Reakcia na: tbus #243314:
Na NBčkách aj BNkách je tlačidlo na prvé dvere na madle pri obľúbenom prednom sedadle, takže naozaj cestujúci nemusia do zastavenia vstúpiť do žltého priestoru. Hlásenie v tom zmysle je fajn, ale bolo lepšie, keby a dalo vyhlasovať ručne, keď sa takýto incident deje, ako ho púštať po odchode napr. zo zastávky Aupark.Ako problém bratislavských SORov vidím to, že sa celý čas nakupovali so zvlášť tlačidlom pre STOP a pre dopyt. V Prahe, v Nitre atď. majú NBčky tlačidlá STOP, ktorá aj aktivujú dopyt na najbližších dverách. Vďakatomu nemusia ľudia pred zastavením sa presúvať k dverám, ale len si stlačia STOPku, bez ohľadu na to či je zastávka na znamenie alebo nie.
Vladimír
Vodič je školený profesionál, ktorý má vedieť maniere cestujúcich zvládať. Chápem, že v niektorých situáciách je ťažké zostať nerozrušený, no nezdvorilé alebo dokonca vulgárne správanie je totálne neakceptovateľné.
Zároveň ako človek, ktorý roky a takmer každodenne s cestujúcimi komunikuje, so zármutkom pozorujem, že kultúra komunikácie zo strany cestujúcich vo všeobecnosti viditeľne upadá.
Pri komunikácii so zákazníkom sa snažím byť vždy ústretový a priateľský. Americký princíp "zákazník má vždy pravdu, a to aj keď ju očividne nemá" však neuznávam. Ak ju nemá, slušne mu vysvetlím, že pravdu nemá a aké je moje stanovisko. A otvorene priznávam, že ak je vyjadrovanie cestujúceho vyslovene hrubé (vulgarizmy, urážky), komunikáciu jednostranne ukončujem. Som plne stotožnený s tým, že v práci som na to, aby som svojím zákazníkom slúžil, ale to nedáva nikomu právo, aby so mnou jednal vulgárne.