Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ratataj #243428:
Najviac ma fascinuje poobedňajší REX do NZ, ktorý štandardne chodí ako Jánošik v strede vlaku, ohraničený Bdteermi a ťahaný princeznou. Pevne verím, že je to len verejná manipulačná jazda, lebo takéto využitie Jánošíka je vskutku "geniálne".
Tretina výpravy na 130 sú staré klasiky aktuálne, na S65 jazdia push-pully. Jánošíkov dostala Bratislava, ktorá ich kazí na týždennej báze a sú odstavené. Všimla si to už aj Rožňavská, že dokým boli pod NZ sa nekazili až tak, ako teraz. PP sú taktiež odstavené a dve nasadzované na S65. Tak prišlo na rad odriekanie poldňových turnusov.
Reakcia na: Ike #243423:
Už mesiac jazdia repasované B-čka na 130 pravidelne. Jedine víkend sa podarí s poschodákmi.
Reakcia na: Ike #243423:
skôr asi bude problém rušeň. posledné dva týždne behajú po Záhorí dve klasické súpravy, jedna s klimatizovanými Bčkami, jedna 3xBdt+1 Bds a ťahaná to cargo laminátka. Zväčša to jazdilo Kúty - BA - TT
Reakcia na: Erasmus #243426:
Však samozrejme, že nejakú prevádzkovú rezervu musíš mať. Môj príspevok sa medzi riadkami skôr pýtal, prečo by to práve malo byť Béčko, resp. prečo to Béčko nie je. Udržiavať pri živote Béčka je vyhadzovanie peňazí do kanála, prevádzková rezerva by mala byť z niečoho, čo zodpovedá aspoň 20. storočiu.

A tá rezerva ti je na nič, keď nemáš ľudské zdroje.

Ale samozrejme, je to hanba ako rampa. V podstate každý odrieknutý vlak.
Reakcia na: Ike #243425:
S tým autom máš pravdu, ale je rozdiel medzi súkromným autom a vozňovým parkom dopravcu vykonávajúcim dopravu vo verejnom záujme. Ako cestujúci nepovažujem za normálne pravidelné odriekanie vlakov zo strany ZSSK z dôvodu nedostatku súprav a/alebo rušňovodičov.
Reakcia na: Erasmus #243424:
Otázne je, či je problém vo vozňoch, alebo v rušňovodičoch.

Ja som len narážal na to, že ak si kupuješ nové auto, tiež si nenechávaš staré v zálohe, najmä ak je ultra staré, nespoľahlivé, v hroznom prevedení a pod.

Nezabúdajme, že najdrahší dopravný prostriedok dopravcu je ten, ktorý nejazdí.
Reakcia na: Ike #243423:
Isteže treba každý prevádzkový vozeň udržiavať tak, aby bol bezpečný. Ale predpokladal by som, že po dodávke nových súprav si ZSSK nechá menší počet starých B-čiek ako zálohu, aby nehrozilo odriekanie vlakov pre nedostatok vozňov.
Reakcia na: Erasmus #243422:
To je pravda, ale zase aj tie B-čka je potrebné udržiavať v takej kondícii, aby boli bezpečné. Niečo sa muselo vyraďovať, lebo minimálne v okolí BA je ťažké dnes natrafiť na vlak zložený z Bčok. Ak si odmyslím 131ku, tak vlastne všade jazdia poschoďáky.
Reakcia na: Joyki #243421:
Ako môže mať ZSSK nedostatok súprav, keď minulý rok obdržala poslednú z 25 nových jednotiek Panter (r. 660 a 661)? Vari vyradili všetky staré B-čka? (Súprava B-čiek je stále menšie zlo, ako odrieknutý vlak pre nedostatok vozňov)
Os vlak odrieknuty (nie sú súpravy, rušne a vozne) tak sa šlo na REX do Senca, kde prestup na regiobus, ale neplanovane nebol vypraveny.

CP 649 sa menil včera, tak potrhali vylepene na vitrínu a zalaminovane drobnými páskami vylepili. Samozrejme to vydržalo asi pár hodín. Vyriešil som vtlačením do štrbín.
Tie zastávky sú fantastické po pár mesiacoch zmien v CP. Stokrát Polepené a následne strhnuté Arrivou, lebo veď už neplatia.
Reakcia na: 3pa3ck3 #243407:
Ale ano, da. Semafory pre chodcov, pre MHD, rozne doplnkove svetla su vypnute celu noc. Do toho blika oranzova - svieti dajme tomu 50% casu (pri prebliku) + dalsie senzory po novom, aby mohli byt krizovatky dynamicky riadene. Toto vsetko bude svietit celu noc bez prestavky napriek tomu, ze aj hodiny tam nemusi prejst ani jedno auto, chodec ci autobus.

Pridaj do toho rychlejsie opotrebenie svetiel a pripadne zbytocne zdrzanie tych par aut (vyssie emisie CO2), a mas vec, co zhorsi plynulost, ekologickost a sposobi vyssie financne naklady (nie sice o miliony, ale aj tak). A prinos je pri najlepsom 0.
Reakcia na: 3pa3ck3 #243418:
Je mi to jasné predpisovo, nie je mi to jasné reálne v teréne.
Tým pádom sa cestujúci nedostane na električkovú zastávku, lebo CSS nie je, na ostrovčeky miesto nie je (v prípade BA to bude obrovský problém), atď.
Čo z toho vyplýva? Riskantné prebiehanie.
Reakcia na: N/A #243413:
Nevyznačí sa nič, miesto na prechádzanie môže byť iba v kombinácii s CSS. TP 117 v takomto prípade umožňuje urobiť určité opatrenia (napr. zúžiť jazdné pruhy), avšak samotný koridor bude bez VDZ.

Inak osobne denne takto prechádzam po priechode na Ružinovskej na električku a nemám pocit, žeby mi ten priechod k niečomu bol, keďže aj tak mi skoro nikto nezastaví a musím čakať, kým sa mi otvorí okno v prúde áut.
Reakcia na: 3pa3ck3 #243415:
Ok, vďaka za objasnenie.
Reakcia na: Andy #243412:
Miestom, kde má chodec pri prechádzaní cez cestu prednosť
Reakcia na: Andy #243410:
Miesto na prechádzanie slúži na vyznačenie koridoru pre chodcov pri prechádzaní cez cestu, ak je dané miesto riadené svetelnými signálmi. Problém je, že takto to vyhláška nedefinovala a tu spomínaný technický predpis, ktorý to rieši, ešte neplatí. Preto sa začali objavovať aj tam, kde by byť nemali.
Reakcia na: 3pa3ck3 #243408:
Papierovo sa zvýši bezpečnosť a zosúladíme sa so západom. V absolútnych číslach stúpne nehodovosť s účasťou chodca. Ak zníži počet priechodov, tak chodci budú prebiehať krížom krážom, nepomôžu zábradlia a možno ani elektrické ohradníky.

Ako sa dostanem z jednej strany na druhú na NAGLS na neriadenom priechode? Vyznačí sa miesto na prechádzanie, cez električkovú trať nič a potom znovu miesto na prechádzanie. Vodiči majú problém pustiť chodca aj priechode, keď sa naučia, že na mieste na prechádzanie nemajú žiadnu povinnosť, tak tam bude chodec stáť do prvého nočáku. Takže prejsť 6 "pruhov" bez prednosti. Skutočné zvýšenie bezpečnosti. 👍 Prípadne ísť stovky metrov na riadený priechod (scifi).
Reakcia na: 3pa3ck3 #243408:
Čím je prechod podľa Viedenského dohovoru?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.