BA-TT v súčasnosti treba na vlak 9-zónový lístok: 100, 101, 510, 520, 545, 640, 650 a 666; ak niekto ide iba z Rače(tam však rýchliky ani REXy nestoja), tak 7-zónový. Takže minimálne BA-TT sa mýliš. Pre ostatných: prečo to u susedov v IDS JMK funguje?
Na ktorej trase je rýchlik o 3 (aj ked obrazné) minúty rýchlejší?
Trnava - Hl.st 29 minút versus 43/46 (REX a Os)
NZ - Hl.st (EC) 52 vs. 75/90 (REX a Os)
Galanta - Hl.st 33 vs. 43/48 (REX a Os)
Kúty (EC) - Hl.st (cez výluku) 42 vs. 70 minút.
+ Netreba zabúdať na to, že REXy jazdia iba v špičkách. Na takej 130 je v sedle a cez víkend bez R krásny 120 minútový takt.
Ak pod ňou rozumieš pásmovú obsluhu, tak sa niečo kuchtí. Lebo to, že dnes sa denní dochádzajúci vyvážajú v rýchlikoch, lebo sú o 3 minúty rýchlejšie, nie je priaznivé (zároveň je to ale nie pekné vysvedčenie zainteresovaných strán, lebo ten rýchlik je asi predsa len spoľahlivejší ako osobný vlak) ako z hľadiska kapacity, ktorá je potom na celej zvyšnej trase rýchlika nevyužitá, tak aj z hľadiska finančnej náročnosti a riadenia dopravy.
Keď bude existovať expresná vrstva v regionálnej doprave, môžeme sa o tomto postoji baviť (asi budem stále nesúhlasiť, ale budeš mať nejaké dobré argumenty). Kým neexistuje, sú "diaľkové" vlaky relevantnou základnou obsluhou aj pre spomínané regionálne trasy.
EC príplatky v prvom rade už takých 20 rokov nemali existovať, to je nezmyselný prežitok. Najmä keď sa ZSSK tvári že tie vlaky sú primárna základná obslužnosti pre Kúty, Zámky a Štúrovo. Z tohto hľadiska by tiež bolo žiadúce ich integrovať do IDS.
Pri Galante a Trnave je to zložitejšie. ZSSK sa stále tvári že regionálni cestujúci tie vlaky "zneužívajú" a majú ísť dostavníkmi ktoré tu trasu prejdú za dvojnásobný čas. S tým sa potom ťažko hľadá nejaké riešenie - samozrejme každý normálny človek pôjde z Trnavy rýchlikom, ale tie sme z IDS vylúčili lebo by to niekto mohol zneužiť. Tým pádom je IDS tarifa do TT prakticky nepoužiteľná, okrem sadistov a šotoušov (čo sú kategórie ktoré majú značný vzájomný prienik :D).
Premýšľam nad tým, že by sa diaľkové vlakové spoje zapojili do IDS BK, čiže to by znamenalo napríklad že v EuroCity Metropolitan by sa dalo cestovať za tarifu IDS BK, čiže s lístkom na to určeným.
Dotýkalo by sa to spojov EuroCity Metropolitan na trase BA - Kúty, R Tatran na trase BA - Trnava, R Urpín na trase BA - Galanta. Tam siahajú zóny IDS BK.
Porovnanie ZSSK a IDS BK tarify ako príklad:
Trasa BA - Kúty cez ZSSK tarifu pre dospelého bez zľavy vyjde na 4,45€. S IDS BK tarifou, teda papierovým lístkom na neobmedzený počet zón by to vyšlo na 4,10€.
Trasa BA - Trnava:
ZSSK tarifa: 2,55€
IDS BK tarifa - 6 zónový papierový lístok: 2,50€
Osobne si myslím, že by to bol dobrý nápad, cestujúci by mali na výber aj keď iba na vybraných trasách. Aj keď pri EC by to bolo asi ťažšie realizované keďže EC príplatky a podobné veci, ale dá sa to poriešiť.
Hento skorej vyzera ako sest a pol pripomienky, kazda stokrat.
Som velmi zvedavy, ako to dopadne, lebo hlavne v tej prekopanej S60/REX60 vidim vyhody, ale tym, ze sa ich nikdo z ministerstva ani zo zssk nesnazil odprezentovat, vysvetlit a obhajit, sa voci nim vela ludi buri a takto to vyzera...
Možno som sa nepresne vyjadril, ale nemyslel som to tak, že by po roku 2013 l. 7. v nedele alebo sviatky vôbec nepremávala, myslel som tak, že len vo vybrané nedele alebo sviatky. Napr. v tebou pridanom odkaze sa jedná iba o 06.01.2019.
Od novembra 2011 do júna 2013 premávala l. 7 (dispečersky riadená) každú nedeľu alebo sviatok pred dňom školského vyučovania, od septembra 2013 už len príležitostne pár krát do roka (napr. 06.01.) https://imhd.sk/ba/doc/sk/12504/Obnovenie-prem%C3%A1vky-%C5%A1tudentsk%C3%BDch-liniek-131-a-141
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ceres