Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mont #243332:
Ucelený dokument som ani ja nenašiel, väčšina záležitostí bola riešená formou prezentácií, aktívnych workshopov a prezentovaní príkladov dobrej a zlej praxe. Ale za takých lídrov v modernom dizajne v doprave, ktorý plne rešpektuje potreby cestujúcich určite odporúčam dvoch ľudí: Veronika Egger a Yo Kaminagai. Nemálo veci majú zverejnených aj na internete a je to voľne dostupné.

Len pre zaujímavosť uvádzam, že dizajn značiek, transparentov a tabúľ sa v rámci UITP vníma ako nevyhnutná súčasť inklúzie, teda zmena sa robí vtedy, keď sa rozšíri počet užívateľov, ktorí z nej majú prospech. Tiež sú obaja menovaní kritikmi nelogického protežovania osôb s úplnou poruchou zraku, ktorých je zlomok, no napriek tomu je všade Braillovo písmo, ktoré vie čítať 1 % z nich, ale úplne sa zabúda a ignoruje, že pomerne veľkú množinu užívateľov tvoria ľudia, ktorí majú problémy so zrakom (ale vidia), alebo problémy so sluchom (na ktorých sa zabúda úplne).
Reakcia na: Ike #232866:
Zdravím, Ike, celkom ma zaujala táto odpoveď ohľadom čitateľnosti fontov na displejoch autobusov. Existuje z tej výmeny skúseností pod UITP (príp. aj z iného zdroja) aj nejaký výstupný dokument s odporúčaniami zameranými práve na kontext čitateľnosti displejov vo verejnej doprave (pokojne aj v angličtine alebo francúzštine)? Skúšal som nájsť, no nič som nenašiel. Ďakujem 🙂
Reakcia na: Miro #243330:
Na túto otázku nepoznám odpoveď, ale tak predpokladám, že ak zostavíme tabuľku rýchlostí podľa trvania jazdy, tak bude dominovať napriek výlukám a prepadom maximálna traťová rýchlosť.

To ale nijako nevylučuje, že fotografia futuristického vlaku bola zostrojená pri akcelerácii, alebo spomaľovaní. Pokiaľ tam nebolo 410 km/h, tak je tá rýchlosť asi v poriadku, resp. z fotografie nijako explicitne nevyplýva opak.
Reakcia na: Ike #243329:
Ako bežná cestovná rýchlosť vlakov ZSSK?
Reakcia na: Miro #243326:
Tá je v pohode, ni?
vcera po dlhej dobe plnohodnotne zazitky z mhd
cestou do ikea skvela jazda s #2213, konecne sedenie vpredu ako za starych cias a pozorovanie sofera, to bol pan sofer, maval kazdemu busu, kazdemu pustajucemu autu, dokonca zamaval aj par cestujucim, plynula jazda, ziadne prudke brzdenie, zatacky, fakt radost z jazdy
cestou spat ina L96 prilis rychla jazda a pretekarske zatacky, ma to svoje caro tiez ale nie ked potom na troch zastavkach cakal na odjazd a poslednu pred prestupom skoro polminuty 😃
L90 bol uz extrem, na tabuli svietilo "jasovska", pri holubici sa rozhodol ist rovno do vozovne, potom si zrazu spomenul, ze v buse ma stale cestujucich, otvoril dvere rovno na travnik, co je pri zakrute a ze bezte, po zvolani, ci to mysli vazne, dvere zavrel, otocil sa este pred vozovnou a nakoniec doklepal zehriansku aj jasovsku, samozrejme oproti L191 akurat zdrhla 😃
summa sumamrum, mhd vzdy bavila, bavi a snad aj bude bavit nadalej 😃
Preprava viacero cestujúcich počas víkendov a sviatkov na denný lístok sa viaže len na papierové CL, alebo platí aj na lístok zakúpený cez aplikáciu?
Reakcia na: Ike #243325:
A čo rýchlosť?
Reakcia na: appdie #243324:
Teraz neviem co je nesprávne, či čas, alebo teplota 😂
Reakcia na: 810zssk #243323:
V tomto prípade aspoň storočie trafili
Reakcia na: Miro #243322:
Ja som vo vozňoch ZSSK zažil aj dátum niekoľko storočí dopredu 😀
Reakcia na: Joyki #243321:
Ešte pred štyridsiatimi rokmi nám na VŠ hovorili:
Objektívne príčiny sú:
1. Neschopnosť
2. Nezodpovednosť
3. Lenivosť
4. Korupcia
Tak si vyberte, ktorá z nich je to tentoraz.

P.S. To ani nehovorím o hausnumerách, aké často ukazujú teplomery vonkajšej teploty v rýchlikových vozňoch ZSSK. A dátum som tam videl aj 10 rokov dopredu.
Reakcia na: Ike #243319:
A vlaky 1 rok. Nahratý je minuloročný grafikon, teda zostal a samozrejme milión dôvodov, prečo sa to nedá.
Tabuľa mešká len 4 roky a jednu hodinu 😜

Pozerám ze môj telefón ma nejakú autocenzuru. No, bolo tam 13.4.2018
Reakcia na: Miro #243317:
DPB bude osádzať nový, kam sa dajú aj CP PAD, tak je to dohodnuté v rámci Bratislavy, keďže je tam premávka MHD. Torzo PAD označníka sa odstráni. Avšak všetky ostatné má vymeniť Arriva, teda osadiť svoje (nové). Žlté čsad vlastní Slovak Lines, a aj si už začali brať terčíky.
Reakcia na: Joyki #243316:
Komu vlastne patria tie označníky? BIDke? Dopravcom? Obci (mestu)?
Stav označníka PAD na Prievozskej - niet čo dodať... nové označníky v nedohľadne samozrejme. BSK+BID mlčí. Aj keď tu pribudne od DPB, v podobnom (alebo žiadnom) stave sú desiatky v regióne. Napríklad u mňa v obci nie sú ani CP, lebo vitrína je obecná a tak oba smery CP lepia na slabý výstupný smer, lebo tam sú označníky. Isto cestujúcemu napadne prejsť cez cestu k opačnému smeru si pozrieť svoj smer jazdy.
https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/e8ed9d3c-d29f-4444-b702-ca6a6fc2a10f-jpeg.3052556/
Reakcia na: tbus #243314:
Na NBčkách aj BNkách je tlačidlo na prvé dvere na madle pri obľúbenom prednom sedadle, takže naozaj cestujúci nemusia do zastavenia vstúpiť do žltého priestoru. Hlásenie v tom zmysle je fajn, ale bolo lepšie, keby a dalo vyhlasovať ručne, keď sa takýto incident deje, ako ho púštať po odchode napr. zo zastávky Aupark.

Ako problém bratislavských SORov vidím to, že sa celý čas nakupovali so zvlášť tlačidlom pre STOP a pre dopyt. V Prahe, v Nitre atď. majú NBčky tlačidlá STOP, ktorá aj aktivujú dopyt na najbližších dverách. Vďakatomu nemusia ľudia pred zastavením sa presúvať k dverám, ale len si stlačia STOPku, bez ohľadu na to či je zastávka na znamenie alebo nie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.