poplatníkov.
Fuň fact je, že prvá nesúkromná verejná doprava v usa vznikla vznikla až v roku 1912 v San Franciscu. Dovtedy v usa fungovala MHD na podnikateľské riziko. Až neskôr bola zabavená, často podvodom. Napr. v NYC nebolo prevádzkovateľovi dovolené navýšiť cestovné o infláciu. Mesto biznis prevzalo a cestovné zvýšilo.
V NYC vlastne použili rovnakú zámienku ako dnes, keď si chce politická trieda rozšíriť biznis o výstavbu bytov alebo zoštátnenú energetiku. Rast cien.
Nejde len o náskok. Ide aj o to, že keď vodič pristaví vozidlo vo východzej stanici tak, aby odišiel presne včas, tak pri nástupe ešte applístky neplatia. Neviem ako v IDS BK ale v PID tak, že vodič mávne rukou smerom dozadu a nepitvá to. Stačí mu, že vidí nejaký QR kód.
Wow. To je dosť slušný brutál, rušiť bez upozornenia posledné vlaky. Dosť by ma zaujímalo čo spravili s cestujúcimi. Tým EC som pôvodne mal ísť.
V ZSSK sa až včera dozvedeli že sa bude meniť GVD?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Inak krásne si ilustroval aj zhoršenie čitateľnosti cieľa.