Objednavatel je pragmaticky rad, ze sa vobec jazdi vsetko, co sa ma. Tipujem, ze sa spolu s Arrivou boja, ze disciplinacia toho materialu, co skadetade nabrali, by mohla skoncit aj vypovedami, zase by boli vypadky...a volby sa blizia.
Lebo predavačku alebo brigádnika v Mc nahradíš za niekoľko minút. Vodiča (a predovšetkým rušňovodiča) nenahradíš.
1. Psychická spôsobilosť
2. Zdravotná spôsobilosť
3. Odborná spôsobilosť (pri rušňovodičovi takmer polročný kurz, podľa kvalifikácie)
4. Profesijná spôsobilosť
Sme v dobe, že mať k**** rušňo/vodiča je 100x lepšie ako nemať žiadneho a neodvoziť cestujúcich/záťaž.
A ideme do silných ročníkov a predchádzajúca veta sa bude dať do 5 - 10 rokov upraviť na "Sme v dobe, že mať MEGAk**** rušňo/vodiča je 1000x lepšie ako nemať žiadneho a neodvoziť cestujúcich/záťaž.
Ono to nie je o zdravení. Je to o tom, že vodiči si medzi sebou pestujú obraz, že sú kasta (mal som v rodine železničiarov a to bolo podobné ale "de luxe", rušňovodič bol vlastne odborník na všetko). Prečo sa obsluha v McDonnald's non-stop usmieva, zaželá Ti pekný deň a splní Ti každú požiadavku? Zarába hádam viac? Ťažko. Prečo ti predavačka v DM zabalí nákup do tašky a usmeje sa na teba? Zarába viac? No určite. A čo lekárnik, ktorý s tebou konzultuje ochorenie a poradí ti liek? Ok, ten zarába viac, ale v podstate je to otitulovaný predavač liekov vo vzťahu k náročnosti štúdia. A teraz si na týchto pozíciach predstavme vodičov VOD.
- Dobrý deň p. Vodič, akú máte dnešnú ponuku menu sendvičov?
- Nevieš čítať do p....!?
- Dám si chicken burger menu.
- Nemáme!
- Tak potom McNuggets menu.
- Nemáme!
- Tak, čo mi viete ponúknuť?
- Nešpekuluj a j..ni si dva chesseburgery.
- Ok, a máte aj zmrzlinu?
- Ty k... (zaženie sa naberačkou a keď netrafí, hodí po mne registračnú pokladnicu).
Na to tu má byť objednávateľ ktorý dá dopravcu do laty, ale zatiaľ to pôsobí tak že je mu to jedno. Načo si dávali námahu so štandardami (vrátane komunikácie so zákazníkmi) a kvalitne postavenou zmluvou keď v praxi na ich plnenie úplne kašľú?
Ono niektore firmy si mozu aspon trochu vyberat, a niektore ine (nebudeme ukazovat prstom, oni v DeBility Solutions vedia, kto su) sa sami vmanevruju do situacie, ze musia brat vsetko, co ma vodicak a pulz.
Aký to kontrast! V Anglicku vás pozdraví nielen šofér, ale aj úplne cudzí človek v parku.... A nielen v Anglicku. V Rakúsku je samozrejmosť pozdraviť v obchode atď. Príkladov z civilizovanejšieho sveta je habadej. Len prečo si mnohí Slováci myslia, že s hulvátstvom budú v živote úspešnejší ako so slušnosťou? Máme sa ešte čo učiť a zlepšovať...
To je bohužiaľ bežný kolorit linkového vodiča na Slovensku. Neodzdraviť, hulákať, nepoznať tarifu, robiť z teba debila, "vychovávať" každého kto sa mu pripletie pod nohy... Aspoň že niektoré firmy začali distribuovať košele na záchranu prvého dojmu
príchod nových busov pre Arrivu zjavne pokračuje. Včera naobed som na D1 v úseku Gagarinova-Galvaniho videl nové červené Iveco s českými prevoznými značkami a sedadlá boli pobalené ešte v sáčkoch.
Mne ti vodiči Arrivy prídu ako členovia nejakej mafie, strašne mi pripomínajú svojimi maniermi taxikárov na HLST. Nuž, ako vidím, nie som jediný kto má nepríjemné skúsenosti. Každopádne sa do toho obujem a ešte tu budem o tom písať, ako som pochodil.
Dnes som išiel troma vozmi arrivy (všetko nové crossy), predný označovač nefungoval ani v jednom z nich, prvý bus brutálne vyklímovaný aj napriek tomu, že bolo sedem hodín ráno, v dvoch prípadoch vodiči mladí slováci bez akejkoľvek uniformy, jeden dokonca v plavkách, obaja vyslovene arogantní, v treťom prípade to aspoň ako tak zachránil starší česky hovoriaci vodič.
Fantastické: rezignujme všetci na pravidlá a omeškajme spoje na 15 minút, nech tí ľudia nestihnú nijaké prestupy a nabudúce nech idú autom, a ktorí zostanú sú za k...t.
Ja som rezignoval na pravidlá a pekne si pípam lístok u vodiča. Keď vodičom nevadí, že ich 10 minút zmeškaný spoj omeškám o ďalšiu minútu (aj dve kvôli semaforom) namiesto 10 sekúnd, tak mne to môže byť úplne jedno.
Skončil som aj ja s využívaním regiobusov v rámci mesta. Odmietam, aby mňa, platiaceho cestujúceho ponižoval vodič, nadával mi hrubo, že čo som ja za kkta, čo si dovoľujem nastupovať vzadu v smere na Nivy. Doslova takto mi povedal pred ostatnými, samozrejme hučiac, vpredu sediac.
Treba to pogrilovať, lebo inak ten arogantný póvl za volantom nevymizne a ešte bude robiť zlé meno iným vodičom.
Mňa dnes viezol na expresnej linke do BA ex-šofér zo Slovak Lines, nádhera, decentné správanie, excelentná plynulá jazda, žiadne vozenie krumpľov, takmer na minútu presne. Škoda že sa nedá naklonovať
Čo ja mám za posledné dve jazdy z posledných dní skúsenosti, tak na Krčoch aj ŽST Lamač s tým problém nebol, ale to som mal asi šťastie na vodiča
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki