Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Joyki #243334:
STN nincsen?😁
Reakcia na: Mont #243332:
Ucelený dokument som ani ja nenašiel, väčšina záležitostí bola riešená formou prezentácií, aktívnych workshopov a prezentovaní príkladov dobrej a zlej praxe. Ale za takých lídrov v modernom dizajne v doprave, ktorý plne rešpektuje potreby cestujúcich určite odporúčam dvoch ľudí: Veronika Egger a Yo Kaminagai. Nemálo veci majú zverejnených aj na internete a je to voľne dostupné.

Len pre zaujímavosť uvádzam, že dizajn značiek, transparentov a tabúľ sa v rámci UITP vníma ako nevyhnutná súčasť inklúzie, teda zmena sa robí vtedy, keď sa rozšíri počet užívateľov, ktorí z nej majú prospech. Tiež sú obaja menovaní kritikmi nelogického protežovania osôb s úplnou poruchou zraku, ktorých je zlomok, no napriek tomu je všade Braillovo písmo, ktoré vie čítať 1 % z nich, ale úplne sa zabúda a ignoruje, že pomerne veľkú množinu užívateľov tvoria ľudia, ktorí majú problémy so zrakom (ale vidia), alebo problémy so sluchom (na ktorých sa zabúda úplne).
Reakcia na: Ike #232866:
Zdravím, Ike, celkom ma zaujala táto odpoveď ohľadom čitateľnosti fontov na displejoch autobusov. Existuje z tej výmeny skúseností pod UITP (príp. aj z iného zdroja) aj nejaký výstupný dokument s odporúčaniami zameranými práve na kontext čitateľnosti displejov vo verejnej doprave (pokojne aj v angličtine alebo francúzštine)? Skúšal som nájsť, no nič som nenašiel. Ďakujem 🙂
Reakcia na: Miro #243330:
Na túto otázku nepoznám odpoveď, ale tak predpokladám, že ak zostavíme tabuľku rýchlostí podľa trvania jazdy, tak bude dominovať napriek výlukám a prepadom maximálna traťová rýchlosť.

To ale nijako nevylučuje, že fotografia futuristického vlaku bola zostrojená pri akcelerácii, alebo spomaľovaní. Pokiaľ tam nebolo 410 km/h, tak je tá rýchlosť asi v poriadku, resp. z fotografie nijako explicitne nevyplýva opak.
Reakcia na: Ike #243329:
Ako bežná cestovná rýchlosť vlakov ZSSK?
Reakcia na: Miro #243326:
Tá je v pohode, ni?
vcera po dlhej dobe plnohodnotne zazitky z mhd
cestou do ikea skvela jazda s #2213, konecne sedenie vpredu ako za starych cias a pozorovanie sofera, to bol pan sofer, maval kazdemu busu, kazdemu pustajucemu autu, dokonca zamaval aj par cestujucim, plynula jazda, ziadne prudke brzdenie, zatacky, fakt radost z jazdy
cestou spat ina L96 prilis rychla jazda a pretekarske zatacky, ma to svoje caro tiez ale nie ked potom na troch zastavkach cakal na odjazd a poslednu pred prestupom skoro polminuty 😃
L90 bol uz extrem, na tabuli svietilo "jasovska", pri holubici sa rozhodol ist rovno do vozovne, potom si zrazu spomenul, ze v buse ma stale cestujucich, otvoril dvere rovno na travnik, co je pri zakrute a ze bezte, po zvolani, ci to mysli vazne, dvere zavrel, otocil sa este pred vozovnou a nakoniec doklepal zehriansku aj jasovsku, samozrejme oproti L191 akurat zdrhla 😃
summa sumamrum, mhd vzdy bavila, bavi a snad aj bude bavit nadalej 😃
Preprava viacero cestujúcich počas víkendov a sviatkov na denný lístok sa viaže len na papierové CL, alebo platí aj na lístok zakúpený cez aplikáciu?
Reakcia na: Ike #243325:
A čo rýchlosť?
Reakcia na: appdie #243324:
Teraz neviem co je nesprávne, či čas, alebo teplota 😂
Reakcia na: 810zssk #243323:
V tomto prípade aspoň storočie trafili
Reakcia na: Miro #243322:
Ja som vo vozňoch ZSSK zažil aj dátum niekoľko storočí dopredu 😀
Reakcia na: Joyki #243321:
Ešte pred štyridsiatimi rokmi nám na VŠ hovorili:
Objektívne príčiny sú:
1. Neschopnosť
2. Nezodpovednosť
3. Lenivosť
4. Korupcia
Tak si vyberte, ktorá z nich je to tentoraz.

P.S. To ani nehovorím o hausnumerách, aké často ukazujú teplomery vonkajšej teploty v rýchlikových vozňoch ZSSK. A dátum som tam videl aj 10 rokov dopredu.
Reakcia na: Ike #243319:
A vlaky 1 rok. Nahratý je minuloročný grafikon, teda zostal a samozrejme milión dôvodov, prečo sa to nedá.
Tabuľa mešká len 4 roky a jednu hodinu 😜

Pozerám ze môj telefón ma nejakú autocenzuru. No, bolo tam 13.4.2018
Reakcia na: Miro #243317:
DPB bude osádzať nový, kam sa dajú aj CP PAD, tak je to dohodnuté v rámci Bratislavy, keďže je tam premávka MHD. Torzo PAD označníka sa odstráni. Avšak všetky ostatné má vymeniť Arriva, teda osadiť svoje (nové). Žlté čsad vlastní Slovak Lines, a aj si už začali brať terčíky.
Reakcia na: Joyki #243316:
Komu vlastne patria tie označníky? BIDke? Dopravcom? Obci (mestu)?
Stav označníka PAD na Prievozskej - niet čo dodať... nové označníky v nedohľadne samozrejme. BSK+BID mlčí. Aj keď tu pribudne od DPB, v podobnom (alebo žiadnom) stave sú desiatky v regióne. Napríklad u mňa v obci nie sú ani CP, lebo vitrína je obecná a tak oba smery CP lepia na slabý výstupný smer, lebo tam sú označníky. Isto cestujúcemu napadne prejsť cez cestu k opačnému smeru si pozrieť svoj smer jazdy.
https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/e8ed9d3c-d29f-4444-b702-ca6a6fc2a10f-jpeg.3052556/

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.